zo heb je mooi viswater, en zo is het een modderpoel

Started by vliegvisserdorian, January 16, 2012, 12:50:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

toen ik vanochtend uit school fietste kwam ik langs een van mijn favorite viswateren zie ik dat het een grote baggerbende is geworden, ik thuis ff googelen kom ik dit tegen

http://www.telstar-online.nl/nieuws/actueel/vaart-nieuwkoopseweg-loopt-leeg/18027

van de zomer heb ik hier best wel lekker gevliegvist ook wel gevangen, uit mijn hoofd volgensmij een totaal 3 karpers een heel veel voorn

vliegvisserdorian



meeste karpers redden het niet  :(

inplaats van dat die ambtenaren nou ff een vrachtwagen zand in die duiker kieperen, er zit een loon bedrijf dat alle klussen doet van de gemeente een 1kilometer af >:(

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

catchem

Millieuramp in het klein. Is er geen HSV die daar gelijk de vissen proberen te redden.

vliegvisserdorian

nou komt het ergste, de lokale visvereniging hier heeft twee wateren (en twee kweekwateren) het ene water is een zandput van 18m diep zonder een enkel visje en het andere water is deze poldervaart met aardig wat karper tot 30 pond (ik 1 keer aan de korst, me maat aan de pen) en er is niemand van die hele HSV die ook maar ff ze gezicht laat zien als je zo omgaat met je wateren snap ik dat je geen leden meer overhoud...

renew

verschrikkelijk balen Dorian. lekker onderhoud van het hoogheemraadschap ook, we betalen er flink voor. Welke HSV is dat, ik zie dat je in Nootdorp woont is dat de Haagse? Die hebben daar veel water. Uuuhm... Ik ga binnenkort voor hun commissie viswaterbeheer werken :-[   Als het de Haagse is is het minste wat ik voor je kan doen de "snelle reactie" ter sprake brengen
Nou ja dat waadpak heb je nou niet nodig hoogstens kaplaarzen. :'(
grtz
rene

vliegvisserdorian

neej het is de nootdorps pijnackerse visvereniging

http://home.wanadoo.nl/nhv/

ben er nog wel lid van maar waarom weet ik eigenlijk niet ::)


vliegvisserdorian


Hilco

dan heb je 2 vispassen en mag je met 2 nymphen vissen  :P

vliegvisserdorian


Koen

dat is jammer. duurt wel even voordat daar weer een goeie visstand is, maar dan weet je nu wel hoe de bodem er uit ziet  ;D

renew

gelukkig het schaamrood stond al opmn kaak.
Ik mag eigenlijk geen zieltjes winnen maar de haagse heeft veel viswater daar en de rest van het land. En een vv commissie die met jouw leeftijd nog gratis is. Veel leden uit zoetermeer die je zo ophalen en afzetten (wel veel ouwe lullen hoor :) ) a.s dit werven niet mag wordt het wel geblocked neem ik aan.
Grtz
rene

vliegvisserdorian

ben lid van delftland en dan mag je ook op wateren van de haagse vissen

renew

oeps niet goed gelezen! Daar heb je helemaal gelijk in jongen ;)
grtz
rene

vliegvisserdorian


renew

Dan moet ik wat meer naar jou gaan luisteren :-\
ik heb altijd ongelijk tot mn ongelijk bewezen wordt ;)
grtz
rene

Useless

Ik zag net een paar beelden op tv west. Het kwam door een ingestorte duiker van voor de 2e wereldoorlog. Volgens een woordvoerster van het hoogheemraadschap valt het achteraf allemaal nog wel mee want er zijn alleen herstelkosten die ze eigenlijk toch al moesten maken. Helaas geen woord over de grote hoeveelheid dode vis. Is duidelijk niet belangrijk. Schandalig!!!

Rossie69

das echt wel k met klompen an.

mischien wel een beetje gemeen,nu zie je wel hoe de bodem structuur is.

maar dat er neit wordt op getreden hievoor schandalig.
gelukkig hebben ze hier vorig jaar een stuw opgekanpt,anders was die ook leeg gelopen.


vliegvisserdorian

ik hoorde gisteravond van me maat dat alle vis die ze nog hebben kunnen redden in stelsel van slootjes bij de woonwijk (zeer groot) is gegooid.

dus voordat dit water weer een beetje opgepept is ben je weer 4 a 5 jaar verder,  zoiets is ook gebeurt bij een ander (geheim) water hier in de buurt deze zomer, dam neergestort en al het water eruit gezogen karpers naar de poldervaart en de voorn gewoon laten liggen toen hebben ze het uit gegraven naar ongeveer twee meter diep en toen lieten ze het water weer terug lopen.

A{b}r{a}xa{s}

zo geheim is het niet, want jij weet er ook van :)

vliegvisserdorian

naja geheim in de zin van ik met twee vismaten wisten/weten dat er vis te vangen viel en verder heb ik her nog nooit iemand zien vissen,ligt namelijk midden in het bos  ;)

vliegvisserdorian

nu staat er in de krant dat de duiker nog uit 1926 is, een aantal jaar geleden hadden ze hem al moeten vervangen maar toen waren er de financiƫle middelen niet voor...