Baggelhuizen

Started by HappyFisherman, March 10, 2015, 19:58:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Morgen waarschijnlijk een paar uurtjes nieuwe creaties uitproberen. Nog meer mensen zin en tijd om ff te gaan?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

obi-130

zin wel maar moet werken >:( :)

johan

En hoe was het Bram??

Johan

HappyFisherman

Droog, ben met pa hout gaan zagen :) Geen zin om er alleen te lopen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

H. Middel

Gaan er morgen (13-3) mischien nog mensen??

heb een dagje vrij en weer belooft goed te zijn.

gr

Harjo

Arie de Vries

21 maart zijn er best veel mensen Bram, ben je in elk geval er niet alleen
Groet, Arie

Ron


vliegvisgek

succes ron dat je er paar mag vangen ::agree:: ::agree::

Ron

Quote from: vliegvisgek on March 13, 2015, 07:18:28
succes ron dat je er paar mag vangen ::agree:: ::agree::

Bedankt Jeroen ,hopen dat ze weer willen bijten op dat kleine nymphje  ;)

eendagsvlieg

Dat gaat vast goed komen Ron!

Ron

Het was weer leuk vangen op Baggel  6 st en ook veel los schieters .

vliegvisgek

netjes 6 stuks man en tot de 21ste  ::new::

Ron

Quote from: vliegvisgek on March 13, 2015, 18:16:03
netjes 6 stuks man en tot de 21ste  ::new::

Jeroen neem ook de streamers mee waar jij vorig jaar mee heb gevist in de vogelput  ;) ,ik heb er vandaag ook mee gevist geel en chartreuse
deden het ook .
::new::  ::foei:: ::foei::

Inderk

 ;D ;D
Quote from: Ron on March 13, 2015, 23:26:53
Jeroen neem ook de streamers mee waar jij vorig jaar mee heb gevist in de vogelput  ;) ,ik heb er vandaag ook mee gevist geel en chartreuse
deden het ook .
::new::  ::foei:: ::foei::
;D ;D ;D ;D ;D
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


vliegvisgek

zitten standaard in de doos ron streamers binden lukt me nog wel hahaha ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

Ron

Quote from: vliegvisgek on March 14, 2015, 08:26:30
zitten standaard in de doos ron streamers binden lukt me nog wel hahaha ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

::goodjob:: ::goodjob::

Flyweight

Afgelopen zondag een middag wezen vissen op Baggelhuizen, helaas zonder resultaat. Er was aardig wat forel aan het oppervlak te bespeuren. Vaak zag ik ze net met hun rugvin boven het water uit komen. Waarschijnlijk op jacht naar buzzers/muggenlarven?

Morgen een vrije dag en mooi weer in het vooruitzicht dus nog een kansje wagen. Nog meer mensen die van plan zijn te gaan?

Groeten Flyweight

Chaisedieu

Ik ga vandaag ook. Met dit prachtige weer is het me wel een vrije dag waard.

Chaisedieu

@flyweight: is het nog wat geworden? Ik kon er gisteren drie verzilveren. Vier verspeeld en nog de nodige aanbeten gehad. Alles op een gele booby met een zinktip lijn. De vissen waren wel heel erg actief aan de oppervlakte. Droog en op nimfen kon ik geen aanbeet krijgen. Het was echt een prachtige dag. Volgende keer toch maar een petje op, want mijn hoofd was aardig door de zon verkleurd. Cheers.

Schippers

Zijn er nog mensen die morgen naar dit prachtige water gaan?

Groet,
Gerrit.

Inderk

morgenochtend ga ik met een collega die wil leren vliegvissen.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Flyweight

Quote from: Chaisedieu on April 11, 2015, 16:50:34
@flyweight: is het nog wat geworden? Ik kon er gisteren drie verzilveren. Vier verspeeld en nog de nodige aanbeten gehad. Alles op een gele booby met een zinktip lijn. De vissen waren wel heel erg actief aan de oppervlakte. Droog en op nimfen kon ik geen aanbeet krijgen. Het was echt een prachtige dag. Volgende keer toch maar een petje op, want mijn hoofd was aardig door de zon verkleurd. Cheers.

Hoi Chaisedieu,

Ik ben zeker nog even geweest! Ben wel benieuwd of ik je dan ook getroffen heb ;)
Helaas zelf niks weten te verzilveren, alleen drie missers gehad op een klein zwart droog vliegje. Nog vlak achter elkaar ook, even een potje flink zitten te balen. De wind stond eigenlijk net verkeerd op het water. Zodra de wind wat ging liggen en het water bijna vlak werd zag je forellen stijgen en aan het oppervlak azen. Tot twee keer aan toe 'gepest' door een forel die slechts een meter of twee voor me rustig langs zwom, haha! Ik moet mijn eerste Baggelhuizer forel nog vangen dus leer elke keer weer wat dingen bij.

Van een andere vissers hoorde ik dat droog vissen met een booby of grote droge vlieg ook succesvol kon zijn. De kunst zat hem dan juist in het maken van veel verstoring/rimpeling.

Binnenkort maar weer een keer heen! Alle tips zijn welkom

Groeten Rick


Arie de Vries

Vandaag ook bijna hele dag geweest. Kon ze op droge vliegen niet vangen en ook een geel streamertje, waarmee anderen wel vingen deed bij mij niks. Een zwarte wooly bugger bleek meer in trek. Twee gevangen, drie lossers. De belly boaters waren vandaag duidelijk in het voordeel
Groet, Arie

MarcelN

Altijd weer die zwarte wooly buggers autodrop ;D jammer dat je er niet bij bent op het OVM Arie :'(
Ik vis op het OVM nu met wooly's die met de uv-lamp oplichten, helaas zijn de platvissen er gekker op, vreemd....ik dacht dat ze hetzelfde aten ???

Arie de Vries

Allang blij dat ze het in elk geval nog een beetje deden Marcel.
Dat OVM forumdag er dit jaar niet in zit spijt mij ook, maar het is niet anders.Wel nieuwsgierig naar die UV bugger trouwens, waar maak je die van?
Groet, Arie