goedkope vliegjes

Started by catchem, October 13, 2013, 11:35:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Ik was eigenlijk foto's / patroontjes van nymphen met hare dubbing te bekijken maar stuitte op deze erg goedkope en uitgebreide site.
De verzendkosten zijn ook nog eens gratis. Ik bind liever mijn vliegen zelf maar misschien dat iemand ermee geholpen is.

http://www.tyingflyfishingflies.com/home.html

http://www.tyingflyfishingflies.com/shipping-information.html

Arie de Vries

Leuke site, dank voor het delen
Groet, Arie

MarcelN

Lachen ::top:: da's dus ±€0,20 per stuk haha, kan je ze niet voor maken, denk dat diverse shoppies ze daar ook bestellen, win/winst....

catchem

Dacht ik eerst ook, maar het aanbod is wel een heel stuk uitgebreider dan de budget winkels in nederland. Dat ze uit Kenya komen hoeft niet af te doen aan de kwaliteit. Ik geloof dat Fulling Mill ze ook in Kenya laat maken.

Gert

Ik maak ook liever m'n vliegen zelf, maar heb ook wel eens diverse vliegen via de Engelse eBay gekocht, en die werden bleek later uit Kenya verstuurd.
Het is niet helemaal waar dat ze niet af doen aan kwaliteit, maar voor sommige (de meeste?) vormen van visserij is het voldoende. Maar voor het serieuze werk niet geschikt vind ik.

Haken buigen sneller uit dan bij de duurdere exemplaren, maar daar staat tegenover dat de haken niet zo snel breken als je het weerhaakje platknijpt. Heb ik bij harde haken juist wel last van. (Ja, ik weet het: je kunt ook weerhaakloos kopen).
En ze vallen soms snel uitelkaar omdat het binddraad loslaat. Misschien eerst toch nog maar even aflakken voor je ermee gaat vissen?

Groet,
Gert


eric de vliegvisser

Ben al ongeveer half jaar aan het mailen en wachten op vliegjes zijn betaald dit is een oplichter eerste keer geen probleem 50 vliegen ontvangen daarna betaald voor 200 vliegen en fluiten naar geld en vliegen reageert niet op mail bellen krijg je een grote mond Still no fly's still no refund belooft het in orde te maken wat een k.... site





Kruijff

Echt geen oplichter hoor. Altijd alles prima in orde. En betaal,je via paypal? Claim indienen en je hebt zo je centjes weer terug.
Gr Ed

Gert

#7
Nou Ed, oplichter of niet, maar ik wacht al vanaf begin oktober op een lading vliegjes, en op mail wordt niet meer gereageerd.
Kan misschien wel m'n geld terug halen, heb ik nog niet geprobeerd, maar "prima in orde" vind ik toch wel een ander begrip.

eric de vliegvisser

zo zie je maar ben niet de enige die problemen heeft met deze zogenaamde goedkope vliegjes ben nu nog duurder uit dan de mooiste vliegjes via orvis heeft nu trouwens een opruiming zie   

http://www.orvis.co.uk/fly-collections?adv=22237&eid

eric de vliegvisser

 nou mannen nog steeds niets ontvangen en weer mail ontvangen en zegt volgende
Dear .........,

I will issue a full refund in the morning once I get at the factory to put in on record.
Regards,
Peter.

Niks regards fluiten naar je regards
Ik blijf hem gewoon belagen met mail en met mij nog meer mensen en vinden hem allemaal een oplichter. Bestel nu vliegjes bij http://www.amfishingtackle.nl/   iets duurder maar levert de volgende dag al en heeft ook een hoop andere leuke betaalbare dingen.

maurice

Is dat die peter umgwamala of zo iets?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Kruijff

Zou kunnen Maurice. Je buurman op de camping kocht in de tijd dat ik daar was ook zn vliegen via deze site volgens mij. Ikzelf heb er ook een aantal malen iets besteld. (En ontvangen gelukkig)
Gr Ed

maurice

Mooi toch, Willem haalt ze nu ook ergens anders.
Had geloof ik ook 3 X problemen gehad met leveringen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

Schijt van dit soort oplichters. Ik heb het mezelf ook wel eens gemakkelijk gemaakt en vliegjes gekocht maar ben er nooit echt succesvol mee geweest. Het beste vang ik toch wel op mijn eigen gebonden vliegen. Daarnaast herken ik het fenomeen van uit elkaar vallen ook, behoorlijk irritant.

Ik vind het ook wel een verrijking van mijn hobby om op mijn eigen geknoopte vliegen te vangen...
::wtf::

Gert

Quote from: maurice on April 06, 2015, 06:33:05
Is dat die peter umgwamala of zo iets?

Peter Wanja heet ie. (Sorry Maurice, net op het moment dat PEC scoort....)

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

 ;D t is al weer gelijk - wil je nog meer weten?

maurice

[emoji322] [emoji323] [emoji322] [emoji13] [emoji13]
::bbq:: ::proost:: ::proost::