Haute languedoc

Started by A.de Vries sr, December 08, 2012, 21:09:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A.de Vries sr

Komende zomer wil ik naar de haute Languedoc op vakantie. Zijn er hier mensen die daar ervaring hebben met vliegvissen? Er zijn stuwmeren en rivieren, maar is het ook de moeite waard om te vissen of zijn er dan betere bestemmingen.........in Frankrijk?
Groet Arie

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

#2
IK weet niet hoe zo'n ervaren vliegvisser je bent.Maar als je ervaring hebt met het vissen in stromend water,is de rivier de sorque.Die ligt ten zuiden van de mt ventoux een schitterend water.Als je hier interesse in hebt kan ik je de nodige informatie geven.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Ik begrijp al dat je pas begint!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

A.de Vries sr

Beertje
Bedankt voor de tips. Helaas staat het gebied dat ik voor ogen heb niet op de site, ligt meer ten westen van Milau.
Ben inderdaad een nog volledig onervaren visser.
Groet
Arie

Beertje

#5
Milau,daar stroomt de tarn.Mooie rivier. Kijk maar eens op de kaart of  hij in de buurt stroomt (stroomt naar het westen af Milau).

Wat ook wel werkt,Een gedetaleerde kaart van Frankrijk (de beroemde Michelin gids Van heel Frankrijk)kun je zo in het gebied waar je naar toe gaat kijken of er een geschikt watertje is.Zo ja,dan op  het forum of elders op het web informatie vragen/zoeken
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

marc

tarn omgeving milau verleden jaar gedaan. best te bevissen maar soms moeilijk om aan de oever te komen . zoekwerk ,kleine sedges waren toen de uitkomst.
meer westelijk jammer genoeg geen info,ben daar alleen nog op doubs en loue geweest :)
grt marc

harry

ben ook een paar jaar in Millau geweest en de tarn is idd een leuke rivier
ook stroomd de dourbie daar in de tarn  een mooie heldere rivier met soms kans op een forel
in de omgeving heb je sommige stukken waar volop kopvoorn en forel aanwezig is helaas zijn die stukken alleen toegankelijk voor kinderen tot 12 jaar