De sure , verpacht water en vrij viswater

Started by joepegging, June 17, 2015, 16:29:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joepegging

Heeft iemand ervaring met de verpachte stukken op de Sure?

Ik ga namelijk weer naar Bourscheid toe en wat ik wel weet dat dat stuk verpacht water is, is het stuk na de spoorbrug ook nog verpacht?

en het stuk tussen Ettelbruck tot aan wallendorf hoe zit dat is dit vrij water of zitten hier ook allemaal verpachte stukken bij van verschillende organisaties?

met vrij viswater bedoel ik de nationale vergunning zonder de vergunning die je moet hebben voor verpacht water.
joep


joepegging

Bedankt voor de info , daar had ik ook al gekeken in ieder geval bedankt, maar welke stukken zijn prive vanaf bourscheid tot ettelbruck en van ettelbruck tot aan wallendorf?
joep

marc

Alle water waar je naar vraagt zit in handen van een club.
Je kan een vergunning krijgen voor het stuk van dirbach tot G Mulher.
Vanaf Bollendorf is de sure grensscheidend tot in echternacht ,daar heb je alleen een staatsvergunning nodig.
Een Grt club in de omgeving heeft er 40km water in pacht ,daar kan je mits je voorgedragen wordt lid worden voor een slordige 700€ !!!!  Les pecheurs ardenais de Wiltz
Grt & succes in je zoektocht

goswit

Omgerekend per dag valt het best wel mee.   Inschrijfgeld is volgens mij honderd euro .  Hebben een kaart op internet staan waar je overal kan vissen.
???
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

joepegging

okee bedankt.

maar wat ik een beetje onduidelijk vind is dat ik in het regelement het volgende lees:

1. Kategorie: schiff- und floßbare Gewässer (= öffentliche Gewässer):
a) der Stausee von Esch/Sauer
b) die Sauer von der Alzette-Einmündung in Ettelbrück bis zur Einmündung der Our bei
Wallendorf.
2. Kategorie: die nicht schiff- und floßbaren Flüsse (= verpachtete Gewässer)

hier mag je vissen met een touristenschein

en ik zie dat de midden sure ook in categorie 1 valt, dan zou je alleen een touristenschein nodig hebben. Of zie ik dat nou verkeerd?

MITTELSAUER ( Ettelbrück bis Wallendorf) Kategorie I

• Fischereierlaubnisschein –A- (Ufer ) oder –B- (Boot)
• Eine Angel, welche unter der ständigen Aufsicht des Fischers bleiben muss
• Angelschnur mit einem Haken. ( Ein Drilling gilt als 1 Haken )
Fliegenfischen mit bis zu 3 Fliegen am Vorfach
• Erlaubte Fänge pro Tag: Maximal 3 Salmoniden (Forellen, Saiblinge, Äschen) sowie 1 Hecht
oder 1 Zander. Andere Fischarten ohne Mengenbeschränkung.
• Köderfische dürfen nur verwendet werden, wenn sie die gesetzlich vorgeschriebene Grösse
besitzen, und ihr Fang erlaubt ist ( Schonzeiten beachten)
• Köderfische ohne vorgeschriebene Mindestgrösse können uneingeschränkt benutzt werden



[attachment deleted by admin]
joep

goswit

Joep , er is een kaart van heel Luxemburg waar alles goed en duidelijk opstaat even goed zoeken op internet en je weet het. Heb haar helaas niet bij mij anders had ik de site kunnen noemen.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

joepegging

ja dat snap ik , alleen ik heb al op de site van pecheur ardennais wiltz gekeken , maar die bezitten niet het gebied waar ik heen ga. En de info die ik hierboven schrijf vind ik overal weer terug waar ik zoek. Dus ik begrijp niet zo heel veel meer van .
joep

marc

#8
http://vliegvissenineuropa.nl/Duitsland/DU-sauerland.html
Hier kan je zien waar de sure grens scheidend is ,Duitsland /Lux
Waar ze rood gekleurd is mag je vissen met alleen een staats vergunning ,anders is het water aan een club en moet je bijkomende vergunning hebben .
op de camping UM Gritt kan je een vergunning bekomen voor een stuk van de sure daar ,
Op camping bissen kan dit ook en mag je vissen op een stuk no kyll tot aan de brug ,en verder tot op einde camping Le moulin ( heiderscheidergrund)
De riviertjes Wiltz,Klerf,Kierel zijn in beheer van de club van Wiltz ,zonder lidmaatschap mag je daar niet vissen.
Op eind volgende week spreek ik daar de viswachter ,krijg je ook meer info als die er is plaats ik update.

Grt marc

joepegging

bedankt marc,

hier even het kaartje van luxemburg erbij gepakt. zie afbeelding van midden-sure hieronder bijgevoegd.
betekent dus dat je hier mag vissen in principe.
maar ik hoor van jou wel als je de viswachter gesproken hebt hoe het precies zit.



[attachment deleted by admin]
joep

marc

Voor het stuk stroomaf dirbach klopt het zeker weten niet,vergunning te bekomen in café & restaurant dirbach plage .ben er zelf verleden week nog geweest.
Zodra ik Marcel heb gesproken weet ik meer.

Grt marc

joepegging

Klopt dat weet ik, dirbach valt onder de boven-sure, net als bij bissen en bourscheid. Dat wist ik dat dat verpacht was. Ik hoor het wel.
joep

Jan Damman

Ik heb dit niet helemaal gevolgd maar ik zie het probleem niet van verpacht water, dan koop je toch gewoon een dagvergunning!!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

goswit

Het probleem is ,hij wil vissen met de staats vergunning ,en niet nog eens betalen voor de visklup  en/ of visrechten  . :-\
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

joepegging

Over betalen voor rechten en verpacht water zeg ik niet dat het een probleem is, die conclusie trek jij. Ik wil gewoon weten hoe het in elkaar steekt. Niet dat ik straks ergens sta te vissen in een stuk water wat van iemand anders is zonder dat ik dat weet. Daarom wil ik weten welke stukken verpacht zijn etc. Het gaat mij er niet om dat ik moet betalen voor zo iets. Geld speelt geen rol. Ik wil gewoon niet voor verassingen komen te staan met bepaalde boetes. Jammer dat er conclusies getrokken worden.
joep

Jan Damman

Quote from: joepegging on June 20, 2015, 23:19:34
Daarom wil ik weten welke stukken verpacht zijn etc.

Ik denk dat je het andersom moet bekijken en nagaan welke stukken vrij zijn om te vissen of anders gewoon een dagvergunning kopen,PROBLEEM OPGELOST.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

joepegging

Zo kun je het inderdaad ook zien jan haha!
joep

goswit

Joep ,, de laatste regel van je vraagstelling begrijp ik uit dat je alleen met de staats vergunning wil vissen.  Als je terplaatse bent kun je na vragen waar je een vergunning kan kopen ,en je kunt zorgeloos vissen.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

joepegging

Gos, sorry ik had het iets anders moeten formuleren nu ik het zo terug lees. Oh ja sorry als ik misschien een beetje boos overkwam op je reactie, zo bedoelde ik dat nou ook weer niet. Alle hulp is welkom natuurlijk 😋
joep

MichelG

Hoi allemaal,

Aangezien ik dit weekend in de bovenloop van de Sûre ga vissen, wilde ik dit topic even heropenen. Helaas is de regelgeving in 7 jaar tijd niet veel overzichtelijker geworden.  ::)

Ik heb een staatsvergunning, en ik zal in Luxemburg dagvergunningen halen bij Camping Bissen / hotel dirbach. Op bijgevoegd overzichtskaartje staat duidelijk aangegeven waar je met die dagvergunning mag vissen (het gebied staat met een blauwe streep aangegeven).

Ik begrijp alleen niet helemaal of er buiten deze gebieden gevist mag worden. Mag dat op basis van alleen de staatsvergunning? Voor de bovenloop van de Sûre staat aangegeven dat een staatsvergunning + vergunning rechthebbende (eigenaar of pachter) nodig is. Maar is de complete bovenloop verpacht, en zijn er dus maar enkele stukken waar gevist mag worden? Of zijn er ook vrije delen waar de staatsvergunning voldoet?

Ik ben sowieso van plan om dagvergunningen te halen, maar aangezien ik enkele dagen verblijf wil ik graag zoveel mogelijk viswater tot mijn beschikking hebben:)

Alvast bedankt voor de Tips!

Michel

sarca2

::new::