Club "dag" in Noorwegen! Zo goedkoop en gezellig mogelijk, interesse??????

Started by Rena, October 31, 2013, 09:03:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Quote from: johannes on January 30, 2014, 19:02:57
ik douche toch liever hier als thuis  ;D



Neem een lichtgrijze natte vlieg mee kan het patroon niet vinden maar samen met de march brown waar je me mee geholpen hebt de meest succesvolle vliegen op de meren

Als je een liefhebber van ijskoud water bent, ja dan kun je beter daar douchen, doe mij maar een stukkie warmer water op mijn lijf! :) :) :)\


Sjoerd

Troutbuster

Quote from: johannes on January 30, 2014, 19:02:57
Neem een lichtgrijze natte vlieg mee kan het patroon niet vinden maar samen met de march brown waar je me mee geholpen hebt de meest succesvolle vliegen op de meren

Ik neem altijd natte vliegen mee Johannes!

Je kent me wat dat betreft! ;)

Ik neem wel een "haffeltje" Iron Blue Dun wets mee (ook droge natuurlijk ;))

Gaat goed komen!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

Rena, in de buurt van welke plaatsnamen zijn er goede stekken?

Kunnen we al wat gluren op google earth  ::)

Rena

Quote from: Nootjez on February 03, 2014, 19:17:10
Rena, in de buurt van welke plaatsnamen zijn er goede stekken?

Kunnen we al wat gluren op google earth  ::)

De stukken die het best bevisbaar zijn beginnen bij Løpsjøen, een meer ongeveer 5 km van Rena af.
Alles tot aan Storsjødammen is het best bevisbare van de Renarivier.
Het beste kun je de kaart van bv kart.finn.no gebruiken je kunt hier omschakelen naar luchtfoto's die beter zijn dan die van google.
Eventueel kan er ook gevist worden in de Glomma als er animo voor is, dat bekijken we wel ter plekke.

De Glomma kan eventueel gebruikt worden om te leren vissen op stromend water als daar vraag naar is van deze of gene.. :)

TL Peter

bronco billy

Rena bedankt zover voor alle informatie.
De fly-drive is geregeld.
Het team is gemotiveerd en enthousiast natuurlijk.
Voor mij is het vissen in Noorwegen een mooie uitdaging, is nieuw en ik kan er alleen van leren.
Nu nog de goede vliegen binden en we zijn er klaar voor!!!!
grtjs
Peter

Troutbuster

Vlucht en auto geboekt!!

Volgende week de accommodatie vast leggen!

Hhhhhh..... het gaat gebeuren makkers!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Nootjez

Eerst nog de hengel afbouwen, dan begin ik aan de vliegen !  8)

Troutbuster

Broeders!!

Alles is geboekt!!

Peter, Bronco Billy", John "JOLP", Tom "Nootjez", Ton "Team" en "Troutbuster" Jantje gaan naar Noorwegen!! ::dance:: ::dance::

Vlucht, auto en vanaf vandaag ook de accomodatie!! (we zitten met 5 man in een 10 persoons villa dus als er nog "last minute" gegadigden zijn laat maar weten, er is nog ruimte!!)

Donderdag 21-08-14 vliegen naar Oslo, met de auto naar Rena, maandag 25-08-14 weer terug (mocht je het vluchtschema willen weten stuur me maar een PM)

Nu de vliegendozen nog vullen en dat gaan we het beleven!

Ik heb er erg veel zin an!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Team

Quote from: Troutbuster on March 19, 2014, 10:28:20
Broeders!!

Alles is geboekt!!

Peter, Bronco Billy", John "JOLP", Tom "Nootjez", Ton "Team" en "Troutbuster" Jantje gaan naar Noorwegen!! ::dance:: ::dance::

Vlucht, auto en vanaf vandaag ook de accomodatie!! (we zitten met 5 man in een 10 persoons villa dus als er nog "last minute" gegadigden zijn laat maar weten, er is nog ruimte!!)

Donderdag 21-08-14 vliegen naar Oslo, met de auto naar Rena, maandag 25-08-14 weer terug (mocht je het vluchtschema willen weten stuur me maar een PM)

Nu de vliegendozen nog vullen en dat gaan we het beleven!

Ik heb er erg veel zin an!!

Gr

Jan


We hebben dan wel een tweede auto nodig????  vliegen heb ik al klaar. voorpret is ook leuk.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Troutbuster

Heeee Ton!!

Je bent weer "onder de mensen"  ;) ;)

Mooi makker!! nu geen gekke dingen meer hè !!??

Voorpret is zeker geinig en als er meerdere gegadigden zijn moeten ze zelf voor vervoer zorgen natuurlijk, onderdak kan wel geregeld worden!

Maar gezien de ruim vooraf geplaatste topic van Rena en de geringe animo voor het weekend dat wij hebben gekozen zal het geen "storm" lopen met de eventuele "bijsluiters" ::) ::)

Gr

Jan
"Petri Heil"


BV

Dag Jan,


Onze scherpziende Ton zal wel doelen op je komma-fout bij Peter, Bronco Billy...

Zo likt het of je met 6 bent

Rena


Team

Quote from: Troutbuster on March 19, 2014, 17:11:39
Heeee Ton!!

Je bent weer "onder de mensen"  ;) ;)

Mooi makker!! nu geen gekke dingen meer hè !!??

Voorpret is zeker geinig en als er meerdere gegadigden zijn moeten ze zelf voor vervoer zorgen natuurlijk, onderdak kan wel geregeld worden!

Maar gezien de ruim vooraf geplaatste topic van Rena en de geringe animo voor het weekend dat wij hebben gekozen zal het geen "storm" lopen met de eventuele "bijsluiters" ::) ::)

Gr

Jan

nee Jan ik heb mijn vrouw de laptop laten meenemen,naar het ziekenhuis, ik laat me niets van de voorpret afnemen lig hier voorlopig nog wel



NUNC  AUT  NUNQUAM


Troutbuster

"Petri Heil"


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::


Rena

Knutselwerkje mijnerzijds voor hen die (gaan) vissen in de Glomma, Rena of Mistra; waterniveaugrafiek (of tabel op mobieltje).
http://www.vanntur.com

TL Peter

Nootjez

Ik ben volop klinkhamers en emergers aan het maken in alle kleuren en groottes  8)

Koen


Troutbuster

Peter,

Zijn Nymphen niet "aan"de orde" of.......???

Niet dat ik het erg vind, droge vliegen visserij is nou eenmaal het mooist maar toch...

Ook ik ben "druk" aan de "binderij" voor Noorwegen!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rena


Rena

Het Noorse vliegvisseizoen begint in volle gang te komen en de eerste goede vangsten zijn al gemeld.
Nog een (flink) paar nachtjes slapen en dan is er de eerste clubbijeenkomst in Noorwegen.
Wil je erbij zijn en kun je er bij zijn, maak dat dan kenbaar, in deze posting of via PM.

In ieder geval wens ik allen een fijne visrijke zomer!

TL Peter

Troutbuster

Peter,

nog 2 maandjes en dan gaat het gebeuren!!

We hebben er zin an!! ;D ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Rena

Gisteren in de Rena gevist, weinig stijgende vis, maar genoeg om toch een mooie vlagzalm te pakken.
Miste een mooi vis na een dril van ongeveer een minuut, maar hij pakte toch mooi de droge f-fly #18.


Vlagzalm op de f-fly #18... 1,5kg schoon aan de haak 8)


Glomma vlagzalm , niet groot, maar wel mooi op een droge meivlieg.

De kneiter op 25 meter afstand pakte mijn vlieg maar loste hem in de helse stroom ... maar pakken deed ie  :D