visvakantie Noorwegen/Zweden?? niet doen ":D") deel 2

Started by sjoerd, October 15, 2013, 21:16:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

16. Wat ook zo raar was dat ze daar van die hele lange voetgangerbruggen maken in de meren zodat je
vanaf zo'n brug de vissen gewoon kunt zien zwemmen en aanwerpen.


17 Maar nog steeds had ik  geen wilde forellen gevangen maar wel  dit soort vissen, Nou,ja die hebben in Nederland ook wel.


18. Ook zoiets, van die belachelijk hoge bruggen bouwen ze daar en daaronder  een gierende maalstroom langs de oever.
      Je ziet gewoon al dat speldaas in problemen komen, zielig hoor want ze werden massaal opgejaagd door grotere vissen.
      Ja zelfs een visotter en bruinvissen deden  eraan mee.


19 Ook dat autorijden daar is helemaal niks, Je kunt niet effe lekker doorkarren met al die plotseling overstekende Rudolfs .


20 Zelfs als je een mooie bergwandeling maakt, komen ze je weer opzoeken.


21. En ook dat licht daar in het Noorden, rare kleuren heb je er hoor. En donker wordt het er ook al niet.

.
22. Langs het water heb je dan ook nog eens van die vreemde schreeuwerige vogels die je rust verstoren.


23 Dat glasheldere water vind ik ook niks, heel lastig om een vis te verleiden want ze zijn zo weg.
En ook zijn het vaak weer van die witvissen die je vangt.


24. Hehe, dan eindelijk mijn echte wilde forel



Nee mij zul je niet meer zo snel zien afreizen naar het Hoge Noorden, ik vind het helemaal  niks!!!. Gelukkig troffen we nog een Nederlandse campingeigenaar,ergens langs de Glomma, die ons "zeer klantvriendelijk" bejegende, zodat we ons weer "echt thuis" voelden. Daar willen we dan echt wel nog  eens naartoe. :S

Nou, het tegendeel is waar natuurlijk. Noorwegen maar ook Zweden zijn prachtige landen om een (vis)vakantie door te brengen. Dat hebben we dit jaar dan ook 7 weken kunnen doen. Ieder jaar ontdek je toch weer andere interessante plekken. De indrukwekkende natuur maar bovenal de rust op de wegen en meestal ook op de campings. De oneindige bossen van Zweden vol  bosbessen en  paddestoelen, elanden, reewild en andere dieren. De Noorse bergen, het fjordenlandschap, de vele rivieren en meren en  niet te vergeten de fjorden en de zee met volop vismogelijkheden en natuurbeleving. Tsja, dat werkt verslavend.
Sjoerd

wouter veuger


sjoerd

Als ik zou willen Wouter, kan ik nog wel een aantal delen maken, maar dat gaat weer van mijn vistijd af :) :) :)

Sjoerd

Arno

doe dat dan maar als het buiten weer eens met bakken uit de lucht komt Sjoerd
want van dit soort verhalen en foto's krijg ik geen genoeg.

bedankt voor het delen.

Gr Arno

HappyFisherman

Ik denk dat ik daar echt nooit naar toe ga!

Misschien iets voor een nieuw topic, maar hoe krijg je die onderwaterfoto's zo netjes? Ik ben afgelopen zomer ook aan het proberen geweest, maar ik zag alleen maar halve vissen :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Nee, zo zou ik mijn vrijetijd ook niet willen besteden.
al die moeite voor een zuur verdiende vakantie en dan dit krijgen! belachelijk






oooohhh wat mooi, geweldig kom maar op met deel 3, 4, 5, em 6 op niet visbare dagen dan
::bbq:: ::proost:: ::proost::

sjoerd

Quote from: HappyFisherman on October 16, 2013, 09:39:13
Ik denk dat ik daar echt nooit naar toe ga!

Misschien iets voor een nieuw topic, maar hoe krijg je die onderwaterfoto's zo netjes? Ik ben afgelopen zomer ook aan het proberen geweest, maar ik zag alleen maar halve vissen :)

Gewoon even kopje onder gaan. :)  Nee, het  een kwestie van een beetje gokken en een paar foto's maken. Ook kan het niet kwaad om na een foto. even te kijken wat er op staat. Doe je dat niet heb je inderdaad last van halve vissen want het is lastig om je camera goed te richten op het onderwerp. Vaak te hoog of juist te laag of te dichtbij of te veraf. :-[

Sjoerd

HappyFisherman

Of je hebt de automatische flitser nog aan staan en hebt heeeele bleke vissen :(
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Franky Boy

Erg humoristisch...
Maar het meest humoristische is wel dat het niet bij het vissen in NEDERLAND thuishoort!

Gerrit72




Weer hele fijne platen!  ::goodjob::

Kek reeltje op die foto met de snoek! Zoiets zoek ik nog voor m'n Advantage +
Ben benieuwd naar merk/type/zoutwater bestendig?/jouw ervaringen.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bert J.

Daar kun je het wel een paar weken uithouden zonder je te vervelen. Mooi!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Plantje

Is van dit stukje ook het tegendeel waar? ;)
QuoteGelukkig troffen we nog een Nederlandse campingeigenaar,ergens langs de Glomma, die ons "zeer klantvriendelijk" bejegende, zodat we ons weer "echt thuis" voelden. Daar willen we dan echt wel nog  eens naartoe. :S


Re: visvakantie Noorwegen/Zweden?? niet doen ":D") deel 2

sjoerd

Ja, helaas niet erg klantvriendelijk zoals we gewend zijn op Noorse/Zweedse campings.
Verder zal ik daar maar geen woorden aan vuil maken. Iets verderop stonden we wel weer op een schitterende, rustige
en klantvriendelijke campings met mooi vlagzalmwater op loopafstand. ::goodjob::

Sjoerd

sjoerd

Quote from: Gerrit72 on October 16, 2013, 21:09:15


Weer hele fijne platen!  ::goodjob::

Kek reeltje op die foto met de snoek! Zoiets zoek ik nog voor m'n Advantage +
Ben benieuwd naar merk/type/zoutwater bestendig?/jouw ervaringen.

Gerrit de reel is een ATH , goede slip, nog geen ervaringen op zout water muv OVM dan.

Gerrit72


Sjoerd bedankt! Zal eens zoeken naar dat type.
Bij ATH ga ik uit van kwaliteit en fijn dat ie er ook nog mooi uitziet.
The only difference between men and boys is the price of their toys.