loodfolie

Started by HappyFisherman, November 19, 2011, 20:22:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Davie McPhail gebruikt in z'n patronen wel een leadfoil, maar weet iemand waar ik dat spul kan bestellen? De sponsoren hebben het iig niet in het ass...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Niet op de site. Zaterdag vrij van de voetbal en nog niks gehoord van het monitoren met Sportvisserij NL dus dan die kant maar eens op :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Quote from: Klaas on November 19, 2011, 21:49:28
Loodfolie/bladlood dat heeft toch elke hengelsportzaak wel liggen,hoef je niet speciaal voor naar een vliegviszaak.

Bladlood kan ik ook van m'n pa wel krijgen die werkt in de bouw, maar dan moet ik van die grote haken gebruiken HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

nee, hoor dat kan je gewoon plat hameren. Is wel te doen, ken we meer mensen die dat doen. Plathameren op je gewenste dikte en dan kan je het met de schaar in reepjes knippen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

forel

Quote from: HappyFisherman on November 19, 2011, 20:22:58
Davie McPhail gebruikt in z'n patronen wel een leadfoil, maar weet iemand waar ik dat spul kan bestellen? De sponsoren hebben het iig niet in het ass...

bij Peeters hengelsport
http://www.peetershengelsport.nl/shop/index.php?go_to=shop&action=show_product&product_id=3620




Hilco

eigenlijk kanhet niet meerin deze tijd .

lood zou verboden moeten worden .

Maar goed , kom maar eens met een goede vervanger................

Martin HV

Misschien is het een idee om via het forum collectief te kopen?
Als je met 10 man de onderstaande rol koopt heeft ieder voor €8,-- ruim 3 m loodfolie.

Martin


http://www.van-asperen.nl/winkel/3m-producten/enkelzijdige-tapes/metaal-folie-tapes/3m-420-lood-folie-tape/!141!w!87!514!NL!1!!!!!

HappyFisherman

Kreeg gisteravond van Gerrrrrrit al een linkje. Stukkie klevend folie besteld en ik kon je uiteraard weer niet inhouden ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

tandarts lood :)

kleeft niet maar mooi dun.

jij blij de tandarts ook,scheelt hem weer verwijder bijdrage,want weegt nogal wat dat lood.

ik zelf heb ook liever de plaklood.

maar je hebt ja ook tungsten stretch ?
wie heeft daar ervaring mee dan ?

hendri

ik heb wel van dat tungsten stretch liggen hier, maar nog niets mee gedaan.

HappyFisherman

Gisteravond wel ff mee aant strikken geweest en ben er wel achter dat je die loodstrips niet te breed moet maken, want dan vallen de slagen niet mooi over elkaar. Op #12 iets van 1 max. 1,5mm breed...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ja klopt dun of smal knippen en dan mooi overlappen.
als je wel tandarts lood hebt kan je de boel insmeren met secondelijm en de body ondergrond wikkelen.

zal is kijken of ik weer een zakkie kan krijgen bij de bekkebeul.

dan zal ik dat 21 januarie meenemen naar apeldoorn

aalbrecht

Quote from: Hilco on November 20, 2011, 11:04:57
eigenlijk kanhet niet meerin deze tijd .

lood zou verboden moeten worden .

Maar goed , kom maar eens met een goede vervanger................
ik heb het als koper gaat ook goed hoor .werk presis het zelfde allen is iets minder zwaar
vliegvissen is een passie

HappyFisherman

Ik merkte gisteren wel dat ik veel strakkere windingen kreeg als ik het lood "tegen het binddraad in" op de haak zet. Ik weet niet waarom, maar voor mijn gevoel had ik er dan meer controle over...
Vliegvissen is bevlogen vissen...