Zondag 12.06.2011

Started by Henry, June 11, 2011, 18:13:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henry

Zal  hier bezoek aankomen om mij de nodige technieken te laten zien  8). Het zal de bedoeling zijn om voor de ochtend sessie hier in de nabije omgeving te gaan vliegeren, na de lunch wordt er een ander stuk polder bevist dit zal een klein stukje verderop zijn, hier onder een foto van een vaart die gelegen is in de polder.


Keulevaart

http://www.ghvdenhaag.nl/viswater/haastrechthoenkoopoudewater/polderkeulevaart/index.php
Polder keulevaart.

Hopelijk heeft de bezoekende partij na deze dag geen spijt, en mag hij naar huis met een nieuw PR of in ieder geval een leuke vangst .

De rest van het verloop zullen jullie morgenavond wel kunnen lezen
Eventuele foto's door mij gemaakt ( met de galaxy (nog wel )) zullen er bij geplaatst gaan worden.

Hieronder een URL met polders die bevist kunnen worden met een dag vergunning a €3,00 , mocht je dus eens interesse hebben geef maar een brul  en mocht het een groep betreffen ook dit is te organiseren.

Deze dag zal dan door mij bekostigd worden. Lunch en dagvergunning. (Meer dan 20 man , dan zou een kleine bijdrage wel op prijs gesteld worden  :-X )

http://www.ghvdenhaag.nl/viswater/index.php
Viswateren



A{b}r{a}xa{s}


A{b}r{a}xa{s}

'k heb dr zin in !
Redelijke weersvoorspelling, goed gezelschap, schitterend water....wat wil je nog meer ?!

Henry

Nou alle tijd van de wereld hebben en je niet meer druk hoeven te maken over een werkgever  ;D

Aaron


HappyFisherman

Hmmm  :o, Bas die gaat vissen met iemand van't forum en vis vangen in 1 zin...  ::klappen:: ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Henry

Als zelfs ik een voorn hier uit het water weet te halen, dan moet het Bas op zeker lukken. En anders heren dan nodig ik jullie voor een ander weekend uit om deze wateren te bevissen.
Dan mogen jullie het mij en bas eens voor doen  ::dance::

En nu even  ::koffie02::

A{b}r{a}xa{s}

hahaha.... ik zwijg...ik praat morgen wel ;)

Henry

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on June 11, 2011, 21:02:51
ik praat morgen wel ;)

Hopelijk niet teveel  8). Wil ook nog proberen wat te vangen !

A{b}r{a}xa{s}

ik bedoelde naaa het vissen he ;)

Henry

Bedenk eerst maar eens welke hengel je mee gaat nemen of welk arsenaal aan hengels  8)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}


Henry

Weinig kans dat het wat uit gaat maken . Maar teveel keuze is ook niet goed, daarmee wordt je net zo wispelturig als een vrouw  8). Kon het net al zien aan Bas die wist het niet meer eerst een 4/5  toen een 6 toen een 4 en nu een 4 en een 6  ;D

Aaron

Nog paar uurtjes en dan weer die vlieg uit werpen:D alle vertrouwen der in dat het mij ook wat beter af gaat nu:D

Lekker met me pap's vissen:D

maurice

suc6 jongens, laat bas maar zien hoe je een vis moet haken
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Henry

#16
Nou ik kan je vertellen dat het niet mee viel vandaag .

Sorry geen plaatjes gemaakt, maar zag bas wel een keer met een  Camera de boel vast leggen.

Vanmorgen om pak hem beet 9:00 uur zou bas dus aankomen, de trein had zoals wel vaker wat vertraging opgelopen ( of dit nu door Bas kwam , dat durf ik niet met stelligheid te beweren).
Direct naar het eerste stukje water ( veel verder zijn we vandaag ook niet gekomen, maar dat had een andere reden ). Het beloofde windje van kracht twee, bleek een grove leugen te zijn van onze lieve vrienden van het KNMI te Bilt.
Tijdens de hengels op te tuigen of was het nu aftuigen , en een bak koffie ( waarbij ik de stroopwafels , die ik meegenomen had stom stom stom ben vergeten uit te delen , mijn excuses Bas).
Honderd uit gekletst over de reis enz, ging het uiteindelijk over het vissen.

Bas stond eigenlijk een beetje verschrikt te kijken naar al dat fraaie polder water, met open mond vol verbazing. Dus eigenlijk vol goede moed en vol vertrouwen dat er best wel eens een stevig visje gevangen kon gaan worden, zijn we dus aan het strekken gegaan. Nou dat viel dus zwaar tegen, weinig leven te bekennen ( had dit toch te maken met de straffe wind, of het rare weer van de afgelopen dagen, een paar dagen terug was het een groot kringel paradijs). Een aantal aanbeetjes verder en niks vangen, was het al 13:00 uur geworden en was het dus eigenlijk lunch tijd.

Hier thuis, achter in de tuin de broodjes , wat balletjes , vleeswaren en een forelfilet met een paar koppen koffie genuttigd en het overbekende shaggie, gingen we wederom vol goede moed terug. Eerst zouden we naar de Keulsevaart polder gaan, maar Bas was zo onder de indruk van dit water ( het is een pad met beide zijden leuke sloten zeg vaartjes) met hier en daar wat zij vertakkingen) dat we besloten wederom hier terug te keren.
Ook nu was het wat straf en viel het leven nogmaals ernstig tegen, wederom wat aanbeetjes en jawel ik mocht de eerste landen ( voorntje van zon 14 cm groot) na wederom wat worpjes, waarbij Bas ook nog wat aanbeetjes had maar niks wist te haken, mocht ik nog een mini dingetje landen tussen 5 en 7 cm.
Inmiddels was het al wat later geworden en besloten we nog eens op mijn werptechniek te gaan letten en dan met name de dubbele strip. na vele mislukte pogingen ging het uiteindelijk regelmatig stukken beter. Hier ben ik zeker zeer blij mee, blijer dan als enige wat vis te mogen haken .

Het was een zeer geslaagde dag, die zeker over mag worden gedaan.
Dit water bevat zoveel vis dat het eigenlijk onmogelijk is om niks te vangen maar om de een of andere reden wilde het vandaag dus echt niet. Dit had niets met bas zijn techniek te maken, want vele die onze passeerden,  veelal snoekvissers met super grote pluggen en wat witvissers , hadden net zo veel/weinig als wij.

Ik wil bas nog hartelijk bedanken voor een super leuke dag en voor het verrassings pakket !

En eigenlijk daag ik iedereen hier van dit forum uit, om ons te laten zien hoe je vis vangt in deze polder als het erg lastig gaat, zoals vandaag.

SchaamRoodOpDeKaken

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on June 11, 2011, 21:02:51
hahaha.... ik zwijg...ik praat morgen wel ;)

ik zwijg vanavond, heel lang en heel diep *slik* want ondanks alle inspanningen, een paar keer misslaan en een stel lossers..... jullie raden het al, de reputatie gaat voort.... heb ik NUL vissen kunnen landen  :-[

desalniettemin....als ik morgen weer kon, ging ik weer !
wat een schitterend water !!!!!!!!!!!......en we hebben vlgs mij nog niet 1% er van gezien als ik de vergunning met kaartjes mag geloven.

Aaron en Henry, dank voor de gezellige dag ! we doen het zeker (snel ??) over !

Henry

Quote from: SchaamRoodOpDeKaken on June 12, 2011, 21:16:42

wat een schitterend water !!!!!!!!!!!......en we hebben vlgs mij nog niet 1% er van gezien als ik de vergunning met kaartjes mag geloven.

Aaron en Henry, dank voor de gezellige dag ! we doen het zeker (snel ??) over !

Je hebt zeker nog niet 1% gezien van het water wat je kan en mag bevissen. En dit kan zeer zeker nog veel verder uitgebreid worden.
Je weet wat ik gezegd heb je bent altijd welkom om hier je lijnen te komen strekken en ook met mede vissers die het hier ook eens willen proberen.
Koffie staat altijd klaar en de lunch is ook verzorgd.
En je hoeft je niet te schamen want de paserende vissers hadden nog minder dan wij ;). Moet zeggend at het de laatste dagen toch al lastig was om ook maar enigzins wat te haken.

Ik moet jou bedanken voor de rustige maar dwingende instructies ;)
Heb hier heel veel aan gehad en zal er zeker in de toekomst zeer veel gebruik van gaan maken.

A{b}r{a}xa{s}

We waren niet de enigen die moesten ervaren dat het erg taai was,
maar ook dat hoort er bij (en ben ik al wel een beetje gewent :) ).
Dat er een massa vis zit weet ik zeker, zulk water daar kan niet anders dan veel vis zitten.
Wat je uitdaging betreft...dan ben ik er zeker weer bij !
Ik denk dat we hier ook iets heel leuks kunnen doen met een forumdag  *hint hint*

HappyFisherman

Quote from: Henry on June 12, 2011, 20:42:17
waarbij Bas ook nog wat aanbeetjes had maar niks wist te haken, mocht ik nog een mini dingetje landen tussen 5 en 7 cm.

OPMETEN! Zo'n enorm klein ding kan zomaar de hoofdprijs opleveren in "wie heeft de kleinste"!

Oh ja, en Bas die niks vangt als er iemand van't Forum bij is......
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

't wordt bijna een gewoonte ;)

HappyFisherman

Ik krijg bijna plaatsvervangende schaamrood op m'n kaken ;D

Als ze niet willen bijten dan vang je ze ook gewoon niet!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

maar...super mooi water.....dat krijgt op de een of andere manier nog een vervolg

(nu eerst nog een hapje en dan plat, ben helemaal afgebrand...en verbrand....lol)

HappyFisherman

Ik was vanmorgen vol goeie moed (nieuwe reel, nieuw schepnetje...) op weg naar de Tipbosch om forelletjes te vangen voor de BBQ morgen (vlak bij de lokatie Tour de OV), maar onderweg kwam ik er achter dat ie niet open was vandaag... G*dsgloeiende, auto gekeerd en met deeg moeten vissen in Beerze.
Vliegvissen is bevlogen vissen...