Te koop: Fenwick 8 voets aftma 6 glashengel...

Started by Sieger, March 06, 2011, 13:24:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sieger

Ik krijg er gewoon te veel... Dus te koop mijn Fenwick 'first fly' model FL96-6 (2-delig)

Vaste prijs € 70,00 door de lengte van de delen is opsturen lastig, dus bij voorkeur afhalen... (excl. verzendkosten)


Sieger

Plantje


Sieger

Ik heb er nog geen foto's van, maar zal er morgen ff wat maken en plaatsen....


Sieger

Sieger



Sieger

Plantje

Ik wacht het nog even af. Waarschijnlijk heb ik een akkoordje met Hendri.

Sieger

Waar wilde je deze hengel eventueel voor gaan gebruiken?

Ik vraag het omdat het een glashengel is en zich daar al meer mensen in hebben "vergist" hier op het forum...


Sieger

Sieger

Nog even ter illustratie... dit is de hengel in actie met een aftma 6 DT lijn erop...



Sieger

Plantje

Ah... ik zie het al!

Ik zou hem willen gebruiken voor voorn, winde, baars, snoekbaars, snoek, roofblei. (Waarvan ik veel nog nooit op de vlieg gevangen heb! ;))

Sieger

Wel een heel groot bereik voor 1 type vliegenhengel... Verschil tussen een voorn van 15 cm of een roofblei (50 cm) is nogal groot... Je kunt ze natuurlijk allebei vangen met 1 type hengel, maar of je van beide evenveel plezier hebt.... Denk het zelf niet...  ;)


Sieger

Plantje

Dat hoor ik vaker. En Hendri waarschuwde me er ook al voor.
Maar dat is iets wat ik toch zelf zal moeten ervaren. Als ik te vaak het gevoel heb met kleinere vis geen sport te hebben terwijl ik dat wel zou willen kan ik nog altijd een #2 of #3 kopen.

Maar vooralsnog ben ik van mening, dat vissen van onder de 20 cm geen sport hoeven op te leveren. Die moet je gewoon uit het water halen, onthaken en netjes weer terugzetten. Maar da's mijn bescheiden mening.

Sieger



Sieger

Sieger

Hè deze heb ik ook nog te koop staan.... Glass liefhebbers?


Sieger

weerwolf

Zoiets heb ik ook nog liggen maar dan gebouwd door Ad Swier.
Als ik die actiefoto zo zie dan moet ik hem maar eens proberen. Geweldige foto! ik hou wel van die kromme hengels.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Ja glas vist ook echt heel lekker... Stel je voor dat je er dan zo'n baars aan hebt hangen.... Je voelt echt elke beweging tot in het handvat....

Ik heb naast deze nog een aantal oude Hardy's uit de jaren 70, die zijn net ff lichter en herstellen iets sneller... Daarom blijft deze telkens weer staan...


Sieger

weerwolf

Het rare is dat ik niet weet waarom ik er nog niet mee gevist heb. Misschien omdat het een 6 is en zoals je weet is dat voor mij heel zwaar.
zeker binnenkort ff proberen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Zeker doen Roelof, proberen op de winde ofzo.. Beetje vis met massa... Ben benieuwd  wat je ervan vindt...


Sieger

weerwolf

En dat is nou net waar ik al tijden naar op zoek ben..........fatsoenlijke winde. ik heb ze nog niet gezien boven de 10 cm.

vanavond getipt voor een stek. zondag even kijken.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger



Sieger