einde Koperen Plas?

Started by sjoerd, January 04, 2017, 10:28:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Las ik gisteren op Facebook het verhaal dat de beheerder van de koperen plas nieuw werk zoekt aangezien zijn werkgever de stekker uit de Koperen plas zou hebben gehaald.
Hebben we een mooie forelvisserij dichtbij huis zou dat binnen een jaar alweer afgelopen zijn.
We wachten eea even af maar jammer zou het wel zijn.

Wilco

Als dat zo zou zijn dan verbaast me dat niet. Henny vd Most is nogal wispelturig.

Gert

In een interview van precies een jaar geleden gaf hij aan dat de Koperen Plas 10.000 tot 20.000 bezoekers moet(????) trekken.
Dat is gemiddeld meer dan 25-50 per dag. Lijkt me een nobel streven.
Zelf ben ik er nooit geweest, en gezien het aantal verslagen hier op het forum krijg ik niet de indruk dat het er geregeld erg druk was.

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/hennie-van-der-most-opbouwen-mooier-dan-afbouwen

Rossie69

kan nog gewoon gevliegert worden
woensdag tot zondag.
wel even bellen.

maar ben bang dat het niet lang meer duurt.

Menno_siemensma

Quote from: Gert on January 04, 2017, 12:35:28
In een interview van precies een jaar geleden gaf hij aan dat de Koperen Plas 10.000 tot 20.000 bezoekers moet(????) trekken.
Dat is gemiddeld meer dan 25-50 per dag. Lijkt me een nobel streven.
Zelf ben ik er nooit geweest, en gezien het aantal verslagen hier op het forum krijg ik niet de indruk dat het er geregeld erg druk was.

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/hennie-van-der-most-opbouwen-mooier-dan-afbouwen
dat ga je ook never nooit halen in het eerste jaar, reputatie opbouwen kost tijd. Jammer dat Hennie de ondernemert dat niet begrijpt of het liep dermate slecht dat er geen toekomst in zat wat ik apart zou vinden. Ronde bleek kan het ook, waarom hier niet?
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Ronde Bleek haalt toch ook geen 25-50 bezoekers gemiddeld per dag?????
Op een topdag mag je blij zijn als je dat haalt.

Franky Boy

Verbaast me niets.
Geldschieters rekenen zich rijk aan dit soort initiatieven.
In de praktijk worden dit soort bezoekersaantallen nooit gehaald.
Je moet wel een erg uitgekookt businessconcept hebben om uit de rode cijfers te blijven.
Vaak is een uitstekend restaurant in combinatie met zoiets een oplossing.
Je trekt naast de (vlieg)vissers dan ook een vaste klantenkring.
'Succesvolle' forelvisserijen hebben vaak ook nog een andere bron van inkomsten naast de verkoop van dag(deel)vergunningen anders kun je er niet van leven.

Gerrit59

Quote from: Wilco on January 04, 2017, 12:04:43
Henny vd Most is nogal wispelturig.

En dan druk je je nog gecharcheerd uit.....

Gerrit

Gerrit59

Quote from: Franky Boy on January 04, 2017, 13:44:41
'Succesvolle' forelvisserijen hebben vaak ook nog een andere bron van inkomsten naast de verkoop van dag(deel)vergunningen anders kun je er niet van leven.

Klopt Franky,

Kijk maar naar de diverse forellenputten in Belgie.
Ik heb daar meerdere jaren op verschillende putten gevist.
De inkomsten van forelvissers waren ontoereikend. De hoofdmoot moet opgebracht worden door niet-vissende bezoekers van de horeca.

Gerrit

Dick

jammer van dit soort berichten hoor, wel zijn de beheerder en zijn vrouw op non actief gezet( dit heeft zijn reden ) maar er kan nog gewoon gevist worden hoor, Saffiel Schrijver regelt daar nu de boel, ben er in december nog geweest met Harry, Bert en Oscar gewoon leuk gevangen, gaan wel van allerlei geruchten ronde, maar deze worden door het oude beheerders echtpaar de wereld in geholpen, maar ze zijn er zelf het meest schuldig aan, laten we nu maar gewoon afwachten met zijn allen

sjoerd

#10
Mooi Dick dat er iig nog gevist kan worden. Nog maar eens een lijntje strekken binnenkort
Maar hoe dan ook, er gaat zo te lezen wel een veranderen. We wachten maar af.
Wat de berichten betreffen, ik gaf hier alleen door wat ik heb gelezen op Facebook en dat klonk niet positief.

ben

We moeten er gewoon weer heengaan, heb me daar soms helemaal te pletter gevangen, wat een sterke vis ::goodjob::

Gert

Ja, is wel een goed plan om er eens heen te gaan. Ondanks dat het voor mij ver weg is, is het toch iets dichterbij dan de Ronde Bleek.

Hyppo

Hoe eenvoudig kan het zijn. Een mailtje gestuurd en binnen een paar uur werd er gereageerd door de (nieuwe?) beheerder Saviël Schrijver.

De openingstijden gedurende de winterperiode zijn:
Vrijdag     08:00 - 17:00
Zaterdag  08:00 - 17:00
Zondag     08:00 - 17:00

Meer info per email: info@dekoperenplas.nl

Bellen mocht ook: 06-21571482

Vissen maar!

Dick

weet ik, dat is een goeie gast is van het goede hout gesneden, dus gewoon lekker gaan vissen met zijn allen, wat het is en blijft een mooie plas, met veel potentie

RiverHunter

geloof dat het ook best wel prijzig is was??
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Menno_siemensma

Quote from: RiverHunter on January 05, 2017, 22:28:26
geloof dat het ook best wel prijzig is was??
5e per uur, lijkt me niet duurder dan gemiddelde forelput, waarbij je hier ook werkelijk serieus formaat forel kan vangen.
daarnaast kun je nog op de P&T put vissen voor vast bedrag.

Prijzen

Vijver 1:

    1 uur (catch & release): € 5,- p.p.
    Strippenkaart voor 15 uur: € 70,- p.p.

Vijver 2:

    Dagdeel (shift 4 uur) 6 regenboogforellen: € 16,50 p.p.
    Strippenkaart voor 10 dagdelen: € 148,50 p.p.

Vijver 3:

    Dagdeel (shift 4 uur) 2 kg zalmforel (500 – 1200 gram): € 17,50 p.p.
    Strippenkaart voor 10 dagdelen 157,50 p.p.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Die zalmforel blijft intrigeren..  8)

Menno_siemensma

Quote from: wh82 on January 06, 2017, 14:25:24
Die zalmforel blijft intrigeren..  8)
grootste mysterie van van de viswereld...  ::)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

p.forel

5 euro om hengeltje uit te werpen blijft geld inderdaad Ron
En dan zonder vis naar huis.

Voor dat geld kan je ook naar ovm en dan even bij stormvogel sate schotel eten om bij te komen

Ieder zijn ding natuurlijk en ieder heeft andere knip.
Ik ga soms even paar uurtjes op forel put gewoon om dat het gezellig is

Dick

als we voor een sate naar de stormvogel moeten rijden zijn we eerst al 50 euro voor de peut kwijt, en heb nog nooit op het OVM een forel die groter als 60 com was, hier zijn ze gevangen van 80 cm, maar ieder zijn eigen meug toch, laten we vooral waar je rond om heen kunt struinen en  met een drijvende steiger van 90 meter erg mooi dus ,met bakken van vissen gewoon een keer proberen zou ik zeggen, voor de mensen die een visje mee willen nemen zijn er ook twee put en take vijvers, dus voor ieder wat wils

p.forel

Dick:  ik had het tegen Ron en die woont nu eenmaal dichter bij ovm dan de koperen plas.
En ik weet hoe Ron in elkaar steekt.

Trouwens mijn grootste op Ovm is 73cm een bruine maar das al lang geleden.


Twan

#22
We zijn vandaag bij de Koperen Plas geweest. En het is helemaal niet het einde. Er zijn wel mensen ontslagen.
Saviël Schrijver is inderdaad de beheerder. Zeker een water met potentie en er wordt zelfs nagedacht over het bijzetten van b.v. bruine forel.

Het was de eerste keer dat we er waren. Mooi complex/water. Een aantal vissen gemist. Het was niet makkelijk, maar in totaal 4 vissen met 2 man gevangen in 4 uurtjes vanaf een vlot. Waarvan 2 rond de 70cm en eentje 75cm. Mooie vissen. Sommige ietwat mager.

Wij gaan er zeker vaker heen.

wat foto's die ik heb gemaakt.

sjoerd

Fijn te lezen Twan dat jullie toch mooie vissen hebben gevangen (foto's kan ik niet openen) Maar nogmaals wat ik heb gemeld waren dus de woorden van de vorige beheerder die eea op facebook plaatste. )
Ik hoop dan ook dat de Koperen Plas blijft doorgaan want ik heb er enkele keren heel fijn gevist en zal binnenkort zeker weer eens die kant opgaan.
Zaten ze diep ? Of kon je ze op zicht aanwerpen(wat ik zelf heel mooi vind om te doen, maar ja ze laten zich niet altijd zien!

Sjoerd

Twan

Hey sjoerd. Ze zullen best wel diep hebben gezeten ook. Maar diep geen enkele beet gehad. Di3, di5 en di7 geprobeerd. De vissen die we hebben gevangen, hebben we allemaal aangeworpen en net onder het wateroppervlak gevangen. Dus snel strippen. Hartslag van 900. Boeggolven en dan wachten op de hit. Het was windstil dat maakte de vis schuw. Als er klein windvlaagje kwam. Dan kwamen ze ook meer omhoog. Maar steeds maar enkele die je kon zien. Dus niet in grote getalen. Gr twan