NK Trainingssessie Woudrichem

Started by Troutbuster, August 30, 2011, 07:27:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders!
aan de vooravond van de 1e NK voorronde (zondag 11 september a.s.) gaan in ieder geval Bas en ik, a.s. zondag de 4e september een trainingssessie houden op de Merwede te Woudrichem!
Zoals het er nu naar uitziet worden "we" als NK gangers, vergezeld door een aantal Tight Liners welke niet aan het NK deelnemen, maar wel uit zijn op een leuk dagje vissen op de grote rivier!
Komt allen tesamen, "in excelcis Pescatorium"!!!

Oh ja, "we" staan er vanaf 7:00 uur broeders!!

Oléééé'

Jan
"Petri Heil"


Hilco

waar is dat precies?   Coordinaten of KML (google earth) ben ik gek op  ;)

Troutbuster

Hilco,
Het vissen is achter Woudrichem, eigenlijk achter camping "de Mosterdpot"
Als je dat googeld kom je er wel achter
Kom je ook??
Let er wel op dat je een vergunning moet hebben van "de Hoop" (€ 6,- per jaar) !!!!
(vraag Bas ff hoe dat precies zit!)

Olééééééé

Jan.
"Petri Heil"


Troutbuster

1e   Ronde
de "ELBI- Cup"
Nederlands Kampioenschap Vliegvissen 2012
te Woudrichem (Boven-Merwede)
Zondag 11 september 2011





Locatie:          Boven-Merwede bij Woudrichem

Verzamelen 's-morgens in 't Rondeel, 't Rond 2, 4285DE Woudrichem. Melden en loting is vanaf 07.00 uur.
Bij de melding moet u uw VISPAS tonen !

Informatie: Locatie met witvis. Stek is geschikt om te waden maar vraagt wel om voorzichtigheid. Ook op zondag kunnen duwboten zorgen voor forswaterverplaatsingen (soms meer dan 80 cm.!!) Deelname aan de wedstrijd gebeurt op eigen risico. In de wedstrijd mogen GEEN  vliegen gebruikt worden die groter zijn dan 2 cm! Dit is een afspraak met de vergunninguitgever.

Het parcours bestaat uit een aantal zandstranden, waar men wadend kan vissen met daartussenin kribben bestaande uit basaltkeien.
We hebben het parcours zo opgedeeld dat er "hotspots" zijn gecreëerd m.b.t. de kribben.
Dus iedereen zal op een hotspot vissen die dag om alles zo gelijkwaardig mogelijk te laten verlopen.

Je kunt voorvissen t/m donderdag 8 september 2011. Stuur dan voor de benodigde jaarvergunning een mail naar phvink@planet.nl . Geef naam, volledig adres en geboorte datum door. Maak € 6,-- over op 372555748 van COOP.VISSERIJVER. DE HOOP. De vergunning wordt dan toegestuurd.
Voor de toestemming op de wedstrijddag heeft de wedstrijdcommissie gezorgd.

Tot 11 september 2011
De wedstrijdcommissie





Woudrichemse Coöperatieve
Visserijvereniging
"De Hoop" u.a.



Dit is de flyer van de VNV!!

gr.

Jan
"Petri Heil"


kees

Ik heb afgelopen  weekend een vergunning aangevraagd en als deze er zondag is, en daar ga ik wel vanuit, zal ik zondag mijn eerste keer vissen op een grote rivier. Dus sloof jullie maar goed uit dan kan ik ook die techniek een beetje afkijken..... ;D ;D

Troutbuster

Je bent van harte welkom Keessie!!
Het wordt onderhand eens tijd dat we weer eens samen vissen man!!
Ik zie je om 7:00 uur bij de Mosterdpot (dat weet jij als Abraham wel te vinden natuurlijk!! hahahah) ;) ;D ;D
"Petri Heil"


Forelletje

Je zal echt niet de enigste zijn Jan die gaat oefenen dat weet ik uit ervaring.
Tipje .
Niet gelijk het water in lopen ....vanaf de kant met een klein nimpfje de eerste 5 meter bevissen  en als je na enige tijd  in het water staat vergeet niet om eens naar de kant toe te vissen de kleintjes kunnen beslissend zijn aan de Merwede.

Succes.

Richard

Troutbuster

Richard, ik weet 't !!
Ik was er reeds diverse malen!!
Blijft een mooie visserij toch!!
We zien wel

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


christianvt

oehh... Klinkt goed heren! Als t ff mee zit kom ik sta ik ook om 07:00u bij de mosterdpot. (als jullie me niet als een last zien tenminste haha :P )

Ik ga zometeen ook nog even kijken of er wat te vangen is..


drefter


Forelletje

met Martin moet je een beetje oppassen  ??? hij staat in een keer achter je ..of er staan foto's op de site waar je zelf niets van weet  ;D.

Richard

drefter

Dat doe ik alleen als ik zelf niet mag vissen daar is een beetje broodnijd ;) ;D ;D ;D

A{b}r{a}xa{s}

't gaat nog druk worden :)
gezellie !

christianvt

Vanavond niet meer geweest, is er niet meer van gekomen :( Zondag ben ik er zowieso bij! ;)

christianvt

Erg veel en mooie vissen gevangen vanmorgen! Althans in mijn dromen.....  ::blozen:: ::blozen:: De wekker liep af dus ik drukte hem uit, en een paar uur later werd ik wakker met de wekker (telefoon) In mijn hand...  >:( Gebeurt me haast nooit..

Maar heren, hoe is het gegaan??

A{b}r{a}xa{s}

we misten je al Christian :)
het was erg rustig met vissers, in totaal een stuk of 10 denk.
Martin ving zijn visjes, Jan was al snel de tel kwijt zo goed ging het bij hem, Cees heeft gevangen (hoeveel ??), en ik zei de gek heb er (slechts) 6 gevangen.
Maarrrrr weer 2 PR's er bij, lol, rivierdonderpad en roofblei  (tjessssssss)

Rossie69

kijk aan je boekt vooruit gang Bas.

mooi man,hoe was het weer daar ?


christianvt


A{b}r{a}xa{s}

in de morgen vanaf ong. 8 uur regen, niet super hard, maar gestaag alsof er geen eind aan kwam.
's middags kwam het zonnetje door...zwetuhhhh

ik had duidelijk te zwaar materiaal bij me, goed om dus een keer ter plekke te gaan vissen want voor volgende week heb ik wel een aantal zaken die ik kan veranderen. :)
(ondertussen ook maar een nieuwe voorraad KLEINE haakjes en tungsten beads besteld, lol)

hendri

heey die bas, nog ff en je maakt er een gewoonte van man! dat vangen van jouw! beter! 8)

A{b}r{a}xa{s}

't viel wel mee hoor...Jan had er denk een keer of 10 meer :)
(maarja, die zocht de hotspots op...) ;p

drefter

#21
Ik was jullie opeens kwijt terwijl ik op het zwemstrand aan het vissen was met Bert zijn broer ik heb er daar nog eens een stuk of 10 bijgevangen waarvan 1 van een cm of 20 en een roofblei van een cm of 30 een mooie dus al met al toch weer een mooi aantal weten te vangen hoeveel weet ik niet (gestopt met tellen) de alvers waren ook goed op dreef is ook een mooi visje om te vangen van mooi formaat voor degene die volgende week de wedstrijd mee vissen veel suc 6 en ik kom jullie aanmoedigen.

Gr Martin

Hilco

Ik ben ook nog even wezen buurten daar .

Pr. Roofblei werd onthaakt, en in de achtergrond werden wat illegale zaken verhandeld of er was spraken van dealen  :P


kees

Weer een ervaring erbij, wat een leuke visserij is dat 8) 8). Begon wat onwennig want het is toch wel even anders vissen als ik gewend ben, maar door de adviezen van Martin en Jan "THANKS" had ik toch al redelijk snel de slag te pakken en heb erin totaal toch wel een 20-25 kunnen strikken, waarvan een aantal maatse blankvoorns, kleine baarsje, roofblei en grondels. Zoals Bas al schreef hebben Martin en Jan zelf aardig huis gehouden en stond hun hengel veelal behoorlijk krom.
Ga hier zeker nog eens terugkomen en ga zeker op zoek naar zulk soort stekken bij ons in de oude maas of het spui, waar ik nu ook met vertrouwen kan gaan staan want aan de techniek  ;) ;) ligt het niet als ik eventueel niets zou vangen.

Troutbuster

Keessie!!
Gaaf dat je er weer eens bij was joh, en ik ben blij dat je de slag snel te pakken kreeg!!
Leuke visserij hè!!??
Wij (Bas en ik) zijn 's middags nog ff langs de rietkraag waar we 's ochtends stonden!
Man man, wat een boel vis zit daar!!
Iedere inzet beet!! ook weer doubletjes!
En het leuke is allerlei soorten!
Blankvoorn, roofblei, winde, alver, rivierdonderpad, baars.......... gaaf toch!!??

Ik hoop dat het zondag a.s. ook zo loopt!! maar tsja, met 75 man aan het water is het toch net ff wat anders.
We zien wel en bericht volgt uiteraard!!

Gr.

Jan.
"Petri Heil"