bbten op de koter

Started by Rossie69, December 19, 2010, 21:22:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rossie69

de koter (ofwel, kotermeer) is een recreatie plas in dedemsvaart. ongeveer 3 keer groter als de de grote vijver op de eemhof. gemiddelde diepte zou ik zo niet weten, ben er nog niet met dieptemeter op geweest.
dus een behoorlijke plas, en super mooi natuurlijk om met de bb op te vissen. dat heb ik dus gistermiddag (donderdag) en vanavond ook ff gedaan.
ff een plaatje van de plas, helaas paste hij niet helemaal op de foto.


ik was al tijden van plan om er eens een keer te gaan vissen, vorig jaar al wel een keer een poging gedaan maar niet succesvol. vanaf de kant heb je maar een 60 to 70 meter waar je kan vissen, voor de rest is het allemaal dikke rietkragen en helemaal aan de overkant een strantje, daar moet je dan cker 50 meter het water in om eindelijk eens kniediep water te hebben. dus vanaf de kant is nie handig.
dus dan maar met de bb.
2 hengels mee, 1 voor snoek met dikke streamer en 1 voor de ruisvoorns en voorzien van een droog vliegje.


gister dus begonnen met de streamer om zo via de kantjes naar de rietkraag (helemaal rechts op bovenste foto) te peddellen en kijke of we een snoekje kunnen verleiden.
nog geen 20 meter onderweg, knalt er vanuit het niets een snoek op mn streamer! ja niet normaal! zelf had ik het nog niet eerder meegemaakt hoe dat gaat, dus ik schrok me helemaal te pletter toen dat beest op zon 3 meter uit de boot half uit het water komt springen. helaas issie niet blijfen hangen, maar de moed zat er in. snel weer inwerpen maar geen aanbeet meer gehad. de rest van de middag op de streamer ook nix meer gevoeld of gezien. ondertussen kwam er een windje opzetten en werdt de lucht behoorlijk donker.

ook bij de lelievelden geen voorntje aan de opppervlakte kunnen zien dus van droge vlieg is weinig gekomen. de dikke regenbui bleef uit en waaide over zonder 1 druppeltje te laten vallen.

maargoed ondertussen was het weer tegen 5ven geen vis gevangen, maar wel een mooie aanbeet gehad.

vrijdag avond, vroutje ging het dorp in, nou was voor mij snel bekend wat ik ging doen! weer met de bb naar de koter, kijke of die ruisers er savonds wel zijn.

weer begonnen met dikke streamer om bij de lelievelden met een droog vliegje te beginnen. de streamer was niet succeesvol, maar droge vlieg deste meer! ik was begonnen met een klinkhammertje op maatje 14 en ving er de eerste ruisrtjes al mee.

strak tegen de lelies gevangen, helaas was het veel klijn spul wat daar zat.

dus maar langzaam richting de rietkraag(helemaal rechts op bovenste foto) gepeddeld, want daar lag ik dan lekker uit de wind met een spiegelglad watertje voor me. de klinkhammer vervangen voor een ballonkop sedge, vlinke hap overgens. maar de bedoeling was om de klijntjes een beetje te vermijden en de grotere jongens te pakken. wat opzich aardig lukte.
deze was toch al een 20 cm.

deze ook rond die buurt.

gekkenwerk bij die rietkraag! de ene ruiser na de andere dook vol op die vlieg! denk dat er wel 30  als het er geen 40 zijn geweest die de bb van binnen hebben bekeken. op een gegeven moment een dikke klap op de vlieg, en hangen! whoa dit wordt mn record dacht ik! niet veel later weet de vis te ontsnappen! mooi kl.te dus, térgste is nog dat ik de vis nie heb gezien. ja alleen de mega plonsen, maar als het een ruiser was, nou dan was het een beste. het schijnt dat er ook mooie windes op die plas zitten, dus dat kan het ook geweest zijn.
uiteinderlijk ook nog weer een mooi formaat die wel de boot heeft bekeken. deze was 23 cm, net 1 cm onder mn pr. :?


al met al heerlijk gevist en super gevangen, alleen maar ruisvoorns! niet allemaal groot, maar toch een leuk gemiddelde lengte denk ik.
morgenvroeg als ik mn nest uit kan komen mischien ff proberen of ze het dan nog doen.

vanochtend vroeg nog ff weer met de bb de koter op geweest. stond een aardig briesje dus maar besloten om het met de noemfen te doen.
bovenaan een buzzertje, daaronder een black spider en helemaal onderaan een pheasant tail. nou dik tegen de wind in naar de rietkraag gepeddeld om een beetje uit de wind te kunnen vissen.
eerste worp, raak! meteen dikke voorns die vol op mn verklikker duiken!
niet veel later hebben ze de nimfen ook door en besluiten ze daar maar op verder te gaan.
de gene die de nimfen pakten waren niet die groten die voor de dobber gingen, die bleven niet hangen. :razz:


de knallen op de verklikker bleef ondertussen gewoon door gaan, dus ff de boel omgebouwd naar droge vlieg met buzzer als dropper.
werkte dus prima! zowel op de droge(sochtens 7uur)

als op de dropper kreeg ik mooie aanbeten.

op een gegeven moment was er een ware strijd geloof ik!

terwijl ik lekker aan vissen was rook ik al de hele tijd een smeulent vuurtje ofzo. toen ik stukje verder langs de rietkraag kwam bleek al snel waar die lucht weg kwam.
waarschijnlijk een poolse gastarbeider die wel een heel goedkoop huurwoninkje aan het water heeft gevonden. :twisted:

beetje jammer zon kerel, want hij was ook nog aan het vissen.

groet hendri