Zandaal met Fishbody's

Started by Johan, July 14, 2012, 18:49:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan

Op  verzoek voor Johan Slagter een SVS met de fishbody’s.


Haak in de vise en draad opzetten.


Voor het lijfje gebruik ik Gliss and Glint van Deer creek.


Bind een pluk wit aan de onderkant met de puntfibers naar voren wijzend.


Even een tip, als je een hoekje uit het zakje knip dan kun je met een schaar of naald telkens een plukje fibers er uit halen zonder dat het een rommeltje wordt.


Neem nu een pluk blauw en bind dit boven op de haak.


Spreid de kleuren en hang je bobbin achter het haak oog.


Hou het lijfje strak naar achteren en smeer het in met secondenlijm, hier blijf het mooi strak staan en kun je body’s makkelijk plakken.


Neem 2 fishbody’s.


Doe dubbelzijdige tape aan de achterkant.


Knip ze uit.


Plak ze aan de zijkant en bind het puntje vast.


Nu kun je afbinden.


Neem Bug-Bond of een ander UV goedje.


Smeer de vlieg er mee in en droog het met een UV lamp.


Nu is je vlieg klaar.


Supersnel en rete eenvoudig;)


Johan


forel


Gerrit72


Vakwerk! mooi hoor! Heb je ook een svs voor die grote streamer (tandem)?, ziet er ook geweldig uit!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Johan

Dank je mannen,

Heb ik nog niet Gerrit, maar zal is kijken wat ik voor je kan doen.

Johan

maurice

wederom gelikt, fraai stukje werk Johan
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

deze is mooi slank Johan.
heb ze ook wel gezien dan puilt het uit.
buikjes gehalte ;)

Maar die slagter,kan dat ook wel.

;)

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

JohanSlagter

Zo mannen...maar eens lid geworden van deze informatieve site!...Johan ook hier nog even bedankt!...tweezijdig plakbad niet liggen, maar daar vinden we wel wat op...

Rossie69

Dat twwe zijdig plakband komt uit de papier wereld of niet Johan P ?


Johan

Klopt Henk,

maar dubbelzijdige tape kun je echt overal kopen.

Johan

A{b}r{a}xa{s}


Useless

Toch nog een vraagje: Waarom eerst secondenlijm om het strak te krijgen en dan dubbelzijdig tape gebruiken? Kun je dat spul niet gewoon met dezelfde secondenlijm plakken?


Rossie69

je zou ook bug off of bugbond kunnen gebruiken.
inplaats van secondenlijm.

of is het om gelijk,om vast te plakken.

lijkt me dan wel.

Maar er is over nagedacht :)


Johan

de secondenlijm is om het lijfje strak naar achteren te krijgen zonder dat er haren uit springen bekijk de foto's maar eens goed en zie hoe glad het is.
de tape is om de fishbody's dan weer mooi om het lijfje heen te vouwen, op deze manier heb je dus een minimum aan BB nodig.
hoop dat het zo een beetje duidelijk is ???

Johan

Useless

Om de haren goed strak naar achteren te trekken gebruik ik altijd een elastiekje aan een wasknijper. Elastiekje over de hendel van de vise en de wasknijper over het staartje en alles staat strak en klaar om bijv met BB te bewerken. Ik ben altijd bang dat secondenlijm en dat soort spul de kleur van het bindmateriaal beinvloedt.

Zijn die fishbody's zo slap dat je tape nodig hebt als versteviging of zo?

Rossie69

het is me duidelijk,nu.

bedankt Johan.


Johan

Nee de body's zijn helemaal niet slap maar ik wil ze strak om het lijfje heen hebben vandaar eerst de lijm en dan de tape, naar mijn idee zijn de foto's vrij duidelijk waarom ik het zo doe.
met een een wasknijper of elastiek blijft het voor mij niet goed op zijn plek. ik vindt het een beetje last uitleggen zo. maar door de tape sluiten de body's volledig aan tegen het lijfje en zo spaar je dus BB uit omdat er niks tussen loop maar er volledig omheen.

Johan

Useless

Okay, dankjewel voor de toelichting. Ga het maar eens proberen. Ondervinden maakt het altijd duidelijker.

En btw, foto's zijn duidelijk maar maken mij niet duidelijk waaróm je het zo doet vandaar de gevraagde toelichting dus nogmaals bedankt

Johan

graag gedaan, anders maar een keer samen binden om het voor te doen.

Johan