Vliegvissen in Slovenie

Started by Rena, February 01, 2014, 21:26:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


FSCHAMP

Je moet niet mooi zijn om geluk te hebben.

Wel mooie film.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Killer-Bug

May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Jan_Smeijers

Die laatste marble pff.. wat een bak!

Gr. Jan


Wiel Slovenië

Leuk filmpje, 'k heb er van genoten, maar de "echte" schoonheid van Slovenië is NOG mooier dan wat we hier zien...... :)

MarcelN

Quote from: Jan_Smeijers on February 02, 2014, 19:01:51
Die laatste marble pff.. wat een bak!
Dat zeker, gaaf die forel in z'n muil, maar dat putje vol regenbogen is een typische uitzetting daar, da's niet leuk meer.
Ook leuk die herkenbare routes, ff rechtsaf onder de spoorbrug vissen haha, maar daar moet je juist niet zijn, veels te druk, je moet klimmen en klauteren, da's pas vissen/avontuur.
Lesly weet de plekjes wel, al vang je niets, dan droom je er wel weg.

Wiel Slovenië

ZO is dat Marcel, volledig mee eens.......... :)

Sieger

Ik ga het voor het eerst beleven... dit jaar met een aantal mannen van onze plaatselijke vereniging mee die kant op... Zij komen er al zo'n 15 jaar.... Ongelooflijk veel zin in....

Ben alleen een beetje in verwarring welk materiaal me te nemen... Lees van alles tussen een 3 tot 6 hengel, maar zie in de aftiteling van deze film een 8 staan... best wel een brede range....

Tips???


Sieger

Heintje Davids


Sieger



Sieger

Jan_Smeijers

Quote from: MarcelN on February 02, 2014, 19:14:00
Dat zeker, gaaf die forel in z'n muil, maar dat putje vol regenbogen is een typische uitzetting daar, da's niet leuk meer.
Ook leuk die herkenbare routes, ff rechtsaf onder de spoorbrug vissen haha, maar daar moet je juist niet zijn, veels te druk, je moet klimmen en klauteren, da's pas vissen/avontuur.
Lesly weet de plekjes wel, al vang je niets, dan droom je er wel weg.

Maak me gek!!
Lesly zei me dat al wel, vroeg of ik van klauteren hield.. tuurlijk bring it on, breng ik je dan naar de mooiste plekjes. Zeg ik geen nee tegen!
Droom nu al weg, laat staan als ik daar sta.. krijg ik een acute trip  ::hulp::
Gr. Jan


FSCHAMP

Geef mij dan toch maar Kroatië, veel meer wilde vis en veel natuurlijker dan Slovenië en goedkoper op de koop toe.  Je moet er alleen enkele honderden kilometers voor verder reizen.

Maar ja ieder zijn meug natuurlijk.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

MarcelN

#12
Quote from: Sieger on February 02, 2014, 20:18:10
Lees van alles tussen een 3 tot 6 hengel, maar zie in de aftiteling van deze film een 8 staan... best wel een brede range....

Tips???
Die #8 hebben ze waarschijnlijk gebruikt op die Marmer forellen, daarop vissen de locals en de kenners gericht met jighead streamers, dus meer kogelstoten dan werpen is dat, om die dingen zo snel mogelijk naar de bodem te krijgen in de wilde stroming.
Effectief maar geen vliegvissen zoals wij dat kennen. Ik heb het ze zien doen, werpen gaat echt niet met die gewichten, je moet dat slingeren :o
Ik zou een #4 nemen voor het mooie vissen en een #6 voor de zinklijn in de diepe putten met streamers, lekker zware wooly's.

Sieger

Top Marcel... dank je... Scheelt weer een hoop gesleep...  ;)


Sieger

merijn1982

Mooi filmpje!! Ziet er erg mooi uit. En wat een bal die marble...
Tight lines!!

weerwolf

Quote from: merijn1982 on February 03, 2014, 10:08:08
Mooi filmpje!! Ziet er erg mooi uit. En wat een bal die marble...


zou het??? of zal je toch weer net als iedere vliegvisser veeeeeeels te veel zooi meenemen?  ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gert

Ik vermoed dat je Sieger had willen quoten Weerwolf....

Sieger

Euh ben ff de weg kwijt Gert.... Roelof reageert tochop Merijn? Niet op mij dacht ik....


Sieger

Gert

Ja Sieger, maar de tekst lijkt me meer op jouw reactie te slaan, over dat meezeulen.... daarom dus waarschijnlijk de verkeerde quote.

Sieger

Ah oké..... Ach zolang er ruimte is kan ik alles meenemen.... Terplekke gebruik ikk dan toch vaak die ene hengel..... Wilde het nu eens omdraaien.... 😜


Sieger

weerwolf

idd ik ben ook verrast dat de quote niet klopt, die andere had ik ook niet op gereageerd. Maar je ziet een goed verstaander heeft maar een half woord nodig  ;)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger



Sieger

weerwolf

ach sieger.........beter van mij als van iemand met het volle verstand.  ;)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Twan

Mooie film hoor en bakken van vis  ::duim::