OVM (Nieuw seizoen 2016-'17)

Started by Franky Boy, January 09, 2016, 14:53:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

wh82

#150
Quote from: MarcelN on March 19, 2016, 20:12:16
die pakken ook al droge vliegjes ;)
Nu heb ik spijt dat ik gisteren niet naar OVM ben geweest maar ergens anders.. vorige week zaterdag zag ik al wat vliegjes in de lucht maar heb het niet droog geprobeerd.
(wel gevangen overigens maar droog op OVM.. tsja.. das heel wat anders).

JB

Quote
Yep geld nog steeds. Vanaf de loswal "ist verboten".

Niet alleen vanaf  ;)

Te vissen vanaf de oever, in en op het meer voor de volgende plaatsen: de steigers bij de Stormvogel, de Loswal, de Lagune bij de Loswalen het Groene Strand. Zie voor de juiste plaatsen het gearceerde gedeelte op bijgevoegd kaartje en de verbodsborden langs het water.
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Bone F

Ik heb inderdaad kleine zwarte vliegjes op het water gezien die af en toe werden ze volgens mij ook door de nieuwkomers werden gepakt, een warme bak gedrag bij warm en zonnig weer. Daar kan inderdaad niks tegenop!

MarcelN

#153
Als 'vers uitzettertje' is een regenboog veel leuker om te vangen, die zijn veel actiever als in springeriger, echte skydivers met hun salto's ::agree::
Die bruintjes zijn pas leuk als ze groot zijn en dan die van boven de 60cm en die zijn er genoeg, heb hier foto's van 80+ers :o
Ik vind het nu meer op een slachtpartij lijken, als je zag hoe ze bij mij agressief over de bugger heenschoven  :-\ , en dan stond ik nog erg ver van de LosWal af, dan wil ik niet weten wat ervan over blijft met een dreg met weerhaken :'(
Het lijkt mij beter om ze in het vervolg nóg wat vroeger uit te zetten en dan wel op een plaats waar niet iedere jan lul kan/mag komen, volgens mij is daar op het zuiden een mooi gebiedje voor :-X al kan zo'n zware wagen natuurlijk niet overal komen..


Franky Boy

Veel eerder uitzetten gaat niet omdat de beekforellen dan nog gedeeltelijk in hun paaitijd zitten en de overgang naar zout water niet zo goed doorstaan.
Gespreid uitzetten met een boot is wel een optie, maar de hengelsportfederatie heeft moeite om ontheffing te krijgen om met een boot met buitenboordmotor op het meer te mogen varen.  :o ::wtf::
Overigens hebben de beekforellen zich zeer snel over het Oostvoornsemeer verspreid; een klein deel is bij de Loswal blijven hangen.
Intensievere controle met BOA's na een uitzetting is natuurlijk een goede zaak, maar die moeten dan wel beschikbaar zijn en gezamenlijk optreden. 

Bone F

Rustig rustig Marcel denk om je tikker-die-tiktik ;D. Die gasten waren eerst met een bb, een blauwe Fishcat en een Berkley, en gingen daarna de loswal op. Een had zo'n halfwas baardje misschien herken,ken, je ze wel. De nieuwkomertjes die ik ving maakten wel een paar mooie salto's en dat leverde wel wat op want daardoor verspeelde ik er wel een paar. Wat wel geruststelleend is dat ik niet 1 vver heb gezien die stond te klooien met onthaken. Seppwas volgens mijn al weg toen die  gasten de loswal opgingen.


wh82

Mooi!!! Dat ze maar veel grondels mogen eten :D

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Schitterend als je bij die uitzet je camera onderwater in de aanslag hebt!

Franky Boy

Hier een foto die Sepp Fuchs gisteren van een heel zilverkleurige regenboogforel heeft gemaakt.
Dit is een echte 'smolt' van een steelhead rainbow trout in het Oostvoornsemeer!
De regenboogforellen die in Europa worden gekweekt, zijn een mengelmoesje van verschillende typen, waaronder de 'steelhead', de naar zee trekkende vorm van de regenboogforel.
Ik kan mij voorstellen dat veel mensen deze regenboogforellen voor de Atlantische zalmpjes aanzien die ook in het OVM zijn uitgezet!
Deze heeft nog zijn vetvinnetje (moeilijk zichtbaar) en de zalmen van twee jaar geleden zouden nu al een stuk groter moeten zijn (50 tot 70 cm).
Sepp had verder nog enkele fraai gekleurde regenbogen van rond de 50 cm gevangen en een mooie bruine forel.

Dedada

Vandaag weer bezig geweest. Tussen 0700 en 08.00 uur behoorlijk wat beweging aan de oppervlakte gezien. Links en rechts ook weer vliegjes op het water gezien. Meer dan vorige week. Toch aan de oppervlakte geen succes. Wel 2 x met de intermediate lijn en WB. Was weer super!! Ik heb een fotootje, echter de kwaliteit (als gevolg van 'gehannes' met een mob telefoon) is niet best.  :-[

Het was rustig. Nog een collega in BB voorbij zien flipperen aan noordzijde. Overigens, voortbordurend op vorige berichten, met grotere regelmaat politie voorbij zien komen. Toch valt het mij op dat er alleen vanuit het busje/auto wat gekeken wordt i.p.v. controles (waar we geen probleem mee zouden hebben). BOA's heb ik trouwens nog nooit gezien...

Fijne avond

Bone F

Het OVM was vandaag uiterst teleurstellend. Gelukkig was ik niet de enige met een blankdag.  Zelfs Sepp haakte vroegtijdig af! Ik heb 1 forel zien vangen bij de loswalpaal. Maar lekker daggie in de natuur gehad.

Hidde

Vandaag nog een paar uur wezen kijken., weer klaarde mooi op echter weinig aktie gezien..
Enige vis die ik zag zat aan de lijn van een bb-er die voor de loswAl lag met zijn maten.. Man man man wat is het moeilijk om te weten waar wel en niet gevist mag worden... Lagen er 3 of 4 in de bb voor de loswL heen en weer te peddelen..

MarcelN

Waren dat die 3 spinvissers? Die zie ik er steeds dezelfde en maar vangen voor de kant, kleine moeite om ze te 'pakken'.

Hidde


MarcelN


RiverHunter

Maar Marcel, daar sta jij toch ook altijd bij de loswal bij de paal met dat bord erop? Je bent zelfs daar weg gestuurd door nou je weet wel wie. 8) 8) :)
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

MarcelN

#168
Ja hehe, toen kwam ik er net en stond er een meneer bij die paal, toen Bas eraan kwam smeerde hij hem en ging ik er staan, wist ik veel :-[
Was netjes opgelost ;D

Bone F

Het is mij ook niet duidelijk hoever die verboden zone bij de loswal in het water reikt. Misschien is het een goed idee om een ballenlijn in het water te leggen, ga je die grens dan over dan ben je wel heel brutaal!

sjoerd

Volgens mij staat er een duidelijk bord. Dwz dat je voorbij dat bord niet mag vissen.

Bone F

Ja Sjoerd dat weet ik natuurlijk wel maar links van de loswal staat geen bord dus je weet niet hoe breed die zone is. Ik bedoelde ook hoeveel meter vanaf de oever (loswal) richting het wijd het vis verbod geldt. Omdat dat dus niet duidelijk is zijn bbers dus in de marge tijdelijk in het voordeel. Een ballenlijn zou die frustratie dus kunnen tegengaan.

HappyFisherman

Of je er niet kapot aan ergeren...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

sjoerd

Quote from: HappyFisherman on March 26, 2016, 17:25:00
Of je er niet kapot aan ergeren...


De vis verspreidt zich toch snel over het meer. Ik vraag mij af er er daar nog wel wordt gedoken, nu alle infra daar opgedoekt is. Dat verbod was ingesteld om niet per abuis een duiker te haken. Leuke dril overigens , lijkt mij, haha.

wh82

@sjoerd mee eens. Nu net na de uitzet zie ik wel de nut van het verbod maar normaalgesproken??? Maargoed regels zijn regels en daar heb ik me aan te houden ;)