Greys cassette reels

Started by Sittingbull, January 26, 2021, 11:07:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sittingbull

Hallo vliegvisser,
Heeft er iemand ervaring met de Greys GTS500 cassette reel, gebruiksgemak, kwaliteit etc.


Sittingbull

hoeft niet meer beantwoord, had eerst al gezocht maar niets gevonden, maar later zag ik toch wat informatie op de site.

Marco B

Ga er maar van uit dat vrijwel al die cassettereels zo'n beetje hetzelfde werken. Het enige waar je altijd een beetje voorzichtig mee moet zijn is de cassette omdat deze vrijwel altijd van hard plastic is en daardoor enigszins kwetsbaar.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Streamer

 Zeker als het koud is, nare ervaring mee.
IHYT

Martijn

De GTS5000 op zich handig, maar heeft niet mijn voorkeur om vaak/langdurig mee te vissen. Te groot/zwaar. Maar wel erg vriendelijk geprijsd. De slip vind ik mee vallen voor een dergelijke prijscategorie reel. De lijnen waar ik niet veel mee vis, heb ik op deze reel zitten. Wel enorm handig dat je op de cassette kan aangeven welk type lijn het is.

De lijnen die ik vaker gebruik heb ik op een reel met verwisselbare spoelen zitten.

Menno_siemensma

Ik heb er een voor de 7-8 van Orvis clearwater, ik vind het ideaal voor snoekvissen, vooral als je veel verschillende watertjes afgaat, de ene keer net een meter dus drijvende lijn, de andere keer 1,5-2m dus snel even wisselen met de sinktip. Of als ik met bboot de full sink gebruikt heb maar dat het niks is en ik verkas naar bv polderwatertje. het is vrij snel geregeld en 2 cassettes + een op de reel is goed te doen qua gewicht.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.