OVM (Nieuw seizoen 2016-'17)

Started by Franky Boy, January 09, 2016, 14:53:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarcelN


Dedada

 :D :D :D
Maar was het nog wat Marcel? Ik was er donderdagochtend rond 06.45 uur (Noordkant), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niets gezien heb op zowel de binnenbak als buitenbak. Met drijvende (vlokreeftje) en zinkende lijn. Helemaal niets.......Ben doorgegaan tot 10.15 uur en toen het water uit (andere verplichtingen). Meestal krijg ik daar wel 'een teken van leven', maar dit keer niet dus. Het weer was wel schitterend zeg!!


Franky Boy

Zo zie je maar: Het barst van de vis, maar er zijn dagen dat je niets hoort of ziet en geen enkele aanbeet krijgt...
Overkomt mij helaas ook regelmatig.  >:(

Dedada

Ja, je hebt gelijk. Op een of andere manier heb ik dat ook in mijn hoofd als ik daar weer heenga. "Het hoort erbij": Gebruik ik dan ook maar als excuus voor mijzelf  ;) Daarnaast is het altijd OK om daar te zijn, dus ook als je een keer niets vangt. Hoewel je een uurtje moet rijden, heb ik daar dus nooit moeite mee.

Op een of andere manier trekt de noodzijde mij het meest. Ik ben afgelopen donderdag nog even wezen kijken in de hoek tussen de oost- en noordzijde: Hoewel ik daar vaker ingestapt ben, is het voor mij nooit echt succesvol geweest. Wel gevangen, maar niet van die lekkere 'knotsen'. Ik heb het dan over de binnenzijde, lopende richting de Stormvogel. Hebben jullie daar wel eens gevist en gevangen met de droge vlieg?

Hidde

Grootste vis, mannetje ving ik aan de elektriciteitsmast zijde.

Dedada

OK! Waar ik eigenlijk meer op doel, is vanaf O-zijde de binnenbak in. En dan richting de Stormvogel, dus langs de noordzijde van het OVM verplaatsend. Beginnend vanaf de O-zijde, is het ook wat ondieper (dus in de binnenbak). Ik vraag mij af of daar goed gevangen is met de droge vlieg.


Dedada

Waarom die tekst in mijn vorige bericht nou weer onderstreept is???? :o

Rene V.

Vanaf het begin aan de oostzijde is de binnen bak heel zompig met kleigaten waar je ineens wegzakt.Binnenbak kan best goed vis opleveren waarbij het deel tussen 1e en 2e dam een mooie plek is.Diepere gaten waar het lekker stroomt.Mijn optie zou eerder uitgaan naar de oostzijde,aan de dijk dus,vanaf het dammetje mooie grote gaten,grove stenen met zand en hier en daar groen.Werpen kan lastig zijn ivm dijk achter je maar heb daar serieuze forel gevangen.

Succes Rene V.

MarcelN

#109
Klopt is een blubberbende daar, ik kan/wil er niet waden, je schrikt je rot en bent zo je schoen kwijt ;D
Maar ik vraag mij wel af waarom ze al die dammen hebben doorgebroken, als je 1 in en 1 uitgang hebt stroomt het toch veel harder ???
Lijkt mij stug dat het dan nog dichtgroeit met wier.
Ik had nog een paar mooie bows hoor, was de foon leeg >:( Andere oud forummers, maar lurken nog elke dag, gingen er ook op mijn verzoek kijken, wilden ook grotere vissen vangen dan die brownies ::)
Maar wat een volk vandaag, spinners met dreggen incl weerhaken :o gasten met feeder hengels met spinhengel ernaast :( het kon niet op en de steiger natuurlijk :-\
Op het laatst stonden ze langs de LW te werpen in het water dat nog wel, maar verkeerde kant paal.

Dedada

Ja ik weet het, blubberig. Maar 'part of the deal' denk ik dan...... Ben daar eens uitgegleden. Zeiknat, maar mijn schoenen nog aan  ;D  Ik vroeg mij af waarom - naar mijn idee - de vangst daar altijd minder is. Blubberzooi???!!! Dat is het dus.... :P

Dus je was weer succesvol Marcel? Mooi! (Zeer) lange leaders en drijvende lijn?! Het was dus een ware trekpleister, dat OVM? Houd ik niet van. Binnenkort toch maar eens aan Oostzijde gaan staan. Goed idee Rene! Ik denk vaker, als ik die kant op rijd, om aan de O-zijde te vissen. Echter, als ik daar aankom, ga ik toch weer naar mijn 'vertrouwde' omgeving ;)   toch ook maar eens op de loer gaan staan om Marcel te betrappen wanneer hij naar 'zijn' plek gaat ;D ;D

wh82

Druk was t zeker, zelden zoveel man gezien bij OVM! Ik kreeg t trouwens voorelkaar te blanken waar eigenlijk iedereen wel ving vandaag  :-[
Toch een hele mooie dag gehad.

MarcelN

Dan had jij vandaag de grootste prestatie geleverd! Is niemand gelukt :P
Overigens had Sietze ( de nu lurker) ook een mooie bow kreeg ik net door ;)


Bone F

Is dat plekkie en mn de parkeerplaats daar niet erg in trek bij autokrakers. Ik heb daar in het verleden wel eens van gehoord.

MarcelN

#115
Klopt, ligt veel glas, anders leg je een hondenriem achterin, denken ze dat je niets hebt :)
Ik zou hem zelf dan bij de stormvogel parkeren, heeft ook mooie doorgangen hoor ;) loop je gewoon naar links.
Overigens ving Sietze vamorgen allemaal brownies bij de Oostvoorne kant en was dolblij, tot hij hoorde waarom, het sterft ervan ;D zitten ze toch bijna overal al.

Franky Boy

Da's mooi dat ze zich zo snel verspreiden. :)
Door die beekforellen komen ook veel grote regenboogforellen en grote beekforellen een kijkje nemen.
Dus kansen te over!

Dedada

 ::agree::   wel zachtjes lopen he  ;) ;)

gijsie20

Was een mooi dagje vandaag! Prachtig weer, wel lekker druk idd. Maar toch nog een paar visjes gevangen!

Lange

#119
Nou vooruit dan maar, omdat ik dit een interessant topic vind en het voornemen heb om het o zo mooie meer wat frequenter te bezoeken even stoppen met lurken. Net een uurtje thuis na van 06:30 tot 19:00 gevist te hebben. Helemaal gesloopt zoals gewoonlijk maar was weer de moeite waard.

Zoals Marcel beschreef ben ik begonnen aan de oostvoornse kant, in 2 uurtjes een 5tal bruine gevangen. Ik helemaal blij, die had ik daar nog nooit gevangen namelijk. Die kon dus afgestreept worden. Het was dan een kleine domper dat bleek dat er recent een lading is uitgezet. Maakt het toch net iets minder speciaal vind ik.

Ik weet niet wie de vis inkoopt of waar dat gebeurd maar mijn complimenten aan de chef. Erg mooie vissen met voor verse vis begrippen prima vinnen en een erg goede vechtlust.

Later nog een hele mooie regenboog weten te strikken die mij even goed bezig gehouden heeft. Ook erg leuk om Marcel tegen te komen. Die ben ik een aantal jaar terug toen ik hier nog actief was al een keer eerder tegengekomen. Dankzij zijn advies die mooie bow dan ook gevangen. Maatje heeft er kort voor het net nog een gelost die net rond de 50 zat. Die van mij schat ik op 55. Ik kijk te lelijk om die foto op een forum te zetten ;).

Enige minpuntjes vond ik de grote hoeveelheid vage rommel die als een vaag plakaat over de stenen heen ligt en ten tweede de brave vliegvissers die liever vanaf de loswal hun visjes vingen. Moeten ze zelf weten, eigen risico. Alleen wat mij nogal zorgen baarde was dat het politiebusje besloot om gewoon om te keren. Zo kan je eventuele stropers natuurlijk nooit een halt toeroepen.

Na 2/3 jaar afwezigheid met de monitoringsdag voor het eerst weer geweest en dit was sinds dien de 3 visdag. Gelukkig heb ik alle keren vis gevangen. 2 van die sessies een grotere vis gevangen dus meer dan tevreden.

Nog ff het zout afspoelen en hopelijk z.s.m weer die kant op.

Hidde

Morgen maar eens kijken dan als het zo goed is..

MarcelN

Moet je er wel vroeg staan, links van LW en dan virtueel voor de LW werpen, gaat lekker ver lijn eruit windje in de rug 8)
Zwart buggertje en zelfs onder je voeten pakken ze hem, dus goed opletten de laatste metertjes.
Is niet mijn ding, maar veel vang je wél zo, en anders weet je de weg ;) daar ligt het ook vol met de 55'ers, wijst zichzelf howto

Hidde

maar gelijk naar Oostvoorne kant gereden en over fietspad naar binnenbak gelopen , dammetje op en vissen maar , veel wind,geen vis gezien..

totdat ineens die lijn vastzat.. blauw/wit stokje aan lange leader aan een intermediate tip..



MarcelN

 ::goodjob:: die arme meid mist de mannetjes wel erg zie ik ::)

Franky Boy

 ::goodjob::
::agree::
Als je je als vrouw aan een blauw-wit stokje vergrijpt, ben je ook wel erg diep gezonken...