Welkom Wim Envy

Started by Vliegvissers.nl Team, August 07, 2013, 21:07:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Wim Envy welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Wim Envy

Good eve'...

Zojuist een account aangemaakt op dit forum. Ik ben een aantal jaar op het roofvisforum actief geweest. Als kunstaasvisser op snoek en snoekbaars, paste het me. Een jaar geleden ben ik 'overstag' gegaan naar mijn eerste vliegenlat. Sindsdien heeft het me gegrepen, en kom ik er nauwelijks meer van los. Het met de vliegenhengel vissen op snoek in de polder of forel in het OVM biedt me meer voldoening dan al mijn kunstaas-uren ervoor.

Synchroon hiermee, raakte ik klaar met het 'roofvis-imago'. Dood-aas, dikke dreggen met weerhaken, zelf-voldane vissersfoto's met de rover als bijzaak-op-de-plaat...nee, ik pas er niet (meer) tussen.

De vliegenlat en alles hieromtrent fascineert me enorm. Geen dikke jerk-stok en rossen met houten pluggen, nee...gentle een streamer strippen. Broedende vogels in de oeverzone, het jammerlijke wulp-geroep, de buizerd zwevend boven boomtoppen. En somehow, denk ik dat Vliegvissers.nl deze bewondering als grote deler heeft.

oebele


Beertje

#3
Hear,hear. Het is nooit te laat om het licht te zien "zak maar zegge".Al sta ik ook niet in voor het gedrag van alle vliegvissers als het gaat om weidelijk vissen en onbeschadigd onthaken. Ook met kunstaas kun je er voor zorgen dat de vis geen of weinig schade berokkend wordt.Ik denk dan aan:"enkele haak spinners, pluggen waar bij de weerhaken van de dreggen plat geknepen zijn".Maar toch heet ik je van harte welkom in dit kleine maar leuke wereldje van het "vliegvissen".
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Inderk

Ha Wim,

Welkom hier!
Beleving is ook voor mij het belangrijkste!
Er zijn soms bij mij momenten dat het vissen een excuus is om bij het water in het veld te kunnen zijn.
vangen is dan bijzaak.
de vangst van een kleine vis kan mij soms meer bekoren dan het vangen van een joekel.
Waarom? Gewoon beleving! de moeite die je moet doen om een vis te vangen de vis verleiden met een eigengemaakte imitatie etc.......  Daar haal ik mijn voldoening uit.
Ik hoef niet de beste te zijn.
Ik hoef niet alwetend te zijn
Ik hoef niet met de grootste vissen op de foto
Ik hoef niet veel te vangen

Ik wil genieten van het vliegvissen!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


wouter veuger

ha die wim ;D

veel plezier hier,valt genoeg te leren en te beleven hier!

Sieger

Welkom Wim... Heel veel plezier hier....


Sieger

Wim Envy

#7
Dank voor de leuke verwelkomingen, en geinig om oude bekenden te zien (Wouter en Sieger). Inderdaad Inderk en Marten, dat is wat ik meebreng langs (of op) het water. De frequentie van aanbeten is al lang niet meer debet voor het slagen van een visdag, al is het een aangename kers op de taart.


Gerrit72



Wim  ::welkom::

Mooi dat je het licht hebt gezien  ;)
Ook ik heb na zo'n 25 jaar met kunstaas smijten de overstap gemaakt naar vliegvissen.
Tot op heden heb ik er geen spijt van en heb ik niet 1x meer de spinhengels aangeraakt.
Het najaar kom er weer aan, machtig mooi om je zelf gemaakte streamer weg te zetten, verleidelijk langs mooie stekjes te strippen en vervolgens een wilde aanval te zien, gevolgd door een mooie beuk op je hengel, waarbij het bijzonder is de snoek via de lijn in je hand te voelen. Kan niet wachten tot 'het seizoen' weer begint.

Veel plezier op dit forum! En het aantal aanbeten kan je soms verrassen. Bij mij zijn wateren die heel regelmatig met pluggen worden uitgekamd, vaak zonder succes. Het lijkt of de snoek de gekleurde stukken plastic en hout inmiddels wel kent, want juist daar scoor ik regelmatig erg goed met de streamer.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Wim Envy

Thanks Gerrit. Ik ben me er inderdaad van bewust dat 'dressuurwater' zelden met de streamer bevist wordt, en je daardoor in dat soort wateren een voorsprong hebt met de vliegenlat. Echter, ik ben nog zo 'newbie' in de scene dat ik die pro's er nog niet geheel uithaal. Ik gooi nog bijzonder beperkt, als ik 15 meter werp ben ik al heel tevree, en dat is dan meestal met de #6 in Oostvoorne, gunstige wind. Met een #9 lukt me net een meter of 12, en zitten er nog 1000 beginnersfouten in de worp. Daarnaast heb ik bij iedere aanbeet nog de kunstaas-reflex, een beuk met de hengel. De strip & strike ken ik in theorie, maar het is verrotte lastig om het aanslaan af te leren.

Met mijn beperkt 'gehannes' langs de kant, benut ik nog maar weinig voordelen van de vliegenlat. Dit geeft overigens niet, heb nog een leven lang om aan de techniek te schaven. Echter is mijn vistijd schaars, full-time baan en twee dochters (9 en 6 jaar). Ik werk met een onregelmatig dienstenpatroon, dat is wel heerlijk. Daardoor ben ik, als ik vis, vaak doordeweeks op tijden aan het vissen waar anderen werken. En is het voor even 'mijn' water.

Gerrit72


Elk nadeel heeft z'n voordeel Wim  ;)
Jouw worpafstanden zijn mooi genoeg om vis te vangen. En inderdaad bouw het rustig op.
Ga maar eens een tijdje fanatiek (geforceerd) proberen je afstand te vergoten met een 9#,
grote kans dat je arm daarna even niet zo prettig voelt (soort tennisarm en ja ik spreek uit ervaring ::)).

Eerst techniek, dan afstand, komt helemaal goed (ook ik zit in dat leerproces).
(en vliegvissen is een leerproces, waarin je nooit uitgeleerd raakt, da's het mooie ;), er blijven altijd uitdagingen)
The only difference between men and boys is the price of their toys.