zijn er ook binders die op deze vise binden

Started by obi-130, February 28, 2015, 17:30:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

obi-130


zijn er ook binders die op deze vise binden zo ja wat zijn de + en - punten van deze vise

vliegvisgek

jazeker heb als 2de vice gekocht ik vind super vice klemt mooi en zit zeker strak in de haak al met al top vice ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

bronco billy

Gebruik precies dezelfde al 6 maanden . Staat stevig ,klemt goed, werkt prima, compact ,handig om mee te nemen.
Mij bevalt hij prima, :) gebruik hem wekelijks .Geen spijt van en ook niet voor de prijs.
succes!

grtjs
Peter

p.forel

Ik zou zelf voor de Leva vice gaan van stonfo iets duurder maar makelijker tijdens binden van kleine vliegjes

Meer ruimte tot haak door schuine kop betere positie van de haak tijdens wikkelen  dubbing of ribbing

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Scaramouche

ik heb die vise ook overwogen, het is hem niet geworden omdat ik linkshandig ben en dan zit die hendel in de weg. Hij roteert wel mooi, en houdt de haak goed vast. Voor heel kleine haakjes is die bek wat minder geschikt vind ik.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

wouter veuger

Ik heb hem ook naast mijn anvil atlas,ik vind het een prima ding,klemt haken als een euhmm kaiman...


obi-130

iedereen bedankt voor de reacties
maakt mijn zoek tocht naar een nieuwe vise misschien toch wat makkelijker  ::duim::

hannus

Scaramouche,
is geschikt voor linkshandigen hoor, pas getest en verkocht hier aan tafel, aan een echte linkshandige.
Svp wel even info onderbouwen

Scaramouche

Quote from: hannus on March 01, 2015, 15:07:46
Scaramouche,
is geschikt voor linkshandigen hoor, pas getest en verkocht hier aan tafel, aan een echte linkshandige.
Svp wel even info onderbouwen

Onderbouwing had ik toch al gegeven? Maar indien niet duidelijk genoeg: ik zet de vise met de bek naar links wijzend. Zoals je kunt zien zit de knijphendel dan aan de voorkant. Als je je rechterhand dan nodig hebt dicht bij de bek, dan zit die knijphendel in de weg, zo simpel is het. Je kunt dan natuurlijk de bek een halve slag roteren, maarrrrr die bek zit dan op zijn kop met de onderkant naar boven. Daar is de bek bol, waardoor je kleine haakjes (#16 en kleiner) minder goed kunt plaatsen. Ik had nog gekeken of je die klem andersom kunt zetten, zoals bij een Regal, maar dat kon niet begreep ik. Dus toen is ie afgevallen.

Overigens, als ik alleen maar streamers zou binden dan was hij het waarschijnlijk wel geworden, want hij klemt heel goed en kiepert niet snel naar beneden als je er druk op zet.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Team

Gelul in de ruimte ;D

Er zit bij de Kaiman vice keurig een beschrijving, en sleuteltje om de hendel om te zetten voor linkshandig gebruik.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Scaramouche

Is dat zo?  :-[ Dan ben ik niet heel goed geinformeerd in de winkel  >:(

Evengoed nog altijd blij met mijn Dyna King hoor  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Team

Kijk film bij stonfo italy daar demonstreren ze het.
NUNC  AUT  NUNQUAM

obi-130

Quote from: hannus on March 01, 2015, 15:07:46
Scaramouche,
is geschikt voor linkshandigen hoor, pas getest en verkocht hier aan tafel, aan een echte linkshandige.
Svp wel even info onderbouwen
Hannus
heb jij die vise op voorraad  :)

peter

Gerrit kan je hem van het weekeinde gelijk meenemen
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

obi-130


hannus

is er net weer een besteld, hoe heet je echt?

obi-130

Hannus dat ben ik kon niet wachten op je antwoord :D

en mijn naam is gerrit  postma
weet nu al dat ik er veel plezier van ga hebben 8)


Beertje

#18
Hé Gerrit, hoe is het dan met je TMC vice? heb je er nog nieuwe bekken voor kunnen krijgen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hannus

hoi hallo Gerrit, komt helemaal goed hoor!!

obi-130

Quote from: Beertje on March 02, 2015, 17:46:11
Hé Gerrit, hoe is het dan met je TMC vice? heb je er nog nieuwe bekken voor kunnen krijgen?
ben ik niet meer achter aan geweest Beertje wil ook welles iets nieuws hebben en als de vrouw zegt
ik zou een nieuwe kopen dan moet je dat direct doen ;D

en Hannus  ::top:: had ook niet anders verwacht  :)

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

vliegvisgek

hengels nog niet slecht dan of kunnen er nog mee door hahah ;) ;)

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

obi-130

Hannus bedankt voor de snelle levering  ::top:: ::top::

hij is helemaal  ::top:: ::top::