Fly carping; in praise of the Yanks

Started by Corsican Dave, June 03, 2016, 11:15:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Corsican Dave

If people don't occasionally walk away from you shaking their heads, you're probably doing something wrong - John Geirach

henkverhaar

Ik deed het (in 1996) in de Cache la Poudre rivier in Fort Collins (Colorado) - een zijrivier van de Platte die bij Ft Collins (feitelijk een kilometer of 10 ten noordwesten van) uit de Rockies komt en vervolgens langzaam van een snelle forelrivier (tot aan de city limits is er wel forel te vangen) verandert in een warmwater-rivier. In de stad, en verder stroomafwaarts, zit er een fatsoenlijk bestand aan niet te grote schubkarper (mooie slanke vissen) in de rivier. Die zijn prima op zicht, met een grote verzwaarde nimf of streamertje (ik gebruikte bullethead nutria muddlers) te vangen. Maar alleen als ik even niet de bergen in kon ;-)  Kicke...

wh82

Good article, thx! Wat gebruiken jullie eigenlijk voor hengel voor karper? #7?

Corsican Dave

hi! it's a #6wt, but it's a sage tcx so arguably nearer a #7

I would definitely use an #8 if it wasn't open water, as these babies take you off into the backing without any hesitation!  :)
If people don't occasionally walk away from you shaking their heads, you're probably doing something wrong - John Geirach

henkverhaar

Quote from: wh82 on June 04, 2016, 06:32:39
Good article, thx! Wat gebruiken jullie eigenlijk voor hengel voor karper? #7?

Ik had destijds in de States niet zo gek veel bij me. Dat karpervissen dee ik met n 4 delig #8 op een St Croix blank waarvoor ik alle onderdelen daar ter plekke naar mijn verblijfadres had laten sturen en daar ook heb afgebouwd. Niet mijn fraaiste bouw, maar functioneel niks mis mee.

Menno_siemensma

#7/8 is meer dan genoeg voor karper, tenzij je echt moeilijk water met obstakels en harde planten maar wel met echt grote karpers  etc hebt, dan zou je tot #10 kunnen gaan. Voor je polder en vijver karper kan een zesje ook prima mits niet te veel planten.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.