(Tips voor beginners) Rivieren Oostenrijk

Started by MichielKrukkert, July 05, 2020, 13:19:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MichielKrukkert

Hallo allemaal,

Eind juli heb ik 1,5 week de tijd om eens op avontuur te gaan in Oostenrijk. Ben sinds het vliegvissen in Schotland van vorige jaar helemaal verkocht door deze tak van sport!! Heb nu mijn zinnen gezet om het in Oostenrijk te proberen. Wat lijkt een prachtig land om met de vlieghengel op pad te gaan!!

Ik ben opzoek naar rivieren waar je (dag)vergunningen kunt halen zonder verbonden te zijn aan een hotel. Ik ben van plan om een tent op te zetten op de camping.

Ben gek op de Wildernis dus de rivieren mogen best afgelegen of lastig te bereiken zijn.

Ik heb een #5 hengel van Vision, een waadpak en wat vliegen (zie foto's).

Houd mij voor alle tips aanbevolen! :)

Alvast bedankt,

Groetjes Michiel



MichielKrukkert

Ondertussen op deze handige site terecht gekomen. Staan het viswater per deelstaat en met de prijs. Delen wordt vast gewaardeerd.

https://www.hejfish.com/de/angeln/c/oesterreich

Gert

#2
Welkom Michiel.

Ik heb alleen ervaring met "hotelwater", al 25 jaar ongeveer. Gisteren teruggekomen van een week vissen in vooral kleine beekjes die best wel snel stroomden. Tot een paar jaar geleden ving ik daar weinig omdat ik de meeste stukken oversloeg. Maar dat gaat nu een stuk beter. Ik denk dat we met z'n drieen ongeveer 500 vissen hebben gevangen. (waarvan Herman de helft).
Bijna allemaal gevangen op zwarte vliegen, niet te klein. Vooral klinkhamers en hertenharen schietmotten. Goddard sedge en ballonkop sedge voor de zichtbaarheid.

Op stilstaand water zal het misschien wat meer op een echt insekt moeten lijken, Op snelstromend water is het blijkbaar al gauw goed.

Succes en veel plezier in ieder geval!

Groet,
Gert

Edit: er zal ook wel weer veel gevangen zijn op een Royal Wulff, maar niet door mij dit keer. Hoe dan ook: op een enkele vis na, allemaal gevangen op een droge vlieg.
Edit 2: voor Royal Wulff mag je ook Royal Coachman lezen. Verschil zit 'm in de staart: bucktail voor Wulff, goudfazant fibers voor Coachman.