OVM forumdag 25-04-15

Started by Troutbuster, January 21, 2015, 15:05:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herbe065

Eerste middagje OVM zit er op. Zo even een hapje eten en dan nog even vissen tot donker. Taaie visserij maar een medevisser een 60+ prachtforel zien vangen. @ Scaramouche: heb er lang over na moeten denken maar voor die prijs wil ik die hengels graag van je hebben voor mijn zoon! Dus neem maar mee alsjeblieft.

MarcelN

Zo...ook weer terug, zo effe hapje eten en dan......slapen ;D
Vandaag weer de nodige botten gevangen en zowaar ook mooie forel zien stijgen :o de kanten zitten vol met garnaaltjes en de zaagbekken en lepelaars hadden het er druk mee.
Langs de Loswal zag ik net ook de nodige forellen azen en een mooie zwom zijn rondjes langs de kant, er zijn wat bruine  gevangen vanuit de belly hoorde ik, en bij de 1e paal aan de kade kwam ook forel aan de haak!
Pas je een beetje op met oversteken Marco, niet alle overgangen zijn hetzelfde he ;) vette camper heeft Jan ook ::goodjob::
Oja, ook een enorme school haring gespot in de binnenbak thv 3 palen, zag er als vanouds uit allemaal, behalve de forel op de flats, die zijn er niet meer :'(

Dus wat wordt de strategie... ??? de botten zitten steeds meer te 'plukken' aan de staarten, dus het lijkt wel of ze het door hebben, ze blijven hem wel net zo lang volgen tot je ophaalt, leuk gezicht op het ondiepe.

De verhalen gaan ook dat de meeste forellen zich bij de 'zoutbel' ophouden, die moet een 60m voor de strandtent liggen op 8m diepte, hier wordt veel gevangen, ze liggen daar op nieuwe aanvoer door de inlaat pijp te wachten.

Ik weet het niet meer :-\

Joost S.

Leuk verslag Marcel, ;-).  Genoeg leven te zien dus, mooi man.


Een goede nachtrust en tot morgen!

Scaramouche

Het slechte nieuws is dat erwin zich moet afmelden, gedoe op zijn werk waar hij morgen ook nog mee zoet is.

Het goede nieuws is dat ik er klaar voor ben, ik neem de RT hengels mee en dan mogen Jo en Herbe er om vechten dan wel ze vredig verdelen.

Nog even een paar kortstaartige wooly bugger varianten knopen om de voorzichtige botten te foppen en even zoeken naar een doosje met droge vliegen als ik het verslag van Marcel zo lees. en dan vroeg te bed!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Troutbuster

Yo Scara... 8)

Erwin blijft zijn inschrijf nummer behouden, de prijzen die hij "wint" neem jij maar voor m mee!! (toch??)

Tot morgen makkers

Gr

Jan
"Petri Heil"


MarcelN

Ik lees nergens dat Ron O. heeft afgehaakt Jan ??? Tja.... :-X

Scara.... ik dacht zelfs aan iets met een stingerhaakje, maar die zonkers die ik ooit zo had gemaakt, kan je nu ongestraft mee vanaf de steiger vissen :'( opgelost dus >:(
geen zin om ze alsnog te maken, pokkewerk met dat draadje ertussen.
Joh we maken er een leuke dag van, dan maar 'bot' vangen, we hadden het alleen wel 2 jaar geleden moeten doen Jan, weet je nog dat je de hele ochtend in het 'verboden gebied' achter die grote aanzat :-X
maar toen zaten ze er nog op de flats, goed gevangen ook 8) helaas helaas....dream on :'( of het ooit weer terug komt :(

Joost S.

#281
Wat is eigenlijk het adres van de stormvogel? Kan ik hem tomtommen en niet missen.

Edit


Reeds gevonden.

http://www.paviljoen-stormvogel.nl/contact.html

MarcelN

#282
Mooi he dat water op die site 8)
Krijg nou tieten :o ik neem aan dat we de luxe BBQ krijgen ivm kwantum?
ZUIPENhttp://www.paviljoen-stormvogel.nl/bbq.html

jo flyfishing

Als ernog mee gevist gaat worden kan ik dat alleen maar aanmoedigen...

Quote from: Scaramouche on April 24, 2015, 20:58:57
Ik neem de RT hengels mee en dan mogen Jo en Herbe er om vechten dan wel ze vredig verdelen.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Satch

Mooie last minute info. bedankt allemaal. Tot over 8,5u heren!! Zzz

MarcelN

Oeps tijd vliegt :-[ kom eraan hoor ::koffie01::

MarcelN

#286
Vandaag echt een hele leuke dag gehad, veel mensen leren kennen, echt top gezellig ::goodjob::
Allereerst Muddler bedankt voor de leuke presentjes, gaf het een leuke afsluiter.
Sepp en ook Bas bedankt voor de tips and tricks ;)
Er is door vele leuk gevangen, er zijn 3 zalmen boven gekomen, een aantal bruine en regenbogen en natuurlijk erg veel botten ::)
Ikzelf had er 10 botten :-\ en hield er maar mee op, de eerste 5 ruim binnen een uur :o
Foto's van de vissen zullen vast nog wel volgen, ik heb een paar sfeerpiccies ;)






Jan Troutbuster, bedankt! Was leuk ;)

HappyFisherman

Top! Nog beetje goed weer gehad?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MarcelN

Paar drupjes, tijdens eten brak de lucht open en de zon door ??? een aantal ging verder, zijn verslaafd zeg maar ;) ::goodjob::

sjoerd

Toch leuk dat er van alles gevangen is. Ik ben zeer benieuwd naar de foto's van o.a. de zalmen. Hoe groot zijn ze inmiddels gegroeid. Ik was erbij toen ze werden uitgezet 2 jaar terug. Zo te horen is het in ieder geval een geslaagde dag geweest!! ::goodjob::


Sjoerd

Sieger

Ziet er goed uit mannen.... ::goodjob::

Mooi dat er is gevangen!


Sieger

JB

Janneman was gezellig !!!
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

Ckers John ;D
@Sjoerd, de zalmen waren van wat ik hoorde ruim 30cm, ik weet niet of Sepp ook nog foto's heeft anders moet hij ze mij maar mailen, plaats ik ze wel.
Ik had er 2 botten bij die wel erg groot waren én sterk 8) staan er ook op volgens mij, ben zelf ook benieuwd ::)

HappyFisherman

Idd mooi dat er vanalles wat is gevangen! Vis gevangen, gezellig gehad en nieuwe gezichten gezien allemaal. Een forumdag zoals het hoort (op dat vis vangen na dan HAHA).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Quote from: MarcelN on April 25, 2015, 22:08:06
Ckers John ;D
@Sjoerd, de zalmen waren van wat ik hoorde ruim 30cm, ik weet niet of Sepp ook nog foto's heeft anders moet hij ze mij maar mailen, plaats ik ze wel.
Ik had er 2 botten bij die wel erg groot waren én sterk 8) staan er ook op volgens mij, ben zelf ook benieuwd ::)

Dan groeien die zalmpjes wel heel erg traag :'( want ze zijn uitgezet rond de 20 cm als ik het goed heb. Franklin weet het beter :)

MarcelN

Er zijn meerdere uitzettingen geweest he, ook vorig jaar van 15cm en ik heb ze niet gezien met mijn timmermansoog ;)

jo flyfishing

Zo, ik hang nu ook op de zetel thuis.
Vangsten konden zeker slechter zijn, 2 bones waren er en een forel heb ik even aan het lijntje gehouden, maar wou niet in het net.
Leuke dag, fijn om de gezichten eens te zien en een babbel te doen aan tafel.
Bedankt.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Joost S.

Mooi hoor mannen. Het was een heerlijke dag. Helaas voor mij maar een halve. Denk een verstandig besluit, aangezien ik nu echt zit te rillen van de pijn. Morgen langs de medische jongens....

Maar wat een vis stek zeg, goeiendag. Ga ik zeker weer een keer naar toe. Bedankt voor het organiseren en toch leuk iedereen gezien te hebben.

Ik hoorde net dat ik zelfs nog prijs had, en dat sluit deze dag toch nog mooi af voor mij, ;-).



MarcelN

Heb ik wat gemist Joost???
Watsgeburt ???

Hidde

Rillen vd pijn betekende bij mij vaak breuk of scheurtje... , gok,een glijpartij die,eindigde in een val...  :'(