French Nymphing set

Started by EB86, May 31, 2022, 14:37:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EB86

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een goede hengel en setup om te gaan French nymphen, vooral in Duitsland en de Ardennen.
Heeft iemand goede ervaringen? Zo ja, met welke hengels?

Gr

sarca2

ik heb een wychwood drift 11 ft #3 die mij heel goed bevalt. en een 10 ft #2 van maxcatch nano, ook niet slecht maar net iets stijver in de top waardoor ik, volgens mij, wat teveel losschieters had. beiden redelijk low budget hengels. als reeltje gebruik ik een sage 3100 clickreel en heb net een beatis ultralight reeltje gekocht omdat die gewoon een slip heeft. ook mooie reel.  ik gebruik shimano speedmaster tapered leader 20/00 - 57/00 van 15 m als lijn. als ik vaak veel zou vangen zou ik misschien voor een mooie #2 10 ft hanak gaan maar dan zit je al in duurdere segment, denk dat een sage esn het mooiste is maar dat is mij te gortig qua prijs. 10 ft of meer is wel lekker, ik zie soms vissers met korte hengels euro nymphen, kan ook maar niet ideaal volgens mij. er schijnt ook een shakespeare 10 ft #3 te bestaan die heel goedkoop is.
::new::

FSCHAMP

Ik gebruik al een aantal jaren de https://www.amfishingtackle.nl/aampm-vliegvishengels/aampm---3-quot-czech-nymph--4-in-1 om te Euro nymphen (Tsjech -, Polish -, Spanisch en French Nymphen). Ik vind dit een zeer goede hengel, die 10ft6 is en die in een hand omdraai een 9ft, 9ft6 of 10 ft is. De hengel is niet zo duur en de service van de mannen van A&M is zeer goed.
Maar ja een hengel moet je liggen. Je kan altijd de hengel uitproberen bij de mensen (Manfred en Arjan) van A & M als je het vraagt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

EB86

Ik heb een keuze gemaakt en het is een 10'6 #3 hengel geworden (Traper Impulse Nymph Fly Rod) en met een mooie reel (Traper Fly Reel Ultra Nymph). Daarop ook een droge lijn om ervoor te zorgen dat ik snel kan switchen als er ineens een mega hatch is.