Club "dag" in Noorwegen! Zo goedkoop en gezellig mogelijk, interesse??????

Started by Rena, October 31, 2013, 09:03:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Team

Mooi hoor, toch wel terug gezet?? ;D ;D  want wij komen eraan
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Hot news, hot news.......

Wellicht een 6e man aan boord!!

Jan Damman heeft ook "ernstige" zin in een lang weekend Noorwegen!!!

en......

Hij is van harte welkom natuurlijk

Bronco, Jan zal je wel mailen/bellen!!

Huisje hebben we voor 10 man, dus plek zat!!

Wordt gaaaaaaaaaaaaafffffff...... ;D ;D ;D (en het gehalte Zeeuws groeit gelukkig ook gestaag zo!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

Misschien moet ik nog maar een belg zoeken om wat meer tegenwicht te bieden aan die Zeeuwen  ::)
Ik hoop dat je mee gaat Jan!

Troutbuster

Voorlopige Koloniale/ procinciale "tussenstand"

2 brabo's (Bronco en JOLP) (Steenbergen en Breda)
1 "gooische" Tukker (Ton, "Team")
1 Vlaming (Tommeke)
1 Zeeuw (zeker "Troutbuster")
1 Zeeuw (onzeker (Damman) maar op z'n Vlaams. "zeker en vast" )  ;)

Dus met die overmacht valt t nog mee Tom!

Het zijn de "Brabo's" die de macht willen claimen...... mooi niet dus.... ;) ;) ;)

Make our day!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rena

Zorg ik voor een grote Zeeuwse vlag :)

Overigens heb ik nog niet besloten of ik wil hokken met een stel snurkende Zeeuwen ( sorry  ;D ).
Woon tenslotte maar 15 minuten uit de buurt, overigens is het wel een voordeel om daar te slapen, dan kan ik ook "iets" nuttigen!
Het is over het algemeen erg gezellig bij Lars en ook erg nat  :o


TL Peter

Gisteren onderweg naar huis gestopt langs RV3 bij Kvikne, zag vis stijgen en kon het niet laten.
Korte broek in mijn lekkende waadpak... brrrrr , wel drie leuke forellen  :D



Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

Lekker Jan!!!

Gaat gezellig worden!!

En die vis??? ach...... hè.... ;) ;) ;)

"geen dierder plek, voor ons, op aard, geen oord ter wereld meer ons waard"....


Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

bronco billy

Goed Jan dat je erbij bent , alles nog even kunnen regelen tussen door , na afgelopen zondag.
we hebben nu 2 auto's dus alles kan mee haha.
Als we de man nog een flesje kopen op  schiphol hebben we 's'avonds ook nog wat te drinken??
Ondertussen weet  kijk alles weer geregeld tussen de bedrijevn door

Rena

Vanavond wezen vissen en tussen de onweersbuien door 2 vlagzalmen op de droge vlieg.
De waterstand is perfect, maar het vissen zelf is taai.
De rivier was bedekt met een laag mist, je hoorde de vissen, maar zag ze niet...
Toch twee vlagzalmen, 1,3kg en 1,4kg, vissen om U tegen te zeggen...

... en er zwemmen grotere ...  :o

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Rena

Quote from: Jan Damman on July 09, 2014, 10:47:05
Dat formaat teken ik voor in augustus Peter. :D

In augustus zijn ze een stuk moeilijker te vangen, maar ze zijn er Jan.
Ik hoop dat de groepsleden goed vangen in het forum weekeinde :)

O ja, we hebben beeld :)


Rena

En een foto van vorige week zaterdag, een "kleintje" van 750 gram.


Buigen of barsten  :P


Vlagzalm...

Troutbuster

Gaaaaaaffff.... ::goodjob::

Hengelklasse Peter??

Tip diameter??

Vlieg??

Ik hoor het graag

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rena

Wat betreft materiaal voor de Rena.
Een hengel klasse minimaal #5 met een tippet afhankelijk van de flexibiliteit van de hengel en de gebruikte vlieg.
Op een zachte hengel kan een .14 voldoen op een harde hengel is het beter met .18, ik vis met een zachte #5.
Zelf gebruik ik Stroft in .16 het meeste, maar ga dikker als ik met bv. meivliegen vis (om helicopter effect tegen te gaan).
Dunner meestal niet, of ik moet met zeer kleine vliegen vissen.
De vissen zijn niet al te leader schuw, dus dat is niet echt een hindernis om wat dikker te vissen.
Houdt in gedachten dat  er vissen (vlagzalm en forel) van 1kg + worden gevangen dus het materiaal moet hierop zijn afgestemd.
Rijkelijk met backing en een LA reel zijn geen overbodige luxe.

De insecten die het meeste voorkomen zijn;  steenvliegen, caddis en meivliegen.
Dus imitaties van deze insecten in de diverse stadia zijn het belangrijkste.
Het kan handig zijn om wat streamers mee te nemen, voor als de omstandigheden echt hopeloos zijn (kan gebeuren).

Ik heb eerder al informatie gepost (in dit draadje) over wat noodzakelijk is om bij je te hebben als je in NO gaat vissen.

TL Peter

Rena

In reprise  :

Ik heb een lijstje geleend van mijn collega Tore, onder het motto "beter goed gejat, als slecht verzonnen".
Dit lijstje vind je hier : http://public.vanntur.com/Equipment%20and%20Fly%20Guide.pdf

TL Peter

Rena

Quote from: Rena on July 09, 2014, 13:46:16
In reprise  :

Ik heb een lijstje geleend van mijn collega Tore, onder het motto "beter goed gejat, als slecht verzonnen".
Dit lijstje vind je hier : http://public.vanntur.com/Equipment%20and%20Fly%20Guide.pdf

TL Peter

In dit lijstje staat hengels in klasse #3 tot #5, zelf vindt ik #3 aan de lichte kant en #4 een optie.

TL Peter

Koen

mjah, en zelfs met een #4 heb ik problemen gehad. Helaas 2 grote vlagzalmen op verloren omdat ze niet te sturen waren  ;D Daarna maar met de 6 gevist. Heb later nog 50cm+ forel gespot dus jah. Beter met wat zwaarder op pad.

Anyway, ik kan dat weekend niet .... maar ik mag over 2 weken wel  ;D 3 weekjes kvennan als base camp. Vandaar maar tripjes maken :) Neem mijn 4,5 en 6 mee en een 8 voor op snoek in Hodalen, schijnt wel tof te zijn.

Gerrit72



Mooie foto's Peter!
Super vis en fantastische omgeving (ben jaloers  ;) )
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Troutbuster

 t gaat nou toch wel "kriebelen" :P :P :P :P

Nog een kleine 2 weken en dan.......

Peter, hoe zijn de omstandigheden momenteel??

Ik hoor je

Gr

Jan
"Petri Heil"


Koen

Ik hoop voor jullie dat de Rena een stuk kouder is dan de Glomma. Die was gewoon 18 tot 21 graden .... net een zwembad. Toch wel ok gevangen, maar niet de 40 a 50 per dag waar iedereen het over heeft. Meer 10 a 15 Nauwelijks steigende vissen gezien, voornamelijk snachts om 03.00 ofzo.

Troutbuster

We gaan het zien Koen, met 10 à 15 st ben ik ook al heel tevreden hoor!
Ik heb geen idee of de Rena kouder (of minder warm) is dan de Glomma!?
die 21º, is dat niet funest voor de vis??
Ik meen te weten dat forel (en ook vlagzalm?) zich bij temperaturen van 20º en meer, niet echt prettig voelen?!?

wellicht over 2 weken zijn de omstandigheden wel anders (beter?)

We zien het vanzelf

Bedankt voor je reactie Koen

Gr

Jan
"Petri Heil"


Koen

De rena komt van een meer ergens in de bergen meende ik. wellicht dat dat water kouder is. De vis had er inderdaad wel moeite mee. Zelfs na een korte drill moesten ze toch ff bij komen. Overdag waren ze het best te vinden op wat ruiger water en snachts dan weer op de kalmere stukken. Wat me ook opviel is dat er gewoon niks hatchte. heel sporadisch es wat kleine caddises en hele kleine meivliegjes, maar er vol op stijgen deden ze niet. We hebben een paar vlagzalmen gegeten (forel moest terug) en die hadden alleen maar klein spul in ze. muggelarfjes enzo. Ik heb dan ook eigenlijk alles gevangen op een haakje 18 zwarte nypmh met een zilver kopje. Wel lekker makkelijk binden. Ik deed dan altijd een zware tungsten nymph op als dropper en dan 30cm daar boven 1 klein nymphje en dan daar weer 20cm ofzo boven nog 1. Snachts stegen ze wel meer en liet de forel zich ook wel vangen als je geluk had. Ik heb maar weinig droog gevangen. Het beste wat werkte waren kleine zwarte vliegjes haakje 16 a 18 en natuurlijk kleine grijs/gele super puppa's.

De vlagzalm op de foto is een 45cm formaat. ik heb 2 van deze grote mogen vangen en is ook mijn pr :) De forel mocht mijn zweedsche vismaat voor die vakantie vangen savonds rond een uur of 00.00 op een zwarte woolybugger. 54 cm, sterk. erg, erg mooie forel.

[attachment deleted by admin]

Rena

Gefelicteerd met je vangsten Koen.

De "Søndre Rena", zoals ie heet ligt ten zuiden van het meer storsjøen even ten noorden van Rena.
Dit meer is groot en zeer diep en zorgt er voor dat de Rena altijd vrij koud blijft, afhankelijk van de windrichting.
Boven dit meer gaat de Rena verder en ontspringt verder in het noorden.

Kleine noot:
Als je uit de Rena vlagzalm van 40+ meeneemt, dan ben je in overtreding van de regels.
Je mag één vlagzalm of wilde forel tot max 40 cm meenemen per persoon per dag (uiteraard boven de wettelijke minimummaat).
Uitgezette vis, te herkennen aan de afgeknipte vetvin, mag je altijd meenemen als ze boven de wettelijke minimummaat zijn.
Overtreding van de regels zoals vermeld in oa. de vergunning kan je NOK 7000 kosten!

Ik weet niet of je deze regels hebt overtreden, maar wou ze toch even melden... (zonder oordeel of bij bedoeling)!!!

Uitzetting van kweekvis van dezelfde stam als de wilde wordt gestopt omdat de Rena zichzelf in stand kan houden.
De concessie die de uitzetting verplichte is beëindigd op basis van het huidige zeer goede visstandsbeheer en bijbehorende goede visstand.

Mocht je in de buurt zijn, dan kunnen we altijd een bakkie doen als je zin hebt :)

Groetjes en TL Peter

Rena