Kurkentrekker

Started by Harold, August 12, 2012, 22:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harold

Ik heb sinds enige tijd last van krullende lijn (tip bij vlieg) wanneer ik er een droge vlieg aan knoop,
Ik doe meestal een 6 of 7x tapperde leader met +- 1m 12 of 14/100 tip eraan.

iemand nog tips ? De droge red tags zijn volgens mij gebonden op een haak 14, moet ik op grotere vliegen over gaan?

Sieger

#1
Heeft waarschijnlijk te maken met een (te) dunne tip t.o.v. een grotere vlieg Harold... Zie je ook vaak als je droge vliegen met vleugels aan de tippet knoopt... De vlieg gaat dan tijdens de vlucht draaien...

Vaak helpt dus een zwaardere tip of je kunt een swivel gebruiken... in dit topic Re: (Invisa)swivels wordt daar ook veel over verteld....


Sieger

Harold

Bedankt voor je reactie.
Een 7x eindigd op 12 of 13/100. Hier een tip van 16/100 aan geeft geen problemen met overslaan? Of kan ik betet naar een 4-5x leader gaan?

Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalk

Sieger

Ik vis zelf bijna altijd met een 5x leader.... en heb er eigenlijk nooit last van.... Het overslaan heeft er volgens mij niet zoveel mee van doen... het is meer dat de vlieg gaat draaien als de tip te dun wordt...

Heb wel eens problemen met overslaan als de butt (het begin van) de leader te dun is en de leader niet mooi taps loopt... Heb zelf het liefst een dikkere butt en dus een wat "steiler" verloop van de taper... Die zijn wat mij betreft dan ook heel fijn voor het vissen met nymphen, hoewel je daar ook gewoon een stuk mono voor kunt gebruiken....

Tsja heel veel uitproberen en dan tot een manier komen die voor jou werkt is vaak de weg naar lekker vissen... ;)


Sieger