na 15 september

Started by harry, August 30, 2012, 14:30:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harry

hallo allemaal


zijn er bij jullie misschien riviertjes bekend waar je na 15 september nog kunt vissen?

ik bedoel dan niet het zwarte woud of ergens anders ver weg  moet toch wel binnen de 450 km van roosendaal liggen

bij voorbaat dank

harry

Troutbuster

Harry
Ik meen te weten dat diverse Eiffel riviertjes nog een paar weken na 14 septemver te bevissen zijn (volgens mij tot half oktober!)
Van de Prum weet ik het zeker!!
Bij Holsthum en Irrel, en ik dacht ook bij Waxweiler mag je zelf het hele jaar vliegvissen, echter wel met in achtneming van de gesloten tijden voor diverse vissoorten
Ook de Ourthe (en wellicht andere Ardense riviertjes) sluiten pas op 30 september.
Check ook http://www.wizzardoffishing.com

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Website is uit de lucht...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

En er weer in ;D

http://www.wizardoffishing.com/index1.html

WATER Prüm
plaats Holsthum
lengte traject 2,5 kilometer, vanaf de oorlogsbegraafplaats tot 200 meter boven de voetgangersbrug richting Peffingen.
gemiddelde diepte 0,5 tot 3,5 meter
gemiddelde breedte 10 - 20 meter
 
type water
Matig stromend water met afwisselende snelle stukken.
oeverbegroeiing
Overhangende bomen en enkele open stukken.
visbezetting
Bruine forel, vlagzalm, gestippelde alver, kopvoorn.
vergunningen verkoopadres
Gasthaus Oberbillig
Wolsfelderstraße 11
54668 Holsthum
telefoon: 0049 (0) 6523 404
fax: 0049 (0) 6523 933310
vergunningen prijs
€ 8,00 per dag
voorwaarden
Maximaal 3 salmoniden per dag. Alleen voor inwoners en gasten van Holstum, maar dat zijn er zo weinig dat iedereen die er om vraagt een vergunning krijgt.
seizoen
Gesloten tijd forel: 15 oktober - 15 maart. Gesloten tijd vlagzalm: 15 februari - 30 april. Vliegvissen is het gehele jaar toegestaan.


Gr

Jan
"Petri Heil"


Gert

En wij (Herman, m'n broer en ik) hebben ook nog een paar dagen geboekt voor de Kyll - daar kun je tot 14 of 15 oktober nog terecht.
Ik denk dat hetzelfde geldt voor de Wenne.

Groet,
Gert

harry

heren bedankt voor de info

misschien dat ik het tegen die tijd nog ff ga proberen (zit er nu de eerste tijd nog ff niet  in)

mn zoontje (11) heeft ineens interesse gekregen en wie weet dat het vaker vissen op stromend water hem over de streep trekt

Gert

Harry, waar we (via Herman, want die heeft de reserveringen gedaan) wel achter kwamen: juist tegen het eind van het seizoen wil "iedereen" nog ff op forel vissen, en daarom kan het wel gebeuren dat je bijna nergens meer terecht kunt als je te lang wacht.
Dus om mogelijke teleurstellingen te voorkomen misschien toch maar vast reserveren?

Groet,
Gert