Kyllburg mei 2015

Started by Troutbuster, January 20, 2015, 08:04:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders!

Met Hemelvaart gaan "we', Christof van den Berge, Hans "Hansie" Matthijsse, Peter "Bronco Billy" Lambrechts, Edwin Koopmans, John "JOLP" Vije, en ik een lekker lang weekend naar de Kyll bij Kyllburg
van donderdag 14 mei tot zondag 17 mei achter de forellen en vlagzalmen aan!! ;D ;D ;D ;D

Slapen doen we in Zur Post, eten ook, en elders natuurlijk!! :P :P

Zin an?? ehh... JAAAAAA!!! ;D ;D

Verslag volgt uiteraard

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Prachtig stukkie water :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

3 X Niks daar, hele winter veel regen geen sneeuw.
Gevolg aardverschuivingen van oevers en veel dood hout (lees hele bomen) in het water.
Zwarte maffia heeft goed huisgehouden deze winter.


::bbq:: ::proost:: ::proost::

willemkts

er is over 2 weken een vergadering over het visserij beleid in kyllburg en zoals het er nu uit ziet worden er minder vergunningen uitgeschreven dit jaar ivm overbevissing
ook vernam ik dat het een en ander ging veranderen voor de buitenlandse vliegvissers ,ik hou jullie op de hoogte ::wtf:: ::wtf:: ::wtf::

maurice

Graag Willemkts.

Ik hoor graag meer
::bbq:: ::proost:: ::proost::

FSCHAMP

Jan, ik wens jullie veel suc6 op de Kyll.  Ik heb ondertussen voor het zelfde weekend in het Zwarte Woud  :) geboekt en ga mijn geluk terug proberen op de Wolf en als het meezit (maw als ik aan een vergunning geraak) op de Kinzig. In het verleden altijd succes vol geweest op beide rivieren.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

maurice

Bijna vergeten,

Jan en mannen veel plezier alvast.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

over bevissing ?????

door wie ;)

dan houd het dus binnenkort op met vissen in DL.

flink sparen om dan toch naar het noorden te gaan.


willemkts

overbevissing ???? ja inderdaad
ploegen uit belgie van wel 15 man een hele week vissen,en de plaatselijke vliegvisschool, dan de vele nederlanders elke dag weer plus in de vrije dagen die ons land telt zijn er op de camping geen slaapplaatsen beschikbaar zoveel man lopen en vissen in de kyll
laat ik maar zwijgen over de vakanties dan is het helemaal top drukte
en als je al die vissers deelt over het aantal visjes die er in gezet worden haha dan heeft elk visje in april al 15 keer een haakje gevoeld plus dat er echt een hoop vis word mee genomen en ja sorry heel veel door de nederlanders ::wtf:: ::wtf:: ::wtf:: ::wtf::
neem daar ook in mee dat er ook een hele hoop ilegaal word ontrokken als je savonds laat langs de kyll loopt zie je mannen met een kampvuurtje die de hele nacht aan het spinneren zijn en met de worm aan het vissen zijn
plus de duitsers vissen daar met de werphengel met kaas en kleine visjes of met lepels en spinners zg op de snoek jajajaja
en dan hebben we het nog niet eens over de vele reigers en aalscholvers die er huizen
maaaaaaar als je je best doet kan je best nog wel een visje vangen  :( :( 8)
en geloof me ik weet waar ik over praat ik heb er al 43 jaar een staanplaats met de caravan

maurice

Waar heb je die plaats dan?
[emoji13] [emoji13] [emoji12] [emoji12] [emoji23] [emoji23] [emoji23]


Nee buurman je hebt gelijk,
Valt me nu ook op als we lekker in de avonduren bij een vuurtje zitten.
Er wordt meer gestroopt dan we denken.

Toch maar vaker de honden laten zwemmen in het water.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Gelukkig weten we nog een paar rustige stukken.[emoji2]
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

En als die kerel uit Hamburg weer komt,
Tijd voor zwemles
::bbq:: ::proost:: ::proost::

willemkts

ik heb gehoord dat rogier de camping eigenaar nu ook mag bekeuren op zwart vissers en mensen die vis mee nemen dus word almaar beterderderder

p.forel

Lijkt wel een ardense klaag zang   hollanders en andere buitenlandse vissers stropen en nemen vissen mee.

Goed water beheer  is het enige wat nodig is. Geen klaagzang van vereniging die profiteert van inkomsten door buitenlandse vissers.

En de rest die profiteert van de gasten uit buitenland. 

In een dorp wat op sterven na dood is .

maurice

Heeft Rogier toch geen tijd voor.
Maar C&R zou ik zeker op prijs stellen.
Net wat P.forel schrijft een goed beheer zou wonderen doen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

pepertje

Nee, dan hebben we Rogier straks de hele dag in de tent zitten,
Maar de 150 vissen op een dag zullen we wel nooit meer halen Willem,
Straks mag je blij zijn met 10 vissen met een man of 2 3.
Rogier zijn idee is achteraf nog niet zo slecht.
Terug naar Max 5 vergunningen per dag en om de dag maar mogen vissen.
1 verkooppunt voor de vergunning en strakkere strengere controle met lik op stuk.



Maar Jan, veel plezier.
Geen grafendrhone dit keer?
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

Troutbuster

Grafendhron in Augustus Pepperonie!!! ;) ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


maurice

Mooi jan, geweldig stuk water daar.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bone F

Nou lekker al die berichten. De lol om daar in het voorjaar heen te gaan is er wel een beetje af :(. C&R mag niet volgens de duitse wet alleen ondermaats mag terug. Rogier het alleenrecht noway dan komen meteen Wehrbush en Ushi Muller in't verweer! Volgens mij is de oplossing dat de grenzen tussen al die (dorps) koninkrijkjes eens geslecht worden waardoor er een aanzienlijke vergroting van de vismogelijkheden zou ontstaan, maar dat is nog een lange weg te gaan vrees ik. 3 "baasjes" voor ca. 10km rivier is toch niet meer van deze tijd lijkt me.
grtn Frans

maurice

Zolang die ortsburgemeisters het voor het zeggen hebben zie ik het niet gebeuren.
Zolang er nog gecontroleerd word met meerdere maten komt het niet goed.

Kyllburg bestaat uit 8km viswater waarvan er toch zekers 3 heel moeilijk te berijken zijn zal er daar altijd een visje of vis te vangen zijn.

Wat C&R betreft komt dat ook steeds vaker voor in Duitsland.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

gijsie20

Quote from: Bone F on January 25, 2015, 18:07:47
Nou lekker al die berichten. De lol om daar in het voorjaar heen te gaan is er wel een beetje af :(. C&R mag niet volgens de duitse wet alleen ondermaats mag terug. Rogier het alleenrecht noway dan komen meteen Wehrbush en Ushi Muller in't verweer! Volgens mij is de oplossing dat de grenzen tussen al die (dorps) koninkrijkjes eens geslecht worden waardoor er een aanzienlijke vergroting van de vismogelijkheden zou ontstaan, maar dat is nog een lange weg te gaan vrees ik. 3 "baasjes" voor ca. 10km rivier is toch niet meer van deze tijd lijkt me.
grtn Frans

C&R mag niet volgens de Duitse wet alleen ondermaats mag terug?

Lijkt me sterk...dit bepalen verenigingen toch wel zelf?? Waar ik vis mag je bijv. enkel tussen de 35 en 45 cm meenemen. Daaronder en daarboven niet..

Excuus voor de vervuiling Jan  :)

maurice

Waar vis jij dan gijsie20

Vervuiling van dit bericht?

Zie het meer als waarschuwing voor mensen die het daar nog niet of niet zo goed kennen.

Jan kent het daar en weet wat hem te wachten en zal zijn voordeel er mee doen.

En ja als er veranderingen zijn zal het zeker van het een naar het ander gaanmaar het blijft over Kyllburg gaan.

Een gewaarschuwd mens geld voor 2.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bone F

C&R het is niet toegestaan, staat in je Kyllvergunning maar (bijna) iedereen doet het en ik ben er in al die jaren nooit op aangesproken. Grotere vissen terug zetten is m.i. logisch en goed voor de aanwas.   

maurice

Klopt idd

Dit jaar gecontroleerd door 2 jagers.
Die waren blij dat we de vis weer terug zette.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

gijsie20

#24
Quote from: Bone F on January 25, 2015, 21:51:48
C&R het is niet toegestaan, staat in je Kyllvergunning maar (bijna) iedereen doet het en ik ben er in al die jaren nooit op aangesproken. Grotere vissen terug zetten is m.i. logisch en goed voor de aanwas.   

Ok..in mijn vergunning (niet de Kyll) staat dat je enkel forellen tussen de 30 en 35 cm mag meenemen..en boven de 45 cm. Ik was iets te gehaast in mijn vorige reply. Andere afmetingen niet.
Frans had het over de Duitse wet, dus het zal wel per vereniging geregeld zijn neem ik aan, en niet wettelijk.

Ook ik zet alles terug wat ik vang, ongeacht formaat. De Duitsers denken daar wel anders over is me gebleken, ook zij nemen namelijk graag wat mee.
Vorig jaar waren we aan de Diemel, de man van de vereniging legde een en ander uit...ook vwbt meenemen van forel...maar zei al: ach jullie Hollanders zetten alles terug.  :)

gr