Ervaring Lauwersmeer gezocht

Started by zeeforel, April 24, 2024, 20:21:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zeeforel

Hallo allemaal,

Ik ben momenteel een weekje aan het Lauwersmeer. Heb het al 1 keer een uurtje geprobeerd bij de bekende plek bij het gemaal, maar toen waaide het 4/5 en dat viel niet mee. Had ook gevoel dat water erg troebel was door golfslag. Geen enkele aanbeet.

Wil het vrijdagochtend nog eens proberen maar dan is het nog koud (3 stijgend naar 8), maar warmt het geleidelijk op.

Maak ik dan kans? Dank.

Franky Boy

Kans op wat?
Als je op de uitgezette forellen doelt, dan is die kans erg klein.
Alleen kort na een uitzetting van bruine forellen (als 'zeeforellen' aangeduid) worden er goede vangsten geboekt.
Verder worden er zo nu en dan windes en roofvissen gevngen.
Maar voor adviezen daarvoor moet je echt bij de 'locals' zijn.

zeeforel

Ja, forellen inderdaad. 😀

Werkt dus anders dan op OVM?

Zijn er hier 'locals'?

Franky Boy

Je hebt een Persoonlijk Bericht van dit forum...

Menno_siemensma

Quote from: Franky Boy on April 24, 2024, 21:08:15Kans op wat?
Als je op de uitgezette forellen doelt, dan is die kans erg klein.
Alleen kort na een uitzetting van bruine forellen (als 'zeeforellen' aangeduid) worden er goede vangsten geboekt.
Verder worden er zo nu en dan windes en roofvissen gevngen.
Maar voor adviezen daarvoor moet je echt bij de 'locals' zijn.
Dit voornamelijk, kans is vrij klein, maar niet onmogelijk.  Ik ga liever op dit moment naar DK toe hiervoor :)
gelukkig is er meer dan alleen vis te zien, en te doen. Voor de forel moet je idd zo snel mogelijk zijn als ze zijn uitgezet, niet te vergelijken met ovm omdat dat afgesloten is van ander water, lauwersmeer niet, en lauwersmeer is een heel stuk groter en veel minder water (wadend) te bevissen maar veel meer water wat interessant is voor de forel. ook is het aantal forel lager dan in OVM uitgezet is/wordt.
De lente heb je wel kans op pre spawn brasem, die dan ook aardig te vangen zijn met actief geviste nimf. De zomer is voor winde, karper en baars/voorn.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.