Vissen met bewolkt weer?

Started by LycoWico, March 30, 2012, 18:26:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LycoWico

Hallo,

Ik ben van plan om dit weekend te gaan vliegvissen op voorn in de polder. (1 - 1,50 M diep)
Het weer voor aankomend weekend is niet helemaal super en daarom heb ik het nogal moeite om de juiste vlieg/nimf te kiezen om mee te beginnen.
Heeft iemand tips betreft de kleur van de vlieg/nimf?
Ik snap dat het geen garantie geeft maar ik hoor graag jullie meningen om deze toch te kunnen proberen.

Mvg,
Rico

HappyFisherman

Je doet je vliegendoossie open, kiest het eerst waar jij vertrouwen in hebt. Zoeken, waar hoe diep enz... Vang je niks, dan ga je wisselen naar je 2e of 3e keus en je zoekt verder...

Tijd in steken, want elk water is elke keer weer anders.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Valt alweer mee dat je de Red tag niet noemt Bram :)
Die kun je zeker uitproberen, al zou ik eerder een goudkop pheasant tail of hare's ear aan de lijn knopen (maatje 16 om te beginnen).

Hilco

als die klote wind maar eens ging liggen  :(

Er zijn gewoon geen vaste regels bij het vliegvissen.
De ene keer pakken ze dit , de andere keer weer wat anders.
Dan weer roze dan weer rood of bruin of groen ...........

en vaak zit er helemaal geen vis en sta je voor jan lul te vissen..............

Kortom geniet van de natuur , piel wat af en wie weet vang je vis.

HappyFisherman

En als je er aan knupt waar jij vertrouwen in hebt houdt je het veel langer vol!

Oh ja, Red Tag is een goeie!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

LycoWico

Oke bedankt en ja dat is ook weer zo.
Maar wie niet vraagt wie niet weet! ;)

Ik ga het gewoon proberen met een phasant tail en daarna kan ik inderdaad wisselen!
En ja dat ken ik ja toen ik nog niet wist waar ik moest zoeken ving ik inderdaad dagen niets haha!

Maar inderdaad in een rustige polder is het altijd lekker vissen en daar gaat het om met of zonder vangst.

Bedankt allemaal voor de hulp.

Mvg Rico