Mistra

Started by FSCHAMP, January 06, 2012, 21:48:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik ben men volgende reis aan het voor bereiden naar Noorwegen  :) en ik heb een rivier gevonden waar ik graag op zou vissen nl. de Mistra aangezien hier forel voorkomt. De reis zal plaats hebben de laatste week van Juli of de eerste week van Augustus 2012.
Heeft iemand hier op forum een idee welke vliegen (droge, natte, nimfen of streamers) ik hier zou moeten gebruiken?
Of heeft iemand informatie over deze rivier bv. waar een goede spots zijn?

Grts,

Gino V.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hans-oet-remunj

in de mistra zit een forel trek uit het meer, hele grote (5kg+), maar wel maar een paar per jaar.  Neem je wandelschoenen of jeep maar mee ... volgens mij is dat pittig terrein daar.  Monding in de rena was van oudsher een klassieke hotspot.

Gok dat je met streamers de beste kans hebt als je op de grote jongens gaat.


FSCHAMP

Blijkbaar niemand, die me concrete info kan bezorgen over deze rivier. Of durven jullie niet?

Grts,

Gino V.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

harlin

Niet durfen is een zwaar woord denk ik.

Hier zitten meer glomma gangers waarschijnlijk.
Anders moet je Erik d N eens proberen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Useless

Quote from: FSCHAMP on January 09, 2012, 21:20:47
Blijkbaar niemand, die me concrete info kan bezorgen over deze rivier. Of durven jullie niet?

Grts,

Gino V.
Nee, ben doodsbenauwd.

Rossie69

vraag ander de Noorman is.

mischien dat hij je iets kan vertellen.

bang ?

durven hahaha.

Gino muizen mee,lijkt me ook wel iets voor die bakken van forel ;)

harlin

Quote from: Rossie69 on January 09, 2012, 23:25:32
vraag ander de Noorman is.
moet ie 2 x vragen ?  ;D
of dubel antwoord krijgen?  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hans-oet-remunj

nou ehh.... hoe concreet moet het worden...  achter welke steen je 1 van de 15 grote jongens die daar optrekken moet vangen ?  8)

volgens mij heb ik al veel verklapt....


Rossie69

dus muis is klaar :)

veel plezier daar Gino

Hans-oet-remunj

Hmm, interessant,

Een muis gebruiken om een forel te vangen die 90% van zijn leven in een meer leeft en daar vermoedelijk houtingen / elritsen / stekelbaarsjes (?) oid eet...  tis natuurlijk erg populiar since 'once a bleu moon', maar rationeel snap ik het niet,  :)

leg eens uit Rossie ?  ???

harlin

 ;D volgens mij ken je hem nog niet dat je dat vraagt. ::confused::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hans-oet-remunj

hue let me guess

het zwijgzame type ? 8)

Wilco

Quote from: Hans-oet-remunj on January 10, 2012, 23:39:46
Hmm, interessant,

Een muis gebruiken om een forel te vangen die 90% van zijn leven in een meer leeft en daar vermoedelijk houtingen / elritsen / stekelbaarsjes (?) oid eet...  tis natuurlijk erg populiar since 'once a bleu moon', maar rationeel snap ik het niet,  :)

leg eens uit Rossie ?  ???
Waarom zou een forel een potentiele voedselbron laten zwemmen ??? Bij mijn weten zijn oa forel, baars en zo zijn er denk ik nog veel meer soorten te noemen die oppertunisten zijn en alles in de bek stoppen om dan te bepalen of het eetbaar is of niet. Het zijn en blijven rovers.

Jan Bruins

Ik ben er geweest afgelopen september..................geweldig,  wat mooi !!!



Niet dat ik nou echt veel heb gevangen, maar wel MOOIE vissen.



Hele donkere forel.

Gevangen aan een Beatis Rhodani  #14 & 16, maar een eendekontje deed het ook wel.

Schuwe vis, dus voorzichtig benaderen.

Wij visten in de buurt van Akrestrommen



Hotspots........weet ik niet, gewoon goed kijken dan zie je ze wel stijgen.



Veel plezier daar en vele strakke lijnen !!!


I don't drink water, fish f*ck in it...

Hans-oet-remunj

yep das mooi... ;)

en tav die muis... tuurlijk kan daar iets mee, maar het is toch niet de eerste keus op zo'n plek op zon type vis ... kan me voostellen dat je het een uurtje porbeert, lijkt me nou niet het eerste en meest logische advies op de vraag...

johannes

in het donker op de lekkere riffel gaan staan met een #8 en een muis/popper/lemming is denk ik wel de meest effective manier om een een van die 5 kg+ vissen te vangen.

overdag is een diepgevoerde streamer denk ik een betere keuze

Hans-oet-remunj

Kijk we worden het al bijna eens  ....  Want hoelang is het daar in augustus ongeveer donker ?  ;)

Lijkt me overigens wel leuk om te proberen met zo'n muis, nu nog ergens de 'goed lemming jaar' kalender zien te bemachtigen .....  ???

johannes

QuoteWant hoelang is het daar in augustus ongeveer donker ? 

:-X

Useless

Heb even in mijn aantekeningen gekeken en ben hier 3 jaar geleden ook nog geweest omdat de Glomma toen moeilijk te bevissen was vanwege de hoge waterstand. Redelijk gevangen toen. Niet super, maar toch een paar visjes waaronder een forel van 46 cm. Volgens een local was dit een mooi formaat maarkwamen er met enige regelmaat grotere voor. Vond het zelf groot zat.

Jan Bruins

Wij hadden hetzelfde probleem met de Glomma, hoge waterstand.

Maar geen verkeerde plek om naar uit te wijken.  :D
I don't drink water, fish f*ck in it...

Hans-oet-remunj

op een jaarverslag van een paar jaar geleden zag ik ergens een forel van 8 a 9 kilo uit de Mistra. in totaal ~5 a 10 vissen van 2 - 8 kg. Weet alleen niet meer of het voor alleen die beat was of voor de hele Mistra...

Dat soort jongens dus...

Gert

Quote from: Jan Bruins on January 11, 2012, 18:42:25
Ik ben er geweest afgelopen september..................geweldig,  wat mooi !!!




Nou Jan, als die foto van afgelopen september was, is het jammer dat je die niet hebt ingestuurd voor de fotowedstrijd. Grote kans dat je 2e was geworden :P

Groet,
Gert

HappyFisherman

Prachtige foto's idd, vooral die onderste vind ik mooi! Toekomstdromen worden steeds groter  ::bubbels::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans-oet-remunj

maar goed nou wil ik niet vervelende doen ,maar nu weet ik nog steeds niet hoe dat zit met die muizen...... ;)

de riffles een uurtje afvissen in het donker is zeker leuk om eens te proberen... :)

Moor om nu meteen al je kaarten op een mujis te zetten.... let wel, het is een heel taaie visserij waar je heel goed moet nadenken
over optimalisatie van je kansen (timing, locatie, techniek, volharden).. anders is het gewoon een loterij met zeer slechte kansen.
Dus hoe past die muis daar in...  :-\

Dus ik dacht gisteravond, denk even een stapje terug.

Die grote jongens zijn meerforellen die de rivier optrekken, leven een groot deel van hun leven in een groot en behoorlijk diep meer.
TAV de levensfase dat ze in dat meer zitten kan ik me best voorstellen dat ze heel af en toe een keer een muis gegeten hebben.
Maar het is m.i. niet iets wat 99% van de tijd op de menukaart staat van een grote forel in een groot diep meer.
Althans dat kan ik me niet voorstellen tenzij er een lemmingen trek is, maar dat is ook maar af en toe (soort muisen hatch..zie het al voor me).   ;D

Mocht ik ongelijk hebben dan zou ik het willen omdraaien:

Is er iemand in de zaal die er in oostvoorne al daverende successen met muis vliegen heeft gehad ?  En zou je een oostvoorne beginner als eerste advies geven: ga met een muis vissen ? Ik hoop niet dat het antwoord op deze vraag kosmische ruis is, maar ik ben er bang voor...  8)

Nu verder naar de Mistra. Die meerforellen zwemmen dus omhoog, de rivier in. En blijkbaar schakelen die dan opeens over op muis menu....

Lijkt me zeker een idee om af en toe een muis even door een pool of riffle te sleuren. Maar wel na 5 minuten wisselen als het niet werkt, niet iets om uren het water mee af te kammen.....

HappyFisherman

Volgens mij had ook niemand geopperd om uren met een muis te gaan vissen, maar eerder als leuke bijkomstigheid "dat het zou kunnen".

Afgelopen zomer op de Ronde Bleek heb ik er 1 gevangen op een EP sreamertje (komt ie weer met z'n verhaal HAHA) die ik had ingesmeed met CDC olie. Ding leek ook op een muisje en als ik beet had knalden ze er echt op :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...