Scierra X-Tech 20.000 waadpak

Started by Sittingbull, July 28, 2020, 12:28:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sittingbull

Hallo vliegvissers,
Ik ben een beginnend vliegvisser en ik heb een vraag:
heeft er iemand ervaring met een Scierra X-Tech 20.000 Stocking Foot Chest Waders.
Graag jullie reactie


MartinT

Ja, maar helaas geen positieve. Eigenlijk is dat van toepassing op alles wat te maken heeft met Scierra waadpakken en jassen.
Mijn 20000 heeft het 1 jaar en 2 maanden uitgehouden, daarna niet meer reparabel door lekkage op naden. Hetzelfde voor een Waadjas.
Geen garantie dus.

paul de bruijn

Misschien is t mazzel,maar ik heb m nu een jaar of 4,en geen enkel probleem.Meegeweest naar Canada,keer of 8 Denemarken,Oostvoorne,rivieren etc.
1 keer een gaatje,maar dat was omdat ik in Denemarken op mijn plaat ging op een scherpe rots,dus eigen schuld,gerepareerd met Aquasure.
Zeg eerlijk dat ik vorige week met waden een redelijk nat kruis had,maar dat kwam waarschijnlijk vanwege te diep waden,dus dat moet ik deze week uitzoeken.
En ik ben niet t type die na elke sessie pak compleet schoon maakt,hang t te drogen bij thuiskomst en dat is t
Maar ik ben er zeer over te spreken,en ook mijn waadjas geeft geen problemen,al is ie wat stug bij temperaturen onder de 5 graden.

Menno_siemensma

Ik heb wel een scierra waadpak maar niet die specifieke versie, nu zo'n 4 jaar geleden moeten aanschaffen ivm verlies van mijn orvis silver sonic's op de maasvlakte  :'(
Ze werken wel maar na 2 jaar wel wat lekkage op de naden bij de kuiten maar dat is bij behoorlijk veel lopen in Canada, Denemarken, OVM, Lauwersmeer, tiental keer in de bellyboat gepeddeld en weinig tot geen onderhoud van mijn kant behalve op hangen om te drogen. Wat ik wel van deze waadsokken vind is dat ze mij echt voor geen meter passen qua pasvorm. Ik loop letterlijk met de naad van de sok 2cm onder mijn voet aan de binnenkant en 2 cm op de bovenkant van de sok, helemaal gedraaid. Het loopt voor geen meter en ik verbaas me elke keer weer dat daar nog steeds geen lek is ontstaan. Ik weet niet of dit bij die andere versie die jij wilt ook zo is maar als ik het vergelijk met de silver sonics, die echt niet zoveel duurder waren, zaten die als gegoten, niks gedraaid etc.
Voor de rest is het een degelijk pak, ik heb geen last van stenen, stekels etc gehad die voor een lek gezorgd hebben en ik ben niet al te moeilijk als we door bosjes heen moeten, voorzover mogelijk uiteraard niet erdoor raggen maar de stof an sich is gewoon goede kwaliteit.

Ik ga voor mijn volgende paar kijken naar die hodgmans, veel goeds over gehoord en die optie voor wisselen van zool vind ik ook wel handig voor het geval je in rivieren wil vissen waar geen vilt gebruikt mag worden, of je lange stukken over modder en gras gaat lopen etc.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.