Urban pike fly fishing

Started by Mike, October 30, 2020, 12:51:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Afgelopen zondag leek me een mooi moment om ff lekker voor t eerst dit seizoen wat sierwatertjes in de buurt af te struinen en te proberen wat groenjassen op de kant te krijgen.
Het was een mooie middag en ik wist er in totaal 8 te foppen.
Geen joekels maar wel een hoop actie.

Op 1 punt wist ik er 3 te vangen op een stukje van ongeveer 10 meter.
Dat waren dus 3 snoeken in 3 worpen zeg maar. Sommige misten m een paar x maar zoiets heb ik nog nooit eerder mee gemaakt. Heel apart dat ze alle 3 zo bijelkaar lagen.

Het is geen super boeiende video ofzo maar de meeste van ons hebben waarschijnlijk toch geen zak te doen op t moment.

https://youtu.be/jh5sbXABKmQ
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

paul de bruijn

Had inderdaad even geen zak te doen 8)
Maar lekker druk mee met de snoek.

Menno_siemensma

ik had alleen maar ellende gisteren, eerst dikke 85+ snoek die alleen mijn streamer kwam inspecteren, daarna 5 min later wel een dikke snoekbaars erop, maar zat niet goed gehaakt en schoot los voor het net, was ook een grote met minimaal 75cm ofzo, daarna nog een volger gehad maar die deed ook niks helaas. Dit allemaal ook op stuk van 20 meter water max en 5 meter breed.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Koen

leuk om de takes te zien zo  ;D

Mike

#4
Quote from: Menno_siemensma on October 30, 2020, 15:19:19
ik had alleen maar ellende gisteren, eerst dikke 85+ snoek die alleen mijn streamer kwam inspecteren, daarna 5 min later wel een dikke snoekbaars erop, maar zat niet goed gehaakt en schoot los voor het net, was ook een grote met minimaal 75cm ofzo, daarna nog een volger gehad maar die deed ook niks helaas. Dit allemaal ook op stuk van 20 meter water max en 5 meter breed.

Dat soort dagen kunnen er wel eens tussen zitten.
Wel mooi dat je nog actie hebt van maatse vis.
De sierwateren waar ik al 25 jaar vis, komen de laatste jaren echt geen grote vissen meer uit.
Wat je hier in t filmpje ziet is een beetje de max op een enkele uitzondering na.
Maar ik denk dat jij gister niet in sierwater hebt gevist met die grote snoekbaars ?
Ik ga dat eerdaags ook nog eens proberen op de Merwede voor ze allemaal weer weg zijn.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Menno_siemensma

Nee was vrij klein kanaaltje, wel met groter water waar het op uitkomt. Sierwater wordt meestal niet veel groter dan 90cm, is mijn ervaring, meeste rond de 60-80cm of kleiner.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Mooi gedaan, Mike! Cool om te zien, dat er nog gevist en gevangen wordt!

sjoerd

#7
[attachment id=1 msg=182421]

Maandag nog even met de bb geweest. Vijf snoeken gehaakt en geland. Lekker uit de stormwind langs de bomen.  Was gewoon warm met 19 graden.  Heerlijk.😁😁

Foto uploaden wil weer eens niet. 🤔🤔

Gerrit59

Leuk filmpje Mike!
Altijd weer mooi om te zien, die onverwachte aanbeten..

Gerrit

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Fly4Fish

Leuk! De video geeft menigeen motivatie om de hengel te pakken, denk ik  :)

Ik was afgelopen zondag ook nog even op sierwater met de streamer en ving ik snoekje van 45cm.
De laatste jaren valt me wel op dat je ze steeds op dezelfde plekken moet zoeken.

FSCHAMP

Nice Mike,

ik mis het een beetje dat we niet meer naar Nederland mogen gaan om te gaan snoeken. Vorig weekend dan met enkele leden van de vliegvisclub waarbij ik aangesloten ben toch enkele uurtjes gaan snoeken op een vijver (openbaar water).  Dit is niet zoals in de polders en ook minder succesvol, maar beter dan niets.

Zie hier het filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=DpOKxa8UXGw

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

Leuk filmpje.
Ik schrik me wel elke x een hoedje van je intro muziek  ;D

Waarom mag je niet naar NL om te snoeken ?
Ik ben de afgelopen 6 maanden 2 x naar België, 1 x naar Duitsland, 2 x naar Italië en 2 x naar Tsjechië geweest.

Zolang je je gewoon aan de maatregelen houdt en je kapje op doet kan je binnen Europa gewoon redelijk je gang gaan.
Het is hier en daar af en toe even behelpen omdat de meeste horeca gesloten is maar vissen is doorgaans nog goed mogelijk.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Streamer

Ik vind het een lekker introotje hoor. Helemaal mijn muziek stijl en een leuk filmpje.
IHYT

sjoerd

Mooi watertje voor de bb.😁😁

Menno_siemensma

Quote from: Streamer on November 28, 2020, 12:03:29
Ik vind het een lekker introotje hoor. Helemaal mijn muziek stijl en een leuk filmpje.
Muziek is prima maar om de 'oudjes'  iets te ontzien misschien goed om een fade in van het geluid te doen zodat die niet gelijk op 100% de boxen uit knalt :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Mike

Oudjes ??  >:(
Ik pas 41 hoor  :'(
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Menno_siemensma

Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

FSCHAMP

Mike voor de Nederlanders is dit misschien zo. Wij, Belgen daarentegen mogen geen onnodige verplaatsingen doen en we moeten dit altijd kunnen aantonen aan de hand van papieren bv. verplaatsingen voor de werkgever. Aangezien gaan vissen naar Nederland een onnodige verplaatsing is bij ons, kan dit dus niet.

Wat betreft de intro, ik vind het zo'n koele intro, dat het een handelsmerk geworden is in mijn vliegvisfilmpjes.

Vandaag nog eens gaan proberen bij ons op de Nete in de buurt op snoek. Dit is een stromend riviertje, maar de waterkwaliteit is belangen niet zo goed als het water in de Nederlandse Polders.  Ik mis de Nederlandse Polders erg nu. Laat ons hopen dat het vaccin hier snel verandering in brengt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Mike

#20
Hm, dat is wel echt bizar zeg.

Ik vraag me wel af hoe dat dan precies werkt  ???
Stel je voor, morgen stap je met je spullen in de auto en je rijdt richting de Nederlandse grens om te gaan vissen.
Staat er dan iemand bij de grens die je de toegang tot NL weigert tenzij je kunt uitleggen wat je precies gaat doen ?

Ik denk dat je goed onderscheid moet maken tussen wat er wettelijk is bepaald en wat de overheid graag zou willen.
Als je met een groep mensen een event organiseert en met z'n allen opelkaar een feestje gaat houden ben je in overtreding van de tijdelijke wet covid-19 en kan je worden vervolgd. Dat is helaas inmiddels bij wet vastgelegd.
Maar, nodig jij met kerst meer dan 3 vrienden en of familie uit voor t kerstdiner en een gezellige borrel, dan kunnen meneer Rutte en die andere randdebiel H de Jonge op hun kop gaan staan maar daar hebben ze niks over te zeggen. Is gewoon allemaal bluf.

Ik denk dus dat jij ook gewoon in NL kunt gaan vissen als je daar zin in hebt.
Tenzij ze natuurlijk echt langs de Belgische snelwegen staan te controleren maar dat lijkt me sterk.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER