Vervolg: forelvissen Kronenburg am see

Started by eendagsvlieg, August 10, 2013, 00:46:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eendagsvlieg

Beste vliegvissers,

Op mijn vorig bericht "forelvissen Kronenburg am see" heb ik de nodige tips mogen ontvangen en bij deze het resultaat.
We zijn dus net terug van een gezinsvakantie bij het stuwmeer Kronenburg am see.

Na een eerste verkenning (van te voren al Google maps doorgespit) is mijn eerste vislocatie Hammerhutte geworden. Een klein gehuchtje tussen Kyll en Kronenburg in. Om zes uur in de ochtend was het uiteindelijk zover, op naar de vislocatie. Een mooie ochtend mist hing over het dal. Het zou een mooie dag kunnen worden. Na mijn auto onder het viaduct geparkeerd te hebben werd me al snel duidelijk dat vliegvissen op de kyll nog wel eens uitdagender zou kunnen worden als ik van te voren had bedacht. De waterstand was heel erg laag, vaak tot mijn enkels. De begroeiing hoog, veel overhangende takken en met de opkomende zon in mijn rug!  Oké, het water in maar hoe kon ik mijn vlieg op een mooie manier presenteren?
De ochtend ging voorbij en ik was lange tijd bezig met (nieuwe) vlieg knopen en nieuwe leaders, met de struiken etc. Met één aanbeet ging ik ontgoocheld terug. De kyll had zijn visite kaartje afgegeven.
De uitdaging was dus groter geworden waarbij een nieuwe vislocatie werd gespot. De kyll beginnend in Kyllstad.
Wederom in de ochtend begonnen en na mijn auto in Kyllstad geparkeerd te hebben zag ik bij de eerste brug volop activiteit en vis in het water. Ook hier had ik te maken met dichte begroeiing, hoge kanten, over hangende takken etc.
De vis was er maar hoe deze te verleiden? De tactiek was stroomafwaarts het water ingegaan en langzaam stroomopwaarts vissen.
Aangezien de waterstand bij Hammerhutto zo laag was en de nimfen heel snel achter de stenen bleven haken had ik besloten om alleen maar met droge vliegen te vissen. De bestelde vliegen van Smart Fly Fishing en dan met name de de Goddard Sedge deden hun werk. Met de rolwerpen werden de vliegen gepresenteerd en na mijn derde worp kon ik mijn eerste forel onthaken.
Voldoening alom!

Na verloop van tijd op zoek naar een volgende stek waarbij mij één ding wel duidelijk is geworden. Zoek plekken met diepere stukken water en met schaduw! Op deze wijze werd de Kyll verder afgestruind richting de supermarkt Rewe en de houtfabriek.
Een tweede plek werd gevonden en ook hier werd de tactiek gebruik om stroomopwaarts te vissen en zo op te schuiven. Een waadstok is hierbij wel aan te bevelen!! Ik trok echter de belangstelling van een kudde Blonde d'Aquitaines. Ze kwamen mij iets te dichtbij en aangezien mijn vergunning niet voorzag in een gehaakte Blonde of een boze agrariër besloot ik de vistrip voor deze dag af te breken ook mede gezien de oplopende temperatuur (30 +) . Uiteindelijk heb ik drie visstrippen kunnen maken waarbij ik 4 forellen heb weten te bemachtigen en twee baarzen!

Een geslaagde eerste kennismaking met De Kyll.
(en het smaakt naar meer........)  :D :D :D


Groet,
Eendagsvlieg













golddigger

Lekker gevist eendagsvlieg!
Het is zeker niet de makkelijkste plek om te vissen
Je hebt in elk geval goed je best gedaan ::goodjob::
Bedankt voor het delen
Perry

Troutbuster

Beste Eendagsvlieg,

Mooi verslag van een mooie tijd aan de boven Kyll

Het is overigens geen Kyllstadt, maar Stadtkyll, maar dat terzijde! ;)

Ik was er zondag 04-08-13 met Christof, en idd het water was enorm laag, wat resulteerde in erg schuwe vis die bij het minste of geringste wegvluchtten!

Maar gaaf dat je toch nog gevangen hebt joh!

Het is daar prachtig, en bij Hammerhutte, zit je midden in het "fly only" stuk!

Wel oppassen voor de Stier daar!! :P

Bedankt voor het delen en succes verder met de mooiste en gezondste verslaving, VLIEGVISSEN!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Heintje Davids

Leuk verslag, dankjewel en je bent meteen een ervaring rijker. Superlaag water, altijd lastig. De kantjes afpeuteren is altijd al een goede tactiek maar met laag water zeker. Vaak is het daar net ietsje dieper en dus minder warm, zeker in bochten en voor de vis een goede plek om zich te verschuilen. Je vlieg 10 cm van de kant plaatsen werkt dan beter dan 20 cm.

Inderk

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

wij hebben hier ook gevist.

30 juli water stond toen al laag.
de vis stond in de poels.
en de droge werdt niet gegrepen,ja een baars die greep heb.

met 4 man geweest denk wel een forel of 60 gevangen kopvoorns en baarzen,en 1 vlagzalm,deze wel op de droge cdc sedge,maatje 18.

en ook nog bij de poot genomen,door die ouwe tang.
haha 25 euro,wij dachten zullen wel nieuwe prijzen zijn.

de forel die ik ving,was op een grote pt nimfen maatje 10 langstellige haak met goudkop,geen tungsten.
zwarte steenvlieg ook maatje 10.

was taai,maar zekers leuk en lache met dat geklooi in het hoge struiken en onkruid.

leuk verslag trouwens ook.

:)

HappyFisherman

25 euro was alleen maar omdat jij zo bliksems lelijk bent Henk ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


HappyFisherman

Daar vissen wordt voor mij dus niet wat, want die vergunning kan ik nooit betalen ;D

Vliegvissen is bevlogen vissen...

eendagsvlieg

De prijzen van de vergunningen waren wel verhoogd. Bij de aral benzinestation of de schoenenzaak in Kronenburg diende je voor een dagkaart 15 Euries te betalen!

Groet,
Eendagsvlieg

Troutbuster

€ 15,- is al jaren zo!!
€ 25,- voor een weekend vergunning!

Ik weet niet beter en ik kom er al een tijdje! ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"