Irish Mayfly: de Corrib Green

Started by Sieger, January 30, 2014, 00:18:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Aan het binden voor de 'Keuze-Swap'... en geïnspireerd door de mooie lijst met Ierse Meivliegen, die ik op de binddag heb kunnen kopen, heb ik voor deze Corrib Green gekozen...

Noch een paar....  :)




Haak: TMC 3769 size 10#
Draad: Zwart UNI 8.0
rib: fine silver wire
tail: pheasant tail fibers
body: PTFE tape (wit loodgieterstape tape)
hackle: badger (palmered)
head hackle: french partridge light olive


Sieger

wouter veuger


Troutbuster

Heerlijke vlieg Sieger!! ::goodjob::

"Oh oh ooohh, ik hou er zo vahaaaan..."  ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan_Smeijers

Erg mooie vlieg Sieger!  ::goodjob::
Gr. Jan


Jan Damman

Ziet er goed uit Sieger. ::duim::
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Beertje

#5
Hele mooie natte vlieg, Sieger.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Sieger

Eigenlijk is het niet echt een natte vlieg mannen. Deze vliegen zijn met name erg in trek bij de vis op het moment dat de meivlieg of net uitkomen of aan het eieren leggen zijn op het water.

De emergers die aan de oppervlakte komen hebben behoorlijk lang tijd nodig om de vleugels op te pompen en droog te worden. Je ziet dan echt tijden lang zo'n beest op de wind mee in het water drijven. Het zelve geldt voor het moment waarop de eitjes afgezet worden.

Ze drijven dus meer op het water, maar door de golfslag komen ze ook vaak net in de waterfilm te liggen en worden het 'gesopte' vliegen.

Bij deze (met die hackle) zal het nog lastig worden om hem onder te krijgen... Heeft toch behoorlijk wat drijfvermogen. Zonder de body-hackle gaan ze dieper (zie de vlieg van Troutbuster Jan)...


Sieger

Ron


Wiel Slovenië

Die moeten het in Slovenië ook doen mij dunkt, schitterend vliegje............. ::goodjob::

Sieger

Daar ga ik hem dit jaar ook voor het eerst proberen.... Laat ze maar komen...  ;)


Sieger