België mag weer

Started by sarca2, May 18, 2021, 18:08:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sarca2

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

als je met eigen auto bent en minder dan 48 uur in België verblijft mag je zonder PCR-test (van 85 euro) er zijn.

dat gaat natuurlijk om de Belgische kant, Nederland zegt wat anders.
maar het lijkt me sterk als je aan de grens met België nog gecontroleerd wordt door NL handhavers.
dus praktisch gezien kunnen we weer twee aaneengesloten dagen de Ardennen in.
en misschien wel drie of 4 want hoe ga ze dit controleren?
campings/hotelletjes zijn ook open.

misschien geldt dit al enige tijd, zijn anderen al geweest?
::new::

FSCHAMP

En wat zegt Nederland dan? Wij als Belgen willen ook terug naar Nederland gaan vissen. Ik dacht gelezen te hebben dat we ons ook naar Nederland kunnen reizen per wagen als we niet langer dan 48 h in Nederland verblijven, maar ik ben niet zeker.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sarca2

::new::

jo flyfishing

sinds 22/4 mag het weer
even afdalen op volgende pagina tot die datum.
https://www.zeelandveilig.nl/meldingen/zeeuwse-maatregelen-coronavirus
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

sarca2

22 april, nou zeg, had ik dat geweten. bedankt voor de bevestiging in ieder geval, ik ben al weer plannen aan het maken.
::new::

jo flyfishing

#5
Dat Belgen weer nl binnen mogen. Omgekeerd heb ik eigenlijk geen idee, nog niet opgezocht.

edit: even gezocht: verblijf minder dan 48h toegestaan.

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

Quote from: sarca2 on May 19, 2021, 10:31:41
22 april, nou zeg, had ik dat geweten. bedankt voor de bevestiging in ieder geval, ik ben al weer plannen aan het maken.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Woenos

Ben 47,5 uur naar België gegaan afgelopen weekend. Eigenlijk komt het er op neer dat als je met eigen vervoer gaat er geen controle is aan beide kanten van de grens. Wel zijn er controles op je visvergunning :)
Mocht je om de een of andere reden in het donker willen gaan vissen, er is een nieuwe vorm van nachtvisvergunning in Wallonië en die is een stuk duurder.

sarca2

ok, klinkt goed. controle op vergunningen; ook prima wat mij betreft.

ik denk dat handhaving op die 48 h. in de praktijk bijna onmogelijk is. voor mij is 48 uur eigenlijk wel prima, zal me er aan houden.
jammer dat er zaterdag/zondag zoveel regen staat aangekondigd anders zou ik dan al gaan vliegvissen, nu plan ik dan maar 2 dagen barbeelvissen en wacht ik nog even iets betere tijden af om weer op forel te gaan vliegvissen.
::new::

gijsie20

#8
Yup, ik ga dit weekend weer. Maar heb eigen verblijf daar, dat scheelt. Blijf niet langer dan de 48 uur die men aangeeft idd. Staatsvergunning nu online gekocht ivm postkantoor niet meer kan. Van het weekend verenigingsvergunning weer even ophalen.

Is weer de eerste keer dit seizoen, wordt t net rot weer..

JEVDE

Lekker man, veel plezier, ondanks de weersvoorspellingen. Je bent er iig weer ff lekker uit!

sarca2

Quote from: Woenos on May 19, 2021, 14:19:46
Ben 47,5 uur naar België gegaan afgelopen weekend. Eigenlijk komt het er op neer dat als je met eigen vervoer gaat er geen controle is aan beide kanten van de grens. Wel zijn er controles op je visvergunning :)
Mocht je om de een of andere reden in het donker willen gaan vissen, er is een nieuwe vorm van nachtvisvergunning in Wallonië en die is een stuk duurder.
kwam dit tegen: nachtvergunning voor karpervissen kost € 120,= http://www.maisondelapeche.be/Nl/Nachtvissen-op-karper_271_3.html#o%C3%B9%20p%C3%AAcher%20carpe%20de%20nuit mag alleen op beperkt aantal vijvers/meertjes.
::new::