Vliegvissen op de randmeren.

Started by Beertje, June 05, 2021, 18:58:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Ik heb interesse om naar een camping aan de randmeren te gaan. Nu is mijn vraag: is aan de kant van het nieuwe land ook goed te vliegvissen en is het water daar ook zo ondiep dat je kunt wadend??
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

waden kan op veel plekken wel maar je moet ook veelal bljven "dansen"  als je stil blijft staan dan kom je muurvast te staan. Maar ook veel plekken die wel bewaadbaar zijn.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Beertje

Quote from: weerwolf on June 05, 2021, 23:18:30
waden kan op veel plekken wel maar je moet ook veelal bljven "dansen"  als je stil blijft staan dan kom je muurvast te staan. Maar ook veel plekken die wel bewaadbaar zijn.

Ja Roelof, dat klopt wat de "oudeland kant betreft" Maar ik bedoel de overkant. Het nieuweland Dus. Daar is het een zand bodem denk ik. Maar is het qua diepte ook waadbaar? weet jij of iemand daar iets over te vertellen?

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

heb daar niet veel gewaad, ga meestal met de kano (morgen ook) en dan heb ik geen last van de bodem.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

henkverhaar

De stukken waar ik mee bekend ben (rond Almere): nee. Behalve bij de aangelegde stranden. Maar of je daar wilt vissen...  Bij de oase (dronten) kun je geloof ik ook nog wel een beetje waden. Maar ik weet nit of dat n goeie stek is.

weerwolf

Was vanmiddag nix, aan de overkant echter.....daar vingen we dikke ruisers, kon een aantal de hand niet omheen krijgen

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Beertje

Quote from: weerwolf on June 06, 2021, 20:29:03
Was vanmiddag nix, aan de overkant echter.....daar vingen we dikke ruisers, kon een aantal de hand niet omheen krijgen

Dat klinkt goed, bedankt voor de informatie Roelof!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

 Beertje, langs nieuwe land loopt de vaargeul  op veel plaatsen vlak langs de oever, opandere plekken, meter of tien uit oever.  Het is daar wel zanderig maar  loopt snel af naar vaargeul en die is circa 5 meter diep. 😁😁😁

Beertje

Bedankt Sjoerd. Ik ga naar camping Bremerbergse hoek. Op foto's zag ik mensen er daar een aardig eind er in lopen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

henkverhaar

zo te zien heb je daar wat semi-kunstmatige taluds rond de jachthaven, maar ook daar geldt dat je binnen een halve worp in de vaargeul ligt...

Gert

#10
Inderdaad Beetje, goed oppassen. Kijk hier maar eens  :o
https://www.google.nl/maps/@52.4164867,5.7534182,3463m/data=!3m1!1e3

En dan op "Satelliet" klikken - dat neemt ie helaas niet mee in de link.