vliegvissen op een riviertje (zomervakantie)

Started by rick k, December 28, 2010, 10:58:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rick k

Hoi,

Wij blijven in de zomervakantie waarschijnlijk in nederland, en mijn moeder vroeg of er nog een leuk plekje is waar ik kan vissen.
Zijn er misschien van die kleine riviertjes waar je van't zomer als het lekker warm is wel kopvoorn en / of kleine forel kan vangen. Als het iig maar een klein (stromend) riviertje is. Is de Geul misschien wat? Of zijn er ook nog andere mogelijkheden?

mvg, rick

Sieger

Hoi Rick,

Forel in een rivier in NL zal lastig worden... Op de Geul is een forelproject aan de gang, maar daar mag je (zover ik weet) nergens vissen als geen lid bent van een vereniging. Soms kun je uitgenodigd worden...  ???

Misschien is de Achterhoek iets... Veel leuke beken met ruisvoorn, serpeling etc. Ook erg leuk op de vlieglat. Water(tjes) als de Berkel en Slinge zijn erg leuk om te verkennen...


Sieger

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

rick k

bedankt voor je reactie sieger.

En idd forel is lastig, maar in de geul zitten ze wel!
Ik hoorde van een maat van mij dat hij daar vorige vakantie is geweest en gewoon op de geul heeft gevist maargoed, Het gaat mij er het meeste om, om op beekjes (het liefst een beetje stromend) wat vis te vangen, met de vliegenlat. Ik zal wel eens kijken voor in de achterhoek:-)

Sieger

Quote from: rick k on December 28, 2010, 14:12:23
bedankt voor je reactie sieger.

En idd forel is lastig, maar in de geul zitten ze wel!
Ik hoorde van een maat van mij dat hij daar vorige vakantie is geweest en gewoon op de geul heeft gevist maargoed, Het gaat mij er het meeste om, om op beekjes (het liefst een beetje stromend) wat vis te vangen, met de vliegenlat. Ik zal wel eens kijken voor in de achterhoek:-)

Ben vorig jaar (2009) in Schin op Geul geweest, maar kon daar nergens een dagvergunning krijgen... Denk dat hij er gewoon is gaan vissen zonder verder na te vragen...

Hoe dan ook... Achterhoek/Twente is echt heel erg leuk... :D


Sieger

maurice

gele beek, Bornsebeek, oude Bornsebeek, hollands diep, dinkel, omleidingskanaal, Almelo Nordhornkanaal, Lolee, Molenbeek, Vecht, Berfelobeek, Rammelbeek, Usselerstroom, Overijsselskanaal,  een paar leuke beekjes en kanalen uit Twente.

waar ga je heen?
denk ook belangrijk om te weten.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Volgens mij was de vraag van Rick andersom... Waar ligt mooi water... dan kan ik daar naar toe op vakantie...  ;) Volgens mij heeft hij zo al wat te kiezen... :D


Sieger

rick k

bedankt voor alle info, en klopt idd siegers laatste reactie:-)

Tim

De nederrijn is erg mooi zomers. Heb dat deze zomer mogen ervaren met winde, baars, snoekbaarsjes, brasem en heb wel 'eens'wat gehoord van forel die gevangen zou worden hier... verder is de kans op een roofblei altijd aanwezig..

maurice

klopt Sieger, maar ga er van uit dat pa en ma ook nog iets willen.

kijk ook drente heeft mooi en zeer mooi water.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

jelle

#10
Ik heb in de buurt van winterswijk in een smal beekje ook eens een forel zien liggen.
Dat was in de uitloop(efluent) van de rioolzuivering winterswijk.



hier dus
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

maurice

we hebben ze dit jaar ook in een beek gezien.
maar ErickW en ik zeggen lekker niet waar
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Quote from: maurice on December 28, 2010, 21:37:51
we hebben ze dit jaar ook in een beek gezien.
maar ErickW en ik zeggen lekker niet waar

Ja maar jij woont ook zowat in Duitsland....  ;)


Sieger

gerard

wat betreft de Geul , las ik dat je op een wachtlijst komt van die vereniging daar , duurt jaren
meen in wondervliegen of in de laatste rivierspecial , in ieder geval een stukkie van leon janssen

bij

Ik heb op VIS-TV weleens gezien dat ze een forel uit de Swalm in Limburg haalde.


maurice

Quote from: bij on December 29, 2010, 08:44:02
Ik heb op VIS-TV weleens gezien dat ze een forel uit de Swalm in Limburg haalde.

klopt bij, heb ik ook gezien.
meende dat het een aflevering in 2008 was.
was een mooi stukje water.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Een stukje water dat waarschijnlijk ook onder een vereniging staat die er alleenrecht op heeft :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

bazookadude

Quote from: Sieger on December 28, 2010, 22:26:51
Ja maar jij woont ook zowat in Duitsland....  ;)
ik woon ook dicht bij de grens en toch ga ik niet zo vaak naar duitsland toe :-\ jammer eigenlijk.

maar rick heb je rijbewijs?.
waarom ga je niet naar zuid-limburg, je bent dan met een half uur in de eiffel.

Herman

Ik ben lid geworden van de vereniging in Meerssen en Bunde vorig jaar. Ik mag er dus wel vissen, maar heb nog niet de tijd gehad daar heen te gaan. Misschien dit jaar????? Ben lid geworden omdat je dus in de Geul daaro wel forel zou moeten kunnen vangen...... Hou wel rekening met een inschrijfgeld het eerste jaar.....
Succes met de keuze.
De Achterhoek ontdekken is inderdaad een optie. (Moet ik ook nog doen haha)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger



Sieger

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: Herman on December 29, 2010, 11:55:54Ben lid geworden omdat je dus in de Geul daaro wel forel zou moeten kunnen vangen......

Moet je maar eens aan Martien vragen (als die zich weer registreert), die kent de Geul volgens mij als zijn broekzak

Herman

Het was ook zijn voorstel om van die verenigingen lid te worden.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

maurice

Quote from: Herman on December 29, 2010, 11:55:54
De Achterhoek ontdekken is inderdaad een optie. (Moet ik ook nog doen haha)

deze zomer eens de Slinge bezoeken Herman!
kunnen wel een keer samen misschien wil ruiser ook wel.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jelle

Quote from: maurice on December 30, 2010, 09:26:15
deze zomer eens de Slinge bezoeken Herman!
kunnen wel een keer samen misschien wil ruiser ook wel.
begint de slinge voorbij Winterswijk. ongeveer bij het hilgelomeer?
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens