G.Loomis nativerun

Started by j.klopper, September 16, 2015, 16:09:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peter68

Wat doen jullie allemaal moeilijk over hengels zeg.
Vinden jullie dat normaal 800 euro voor een hengel nou ik niet.
Vis al jaren met mijn oude Orvissen en met veel plezier en voor de zeebaars de HLS serie
werpt als een speer.
Maar ja elk jaar krijg je natuurlijk weer een nieuwe serie van de bekende merken die nog strakker is
en nog beter werpt.
Maar als je niet kan werpen dan lukt het nergens mee.
Ik wil niet auwehoeren hoor maar vind dat gezanik over hengels een beetje overtrokken.
Maar ja doe wat je denkt wat het beste voor je is. :)

Gr Peter en dit is mij mening wil niemand beledigen hoor ;)

j.klopper

De HLS wat kost die,wat voor hengel is dat?
Ik gooi met de BVK 26 meter,is dat echt goed?Nee he.

Peter68

Ik heb het over de Orvis HLS serie bijna 30 jaar oud mooi strak en werpt als een speer.
Je komt ze op marktplaats wel eens tegen voor ongeveer 125 euro.
Klinkt toch wat beter dan 700 euro toch.
En denk je nou echt dat die moderne hengels zoveel beter zijn om 5keer zoveel te kosten.

MarcelN

Nee da's niks J.Klopper, Peter geeft je dan 'klop' met 42 meter  ::geweld::
Een HLS is een jaren '80 hengel van ongeslepen grafiet en staat voor high line speed, de blank is relatief zwaar voor deze tijd en best vermoeiend op den duur.
De actie is meer midflex>tip, maar met een flinke vis gaat tie rond 8)
Ik vis er al een paar jaar mee op snoek, karper en nu zeebaars, maar eenmaal een lichtere hengel en je bent verkocht!
Ik vis al tijden met de 'verkeerde' hengels als oude Orvis en FairPlay van Schreiner, ze zijn echter wel goede oefen hengels,
want als het daar mee lukt lach je je rot met de nieuwe huidige generatie hengels ::agree::
overigens kan ik nog steeds niet werpen, maar ik krijg mijn vlieg op mijn manier waar ik wil en vang mijn vis ;)

Peter68

Hoi Marcel ik ben ook geen superwerper en ik krijg ook mijn vlieg waar ik wil.
Maar ik vis met plezier met deze hengels en snap niet waarom je 800 euro voor een moderne hengel neer moet leggen omdat hij zogenaamd nog beter en nog verder werpt.
Trouwens heb ik het over 42 meter gehad ???
Nee toch ik wil alleen maar zeggen dat ik het verschil zo weinig vind tussen de wat oudere hengels en de supermoderne.
Ja natuurlijk zijn ze lichter maar ja volgend jaar komt er weer wat nieuws.


Peter68

Trouwens Marcel hoe is het in de Zuidbuurt sloten al een beetje helder.
Moet er gauw weer eens naar toe met de streamer. :)

Peter68

Misschien kom ik je dan nog tegen
Kunnen we lekker zeiken over hengels :-\

MarcelN

De slootjes zijn net weer schoon gemaakt voor de zoveelste keer, groeit als kool met die boerenstront en zooi erin.
Maar ik wil ermee zeggen dat je makkelijk een BVK koopt voor €100,- op MP en die is 3x beter dan de Orvis van toen.
Ik heb bijna al mijn hengels van MP in nieuwstaat voor rond de €200,- de Hardy Sintrix'en 3st. , Winston en Sage One en Z-Axis, de Sage waren iets duurder vanwege zeer recent op dat moment.
Zelfs in die smalle slootjes schroom ik niet om met een FairPlay glas #5 en een streamer de snoekjes te pesten, heel leuk.
Maar ieder zijn ding he, die nieuwe hengels werpen zoveel relaxter, dus niet meer die over geforceerde fouten, pushen helpt juist niet!

Peter68

Hoi Marcel rustig maar hoor ik wilde alleen maar zeggen dat zeker beginners denken als ze een
dure stok kopen gelijk 30 meter werpen met twee vingers in de neus.
Maar ver werpen en dat weet je ook wel is ook niet altijd alles want op b.v Oostvoorne vang je ze vlak bij de
dammetjes .
Maar iedereen die aankomt gaat eerst z,n hele lijn van zijn reel aftrekken.
En ja misschien een tik van mij maar ik ben nou eenmaal gek van mijn oude hengeltjes al heb ik ook wel
wat moderne hoor. ;D

vliegvisgek

ieder zijn ding toch ik kocht eerder alleen sage maar na x met loomis gegooid te hebben toch aantal loomis
hengels te hebben aan geschaft en tuurlijk zal er vast betere zijn maar ik ben er zeer tevreden over en ben blij
dat in deze tijden zo nu en dan nieuw speelgoed kan kopen hobby,s kosten geld he vooral binden  ::) ::)