OVM noob

Started by sebas-vh, March 15, 2011, 19:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sebas-vh

Hallo,
Na 1 jaar steeds op dezelfde visplek hebben gevist lijkt het me leuk om iets totaal anders te gaan proberen.
Op de site zag ik dat jullie naar het oostvoornse meer gaan om daar op forel te gaan vissen.
Ik heb altijd al graag een nederlandse forel willen vangen en dan het liefst 1 een wilde, oostvoornse forel :) . Maar forel vang je natuurlijk niet zomaar.. Dat heb ik gemerkt met een dagje eemhof
Ik vroeg me daarom af of iemand mij een paar tips kan geven voor het vliegvissen op het OVM.
Wat is voor een beginner OVM de beste tijd om te gaan? maart, april enz
droog vissen of nimfen?
Wat voor materiaal heb je nodig? ik heb zelf een scierra pico 8' met een TT #5 lijn. Is dit te licht?
En mss kan iemand een bepaalde visstek geven of een indicatie van waar ik ongeveer moet gaan staan :)
Gr Sebas

HappyFisherman

Rob, sla je slag :) Verjonging bij de Tight Lines!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harry

is inderdaad de beste weg om wat te weten te komen  gewoon op 2 april aanschuiven

sebas-vh

Ik weet niet of het handig is om meteen de eerste keer mee te gaan..
wss jaag ik meteen alle vissen weg ;D
maar ik zou wel graag willen weten of mijn hengel hiervoor geschikt is?
wie is trouwens de jongste visser die meegaat op de forumdag?
Gr Sebas

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Quote from: sebas-vh on March 15, 2011, 19:48:31
Ik weet niet of het handig is om meteen de eerste keer mee te gaan..
wss jaag ik meteen alle vissen weg ;D

Beginnersgeluk, zul je zien dat je de grootste vangt :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sebas-vh

ik heb wel een heeeel klein probleempje.. ik heb nog geen waadpak ;D
ik wil er zowieso 1 aanschaffen, weet iemand een goed, sterk waadpak?. Prijs? het liefst zo goedkoop mogelijk en goede kwaliteit maar dat wil iedereen.
rond de 80 euro lijkt me wel netjes. maar als iemand erbij zweert dat ik een bepaald pak voor 115 euro moet hebben, kan ik daar nog wel even over na denken.
Gr Sebas

sebas-vh

En kan iemand me zeggen of mijn hengel/lijn geschikt is? het is trouwens een drijvende lijn  ;)
Gr Sebas

sebas-vh

haha en daarna speycast?
Gr Sebas

Arno

Sebas over die hengel en lijn zou ik me geen zorgen maken.Ik zou als je hebt een slagje zwaarder nemen maar als je maar 1 hengel hebt kan je er goed me uit de voeten.
een waadpak is wel een must aan het OVM anders heb je er weinig te zoeken.
ik zeg regelen zo'n waadpak en 2 april gewoon aanschuiven bij de jongens je kan er een hoop leren.

Gr Arno

sebas-vh

ik heb schoen maat 45-46, verder ben ik 1.90 m en heb ik kledingmaat M of L.
Ik ben 70 kg dus dik ben ik niet..
Maar het is nog niet zeker of ik mee ga, dat hangt van me vader af..
Gr Sebas

sebas-vh

Ja dat ik een waadpak nodig had, heb ik op de meeste filmpjes op youtube ook al gezien, dus die gaat er komen  :)
Ik wil eigenlijk zowieso ook mijn eigen waadpak kopen.
Verder iemand nog ervaringen behalve speycast?
Gr Sebas

catchem

Quote from: sebas-vh on March 15, 2011, 23:06:55
Ja dat ik een waadpak nodig had, heb ik op de meeste filmpjes op youtube ook al gezien, dus die gaat er komen  :)
Ik wil eigenlijk zowieso ook mijn eigen waadpak kopen.
Verder iemand nog ervaringen behalve speycast?

Bij Taimen.com hebben ze momenteel erg goedkope waadschoenen en de pakken zijn ook betaalbaar. Ideaal voor het kleine budget.

sebas-vh

Gr Sebas

sebas-vh

Quote from: catchem on March 16, 2011, 08:03:28
Bij Taimen.com hebben ze momenteel erg goedkope waadschoenen en de pakken zijn ook betaalbaar. Ideaal voor het kleine budget.
Bedoel je deze catchem:
http://www.taimen.com/mt/product_info.php?products_id=5380
Want daarna gaat het al snel naar de 190 euro..  :-\
Gr Sebas

sebas-vh

Zit net een beetje op het forum te zoeken en er blijken al 2 topics te zijn over waadpakken, niet gezien.. Stom :)
Maar nu zit ik toch nog met een paar vragen
Je hebt dus 3 soorten waadpakken van verschillend materiaal: neopreen, ademend(?) en rubber. Toch?
Ook heb je ze met vaste laarzen en losse schoenen
Ik heb zelf geen bb en die gaat er voorlopig ook niet komen, maar wat zou dan het beste soort waadpak voor mij zijn? Sorry trouwens voor de 3 reply's onder elkaar meteen :-[
Gr Sebas

maurice

een ademend waadpak zou ik zeggen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Er staat er net 1 op marktplaats zag ik gister. Ron Thompson ademend pak voor 85 eurie...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sebas-vh

Heb net overlegt met me vader en helaas het wordt geen OVM voor mij op 2 april.
Me vader heeft het te druk op zijn werk dus hij kan niet mee. Dat ik alleen mee wou gaan vond hij geen goed idee..  :-\
Ik wil iedereen nog wel even bedanken voor alle snelle reacties en de gastvrijheid om meteen een nieuweling uit te nodigen.
Ik baal er wel van maarja. Ik wens jullie in ieder geval een leuke forumdag toe op het OVM met veel kromme hengels. ;)
Gr Sebas

sebas-vh

Gr Sebas

Rossie69

je kan toch ook carpoolen sebas

catchem

Quote from: sebas-vh on March 17, 2011, 11:28:31
1. http://www.taimen.com/mt/product_info.php?products_id=5380

2. http://www.eurotackle.nl/shop/SHIMANO-4MM-NEOPREEN-WAADPAK-MET-LAARS--p-17430.html

Is 1 of 2 een betere keuze?
want wel of geen OVM ik wil een waadpak.. :)

Ik zou altijd gaan voor een ademend waadpak, en dan het liefst met schoenen met rubberen zolen.

Troutbuster

Ja Sebas!!! Rob heeft al aangeboden om je op te pikken in Den Haag (hij moet daar toch heen om een vismaat op te pikken!)
Enneh..... alleen?? dacht het niet hè!! je wordt optimaforma begeleid!!

Gewoon komen joh!!

Jan.
"Petri Heil"


sebas-vh

het probleem was niet het vervoer, maar het vertrouwen van me vader..
maar na vele uren te hebben gezeurd.. MAG IK MEE :D :D :D
Als Rob me kan ophalen of te gemoet kan komen rijden is het enige probleem nog dat ik nog steeds geen waadpak(speycast?) en geen schoenen(maat 45/46) heb.
Ik wil een keer rustig naar een waadpak kijken, mss helpt een dagje op het OVM me ook meer inzicht te krijgen.
Heb ik verder nog specifieke dingen nodig voor het OVM?
Dus het zou helemaal super zijn als iemand mij waadpak met schoenen zou kunnen lenen ::bidden::
Vraag ik trouwens niet een beetje teveel van jullie gastvrijheid?
Gr Sebas

A{b}r{a}xa{s}

mooi man, tot 2 april !
gezellig dagje vissen, kennismaken met medevliegvissers, en slap 'ouwe hoeren'  :)