Welkom Daantje

Started by Vliegvissers.nl Team, May 28, 2013, 19:27:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Daantje welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Daantje

Als nieuw lid op dit prachtige forum wil ik mij graag even voorstellen:

Ik ben Daan en sta in de startblokken om ook te gaan vliegvissen.
Ik vis inmiddels zo'n 22 jaar op snoek. Vanaf de eerste keer dat mijn vader mij meenam tijdens een sessie heeft de Esox Lucius mij in haar greep.
Reden om te gaan vliegvissen is dat deze drang al jaren borrelt en zo'n beetje alles heb gehad om dit prachtige beest te belagen. Aantal jaren geleden in een vlaag van verstandsverbijstering een scierra synex 7/9 gekocht (zal zsm een aantal foto's plaatsen) maar nooit aangedurfd om te starten. Als ik aan iets begin wil ik het graag goed doen. Mocht iemand overigens bekend zijn met deze reel hoor ik dat graag, kan er weinig info over vinden.

Mede door dit forum de stoute schoenen aangetrokken.
Morgen ga ik een setje halen: okuma 9' aftma 5 met een okuma reeltje voorzien van vision attack lijn.
Ik aas nog op een Sage III maar die lat zal dan voorlopig nog in de koker blijven.
Eerst maar eens droog oefenen.

Hoewel ik gelijk dol enthousiast ook een vice, garen en bindmateriaal wil aanschaffen moet ik de goede vrede thuis bewaren. Eerst even proeven. Ik heb mij suf gekeken aan filmpjes. Paar oude stoffige boeken gekocht op de rommelmarkt, straks lekker zwieren. Knuppen komt later wel.

Wat randinfo: ben een fanatieke bellyboot visser. Hoop in de toekomst dat plaatje wat al jaren in m'n kupke zit te realiseren: vroeg in de morgen, opgaande zon, strak watertje en zwieren maar. Donders wat is het toch een mooie hobby!! Mijn vismaatje en ik zijn regelmatig te vinden in de weteringen van Alblasserwaard. Binnenkort willen wij de Biesbosch gaan verkennen. 10 minuten rijden vanaf huis.

Enfin, korte intro. We meet again!

Daantje

Hier een aantal foto's:








HappyFisherman

Welkom Daan en veel plezier op het forum. Om er direct maar ff 1 in te gooien... Ben je van plan met die #5 op snoek te gaan vissen?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Daantje

Dank! Nee hor, met het vijfje ga ik eerst droog oefenen.
Daarna, als ik de slag te pakken heb, koop ik een 8/9 voor de snoek icm met bovenstaande scierra.
De scierra is zwaar genoeg maar eerst even de basis.
Als ik dit jaar uberhaubt de techniek onder de knie krijg en de scierra op een deftig stokje kan schroeven ben ik al heel erg tevreden.
Maar eerst lekker oefenen met het 5je. De vis is niet het doel maar het resultaat... 8)

Misschien binnenkort met een gids mee de biesbosch in die naar schijnt zeer thuis is in de vlieg.



Daantje

De sage moet ik helaas laten lopen. Voor kenners: het betrof de RPL 590. De prijs was redelijk maar nog net iets boven mijn budget. Iets met de goede vrede thuis bewaren en verstand 8)

Arie de Vries

Hoi Daan, van harte welkom hier
Groet, Arie

Daantje


Gerrit72



Daan  ::welkom::


Genoeg snoek streamervissers hier.
Met de zoek-functie kun je er genoeg over vinden op dit forum.
Aangezien het snoekjacht seizoen weer open is, zullen er ook wel
weer nieuwe verhalen opduiken.

Veel plezier hier en succes met het oppakken van deze geweldige visserij!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Beertje

Van harte welkom Daan.Even een waarschuwing! snoeken met streamers is slecht voor je hart. ;) ;D
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Daantje

Bedank voor het warme welkom. @Beertje: dat klinkt veelbelovend:-) we gaan het meemaken!