OVM (Nieuw seizoen '14-'15)

Started by Franky Boy, December 01, 2014, 08:47:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

golddigger

Gaat prima op die 2 meter diepte hoor ::)
Een booby erdoor en bingo ;D
Succes morgen Hidde
Perry

MarcelN

Hehe ik ging ook een beetje van jou werpkunsten uit Perr, maar Hidde bereikt dat talud wel :) stiekem ben je vast jaloers dat hij er weer heen gaat(ik ook) ;)

Hidde

Dikke vette 70cm bruine forel!!!

;)

Hidde

Had het moeten zijn dan... Eigenlijk gewoon een blank...

FSCHAMP

Volgende keer beter, de aanhouder wint.  ;)
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Wat en waar hebbie nou staan doen Hidde, daar ben ik nu wel benieuwd naar aangezien wij erg veel leven zagen en ook voelden, ik snap er niks van.

FSCHAMP

Marcel,

groot water is niet voor iedereen weggelegd hé.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

Dat weet ik Gino, maar ik hoef toch niet elke keer zijn hand vast te houden om hem wat te laten vangen, hij kan het zelf wel hoor ik heb het gezien dus...
Het OVM is gewoon lastig water, waar subtiele dingen nét dat verschil kunnen maken, ik weet nog afgelopen zomer zat Hidde met z'n Pa met droge vliegen te vissen met nylon tip en vingen niets....ik kwam ernaast zitten met FC tip en ving de één na de ander met dezelfde vliegen, die beesten hebben gewoon een brilletje op daar  8) zij gingen toen ook zo vissen en de dag was weer goed.

FSCHAMP

 ::agree:: Marcel, je hoeft zijn hand niet vast te houden, hij zal het wel leren met vallen en opstaan  ;) en zo doet men ervaring op.  Wij hebben dit ook zo moeten leren hoor of niet?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Ik ben vanmiddag een paar uurtjes geweest, en niet geblankt  :)


Grappig..had nog nooit een platvis gevangen op de vlieg. Deze ving ik op zeer ondiep water echt bijna tegen het kantje op een streamertje.

Helaas geen forel. Wel zwom er een mooie bruine met zn neus achter mn booby aan voor een meter of twee maar wilde hem niet pakken.
Verder nog wel wat forel zien tailen..maar kreeg ze niet te pakken helaas.


FSCHAMP

Mooie vangst gijs  ::goodjob::  Zo eentje heb ik ook nog nooit gevangen, wel al veel andere soorten gevangen gehad in mijn leven.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

@Gijssie, ben jij nog door de binnenbakken gelopen en heb jij daar vis gespot behalve de wegschietende platten?
Ik vind het wel leuke bijvangst hoor, geven best goed 'sport' op je stokkie, lekker bonken en rondjes zwemmen 8)
Ik heb dit bijna afgelopen jaar ook veel scholen haring in de binnenbakken gespot, maar de echte vissen waren verdwenen.

Hidde

#87
Hohoho, ik vraag niemand mijn handje vast te houden.., tenzij ze blond is. 8)

Tips zijn echter altijd welkom.

Eerst loswal links 1 e dammetje,loswal rechts,1e doorgang,dam op tot aan de palen bij de binnenbak achter.
Voornamelijk buitenbak staan vissen,witte booby,oranje booby,knalroze blobje.

Geen enkele vis gezien of gevoelt. Van de 8 tot 10 andere vissers sprak ik er enkele die nagenoeg dezelfde ervaringen hadden vandaag.

Hebben wij het wel over hetzelfde ovm marcel?  8)
Gevist van 8.15 tot 12.45 . Mooi weer,prima briesje en kabbel , uiteindelijk misschien iets te helder.
Enne , ook geen platte vandaag,maar daar kom ik ook niet voor daar en tel ik dus ook niet mee,no offense gijs.

Nog meer switchen volgende keer en nog meer uurtjes ah water., tijd uitzitten tot we weer naar vertrouwd water in zweden kunnen :P want idd , op stromend water kom ik beter tot mijn recht.

MarcelN

Ach wees blij dat je geen forel erop kreeg, die pokke booby's komen altijd akelig diep in de strot van die beesten dat het een bloederige bende wordt, beter is bocht eraf knippen en dikke muddler eronder op haak 8 of zelfs 6.
Die forellen zijn erg nieuwsgierig heb ik wel door, hoe meer gekkigheid eraan de meer beuken erop 8)

gijsie20

Quote from: MarcelN on December 30, 2014, 20:14:03
@Gijssie, ben jij nog door de binnenbakken gelopen en heb jij daar vis gespot behalve de wegschietende platten?
Ik vind het wel leuke bijvangst hoor, geven best goed 'sport' op je stokkie, lekker bonken en rondjes zwemmen 8)
Ik heb dit bijna afgelopen jaar ook veel scholen haring in de binnenbakken gespot, maar de echte vissen waren verdwenen.

Ik ben enkel aan de noordkant? geweest, bij dat strandje met die klim toestellen enzo. Was pas mijn 2e keer dat ik op het OVM ben geweest. is voor mij ook 1,5 uur rijden. Was er vanaf 1 tot een uur of 5.
Heb trouwens enkel in de binnenbak gevist..vanaf een dammetje richting het open water stond ik anders pal in de wind met mn kop.
Zoals gezegd, wel wat forel gespot, even met de vinnetjes boven water, en een mooie volger gehad die niet wilde bijten  :(

Zo'n beetje alle andere vliegvissers stonden aan de overkant van het meer.

FSCHAMP

Quote from: MarcelN on December 30, 2014, 22:37:53
die pokke booby's komen altijd akelig diep in de strot van die beesten dat het een bloederige bende wordt

Marcel, dit is de wijze waarop je ermee vist. Ik vis al zeer veel jaren op reservoir met boobies en ik heb bij mijn weten misschien een 3-tal vissen, die dieper gehaakt waren (waar ik met mijn vingers niet bij kon) en ik heb hier een speciale onthaker voor gemaakt om ze te onthaken zonder probleem (een staafje met een cirkeltje aan).  Ik heb nog nooit een bloederige bende gehad met boobies, maar ik hou steeds contact met mijn vliegen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

Quote from: FSCHAMP on December 30, 2014, 23:22:05
Marcel, dit is de wijze waarop je ermee vist. Ik vis al zeer veel jaren op reservoir met boobies en ik heb bij mijn weten misschien een 3-tal vissen, die dieper gehaakt waren (waar ik met mijn vingers niet bij kon) en ik heb hier een speciale onthaker voor gemaakt om ze te onthaken zonder probleem (een staafje met een cirkeltje aan).  Ik heb nog nooit een bloederige bende gehad met boobies, maar ik hou steeds contact met mijn vliegen.

Ik heb er idd ook nog nooit last mee gehad..vaak netjes in de bek, of net in het tongetje, zonder weerhaak gaat het toch netjes los.
Kan me voorstellen dat zeer gretige/ nieuwe uitzetters ineens los gaan op die dingen en er in een keer overheenschuiven?

MarcelN

Ik heb er zelf ook geen problemen mee, ik zie het om mij heen gebeuren, ik hou ook contact ermee....eerst een tik en dan boem.

Koen

meestal in de tong. maar dat levert nog wel es bloed partijen op helaas.

MarcelN

#94
Iemand van hier pas nog gevist op het OVM behalve Sepp??
Verder is er de vraag of er in de lente(na de uitzet) behoefte is aan......Broeders,  ::blabla::  ::) ;) ::proost:: ::bbq::

Franky Boy

Thomas van Schendel meldde op zijn facebook-pagina dat hij op Nieuwjaarsdag een grote, prachtige getekende, bruine forel (beekforel) aan de vlieg had gevangen. 2 foto's van een inderdaad mooi gekleurde en gestippelde bruine forel bevestigden zijn claim. Ik schat de vis op rond de 60 cm.
Het doorlinken van de foto's van facebook lukt mij niet; ze gebruiken een afwijkend systeem. :(

MarcelN

Ik kan het zo snel niet vinden, maar ik gebruik het alleen op de phone die FB meuk vandaar.
Istie geen bijzonder mes kwijt?

Franky Boy


harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Scaramouche

Ik dnk dat hij die foto's alleen met vrienden heeft gedeeld, als ik op zijn FB pagina kijk, zie ik veel oude foto's maar niets recents.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10