Kyllburg, 11 en 12 augustus 2011

Started by Herman, August 14, 2011, 17:43:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Herman

Naar aanleiding van een opmerking in een eerder topic reageerde Gert door te melden dat ie de afgelopen week zijn vakantie in Kyllburg zou beginnen.
Ik heb snel mijn agenda bekeken en kon op woensdagavond aankomen, zodat ik donderdagochtend niet zo gruwelijkse vroeg weg hoefde.
Donderdag en vrijdag vissen en de vrijdagavond weer naar huis. LEKKER!!!!!

Het hotel Mueller gebeld en een kamer gereserveerd. Uitzicht op de Kyll en de pizzabakkert...



Na inchecken Gert opgehaald bij de camping en een paar biertjes gevat voor t goede Duitse gevoel  ;D
De volgende morgen voelde ik het nog wel............  8)

Na het ontbijt Gert opgehaald bij de camping. De navigatie ingesteld op het ontmoetingspunt met Bert en Klaas die ook een dagje kwamen vissen.
Helaas is mijn navigatiesysteem niet berekend op al die kleine Duitse plaatsen.............. Je moet er eerst zijn voordat ie het herkent  >:(

Half uurtje later dan gedacht toch de plomp in. We hadden bedacht dat het leuker was als je met koppeltjes van 2 viste in plaats van 4 tegelijk. De waterstand was niet echt hoog te noemen, er was dus een andere manier van vissen nodig dan normaal op dat gedeelte van de Kyll.



Klaas ging mij eerst nog ff wat nymf-tips bijbrengen. Na een poosje denk ik dat ik het wel een beetje door heb....
Klaas wees een plek aan waar zeker vis moest zitten, was ik wel met m eens! Doe maar es voor hoe je het van mij ook zou willen zien!
Tja, da's uitdagen, maar Klaas was de eerste die vis had die dag.









Gelukkig voor mij stond ook Gert bijna tegelijkertijd met een kromme hengel. De afstand was echter te groot voor n foto. Gelukkig was Bert er bij. neem aan dat die foto's later wel komen, kan ik ze toevoegen...

Daarna mocht ik het ook nog ff proberen. Jawel, ook ik succes. Klaas was hier de fotograaf...



Na deze verkwikkende start gingen Gert en Bert stroomopwaarts en Klaas en ik de andere kant op.

Een paar stroomversnellinkjes verder was het weer raak voor Klaas. Hengel behoorlijk krom, en dat voor een volgens sommigen bezemsteel!





Voor t geval dat mijn camera het niet meer zou doen moest er natuurlijk ook door Klaas zelf een foto geschoten worden:





Jammer genoeg lostte Klaas diverse grote knoeperts...

Tussen de middag even samen gegeten en van gedeelte van de Strecke gewisseld.
Eind van de middag rozig van t mooie weer en de op zich niet tegenvallende vangsten afscheid moeten nemen van Bert en Klaas. Zij gingen onderweg terug. Samen met Gert nog ff bij de brug naast de pizzabakker staan kijken. Man, wat waren die vissen in het verboden gebied toch weer actief. Stuk of 10 grote barbelen bij de brug zien flanken en daartussen toch ook wel redelijk grote forellen! De kleintjes waren vooral actief aan het azen. Sommigen sprongen helemaal boven het water uit om de vlieg te pakken... Jammer dat je dus op dat soort stukken niet mag vissen.....

De volgende morgen met Gert naar een stuk gereden waar we vorig jaar met een koppeltje hadden staan vissen. Ook hier was de waterstand veeeeeel lager, dus de rivier loopt dan toch weer anders. De weersverwachting voor de dag was wat minder als de vorige. Af en toe een motregen buitje. Jajaja, af en toe...... het was af en toe droog..... En op weg naar huis, 's avonds, helemaal geen regen meer gehad....
Wel kunnen testen of alles waterdicht is...........

Gert had al wel bij de derde worp zijn eerste vis van de dag:





Heerlijk die kromme hengels.......
Wat niet veranderd was, is dat de vissies nog steed de CDC en Elk goed lusten... Vlak na de vangst van Gert had ik mijn eerste visje van de dag ook te pakken.



Deze start beloofde nog wat.... We hadden toch weer te vroeg gejuicht denk ik. vangsten vielen tegen.. Wel veel barbelen zien "staan" op de bekende plekken bij de bomen.

Tussen de middag toch maar weer naar de pizzabakker gereden voor een bak koffie en wat soep. Na de regenbui maar weer op pad gegaan.

We vingen op de droge vlieg toch nog een paar visjes.... en dat in de soms stromende regen.
Hier een voorbeeldje van de omstandigheden:





Ach, je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Toen we voldoende nat waren zijn we weer naar de pizzaboer gegaan en hebben dit tripje afgesloten.
Bert, Klaas en Gert bedankt voor de fijne dagen.......... Wie weet tot snel!
Ik hoop dat Gert bij zijn verdere reis het wel een beetje droog houdt en af en toe zijn hengel uit de koker kan gaan halen!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

mooie vissen in een goed gezelschap.
leuk om Klaas ook weer eens te zien.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

BV

Die stek op foto 2 en 3 ken ik ...

Heerlijk daar!!!

Mooi dat jullie op een droge vlieg vingen in die omstandigheden.

Bart

Troutbuster

Herman!
Mooie plaatjes van een zeer bekende streek
Volgende week vrijdag de 26e rij ik weer eens naar Kyllburg
Thuiskomen noem ik dat, omdat ik er al zo'n slordige 10 jaar telkens weer met plezier naar terugkeer!
vanaf 29 aug. maak ik hier wel verslag op.


gr.

Jan.
"Petri Heil"


Sieger

Lekker nog ff weg geweest Herman... mooi stuk water daar ook... en mooie vis.... :)


Sieger

Rossie69

komt mij ook bekent voor.

jammer dat de pleuris uit brak,dacht er nog aan,die krijgen regen.

maar leuke paar dagen toch ?

Ja Klaas en Bert die kennen het wel :)
die mag je haast niet tegen spreken hahaha

johannes

mooi verslag herman

iemand die je de kneepjes leert is goud waart.

Herman

Heb er even wat foto's van Klaas tussengeplaatst.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

goed hotel :)

hoe laat kregen jullie nu het ontbijt ?


Herman

Zat alleen in het hotel, Gert stond op de camping.
Ontbijt was zoals gewoonlijk om 8 uur.....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

volgende keer toch de vergunning voor de volgende dag gelijk maar vragen.

mooie omgeving,mis het nu al .

hendri

mooi verslag herman! en ja die omgeving is super. lijkt wel of je de zelfde kamer als vorig jaar had. 8)