Forelvissen Kronenburg am See

Started by eendagsvlieg, June 09, 2013, 21:02:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eendagsvlieg

Beste lezers,

Komende zomer mag ik twee weken vertoeven aan de kronenburg am see (stuwmeer). Ik ben benieuwd of in dit stuwmeer ook op forel te vissen is met de vlieghengel of is dit alleen mogelijk in het riviertje de kyll. Tips zijn welkom.

groet,
Joost

harlin

Hoi Joost,
ben je niet bang dat je op deze manier (hier) een 1dagsvlieg blijft?  ::)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Troutbuster

Nou, ff dan.....

Welkom eendagsvlieg

Ennehhh....in de Kronenburger See zit forel, maar de Kyll vanaf Kronenburg via Stadtkyll naar Junkerath is vele malen mooier om te bevissen!!

Mocht je per sé de See willen bevissen, ga dan helemaal naar de bovenhoek (voorbij het bruggetje), daar komt de Kyll als klein kronkelslootje de Kronenburger See in, en kun je mooie forel treffen!

Let wel op je vergunning, die kun je via de receptie van het park regelen, maar ten allen tijde de blauwe jahresschein voorleggen ander geen vergunning!!

Succes en wij zien je voorstel rondje graag tegemoet!

Gr

Jan
"Petri Heil"


golddigger

Welkom Joost

Ik ben het helemaal met Jan eens
Het stuk Kronenburg/Junkerath is de moeite waard te bevissen
Verblijf je op het Landall park, kan je daar in de vijver ook leuk vissen
Ik ben er een paar jaar geleden geweest en heb het er erg naar m'n zin gehad
Perry

bazookadude

in kronenburg zelf kun je ook een vergunning regelen, bij de schoenenzaak als je vanaf het park gezien bij de stoplichten rechtdoor gaat, dan zit de schoenenzaak aan de linkerkant.

eendagsvlieg

Bedankt alle voor de tips. Ben heel benieuwd wat het op gaat leveren.
Zelf vis ik al vele jaren maar dit jaar voor het eerst aan het vliegvissen. In baggelhuizen in Assen de eerste forellen aan de haak weten te slaan! Nu het weer warmer wordt ben ik op zoek naar andere vliegvis plekken in Drenthe. Dat valt nog niet meteen mee om die te vinden.
Komende zomer dus naar Kronenburger an See dus twee vislocaties het stuwmeer en het riviertje de Kyll. De tips zijn het halve werk!

Bedankt voor jullie reacties

Groet,

Joost

Gerrit72


Joost,   ::welkom::

Stekken vinden in Drenthe...valt niet mee... ???

Lees/kijk eens hier Vliegvissende Drenten?.
Of zoek in onderwerp Nederland eens op Drenthe (of aanverwante woorden).
In / rond Assen zijn op zich beste hele mooie stekken te vinden, mocht het je niet lukken, pb dan even,
dan zal ik eens over mn hart strijken... :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Inderk

#7
In Drenthe is viswater zat!

B.v.:
Hunze
Drentsche Aa
Oranjekanaal
Peizerdiep
Beilervaart
Norgervaart
etc.....

Alleen om de goede stekken te vinden, moet je tijd investeren......
(maar er zijn ook nog mensen die je evt. iets op weg willen helpen.: o.a.: ik, mits ik tijd heb)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


arpad

ik was vandaag voor mijn werk in kronenburg,dus meteen in de pauze even gekeken naar het water als je van kronenburg naar hallschag rijdt dan is de 2de vijver komt een watertje uit ik denk de kyll daar zwommen mooie kopvoorn`s rond.


gr arpad

Troutbuster

Tussen het bruggetje(watervalletje/stuwtje) en de instroom wat idd de Kyll is!!
Leuk stukje water met idd vaak mooie kopvoorns en af en toe forel!
Altijd goed, zeker in de ochtend en avond uren!

Gr

Jan
"Petri Heil"


eendagsvlieg

Beste vliegvissers,

Gezien jullie tips voor in Drenthe zal ik mijn vliegvishengel zovast te voorschijn halen. Als de wind een beetje wil gaan leggen dan trekken we erop uit. De hunze heeft mijn eerste voorkeur. Wederom bedankt voor tips.

Groet,

Joost

Paul.

Beste eendasgsvlieg.

Ik ben zelf bij de Hunze geweest en zoals troutbuster zegt :

'' Tussen het bruggetje(watervalletje/stuwtje) en de instroom ''

Daar zou je eens moeten gaan kijken !
Veel succes

Gr
paul

Lean

Hallo,

Dit jaar gaan we ook een weekje naar het park KronenburgerSee en ik wil graag op de Kyll vissen.
Inmiddels heb ik op veel soorten gevist maar op forellen is het al een jaar of 20 geleden.
Aangezien ik geen vliegvisser ben maar wel op een forel wil jagen met mijn spinhengel ben ik op zoek naar tips.
Hoe maak ik de meeste kan om een prachtige forel te verschalken?

Wat voor lijn kan ik het beste gebruiken? Gevlochten of nylon lijn?
Welke montage kun je daar het beste gebruiken? Tremarella, bombetta, natte vlieg, droge vlieg of nimf?

Hartelijk dank alvast voor jullie reacties!

maurice

#13
Nou vooruit dan Lean.

Denk dat je voor de Kyll wilt gaan vissen met de verkeerde hengel.
90% is alleen met de vliegenlat te bevissen.
De stukken die ik ken zijn spinhengel niet welkom.
Zou als ik jou was daar terplekke info vragen waar je dat wel mag.
Lees eerst de regels op de dagkaart voor je deze aanschaft.
Blinker, pieren. Maden zijn niet toegestaan in 99% van de gevallen.
Ben bang dat je veroordeeld bent tot forellen put of stuwmeer
::bbq:: ::proost:: ::proost::

eric de vliegvisser

en houd ook rekening met de vergunningen die nodig zijn.

eric de vliegvisser

2016 eerste week juni nog gevist in kronenburgsee en ving toen deze vis op een streamer had het nog nooit eerder gevangen was voor mij een bijzondere vangst.

Kopvoorn van formaat, heb het ook al eerder in een ander bericht gedeeld maar blijf het een mooie vis vinden. 


MartinT

Blijft een mooi plaatje hoor Eric.

eric de vliegvisser


Lean

Wat voor vlieg kan ik het beste gebruiken op de Kyll bij Junkerath? Is er ook een viswinkel in de buurt?

maurice

Quote from: Lean on July 13, 2017, 00:02:53
Wat voor vlieg kan ik het beste gebruiken op de Kyll bij Junkerath? Is er ook een viswinkel in de buurt?

Hangt van de natuur af.
Viswinkel!  Zover ik weet in Gerolstein en Bitburg kun je benodigde vis artikelen kopen.
Gerolstein bij de hobby/ijzerwaren zaak en Bitburg bin de wapenhandel.
Veel vlirgvisspullen zijn daar overigens niet.
Weet zeker dat je bij de receptie van camping kyllburg meer kunt kopen.
Densborn heeft volgens mij nog de vliegen automaat en RR bij de kleine villa am turm. (Als ik het goed heb)
RR =  Ralf Rendel vliegvisschool .

Anders ben je overgeleverd aan Luxemburg 

Maar hoe wil je nu dan gaan vissen?
En wanneer?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jo flyfishing

Altijd goed om een backup plan te hebben voor het geval je blankt  ::lol:: ::fluiten::

Quote from: Lean on July 13, 2017, 00:02:53
Is er ook een viswinkel in de buurt?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Lean

Ik heb een spinhengel, nylon lijn, spro troutmaster sbirolino floating, troutmaster tremarella chain, pilot float en een vlieg. Maak ik hier kans mee?

maurice

Als het stuk waar je wilt vissen een werphengel welk type dans ook toe staat en je hebt de juiste vlieg maak je zeker kans.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Lean

Vanochtend heb ik een montage in elkaar gezet voor aan de spinhengel. Maak ik hier kans mee of adviseren jullie nog aanpassingen door te voeren? de onderlijn vanaf de wartel naar de vlieg is nu 2 meter lang, is dat niet te lang? Deze week wil ik gaan proberen bij de houthandel tegenover de REWE en aan het einde van het traject bij de spoorlijn.

Gert

Heb je nou al zeker gesteld dat je er met de spinhengel mag vissen?