Hommel

Started by Johan, January 22, 2012, 21:49:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Johan

Vandaag weer een beste tijd achter de vise rondgehangen, en onder andere deze hommel gebonden.
heb geprobeerd om nog meer detail in de poten te brengen.

Johan


Hilco

ik zie ze'n angel  :P

maar weten die vissen ook niet dat je beter geen hommel kan eten?

HappyFisherman

Kunstwerkje weer Johan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

mrproper

Kunstwerkje hoor..



renew

buiging, heel diepe buiging

Johan

Dankje wel mannen.

William, geweldig plaatje  ;D

vliegvisserdorian

Mooie vlieg, wat vang je hierop? forel? Of vis je hier niet mee?

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

DMeijer

Schitterend, Johan!
Je bent de Jedi-master van de binders! ::klappen:: ::klappen::

catchem

alsof hij zo wegvliegt

zijn die pootjes van kunstof of van fibers, ik neem aan dat je details in de pootjes krijgt door het plat te knijpen met een pincet ??

Hilco

Quote from: Rob van H. on January 22, 2012, 22:43:48
ik denk iets van boiliestoppers te herkennen, puur gokje...Johan verlos ons!! ;D

boilie stoppers ........scherp gezien !!  niemand van ons gebruikt die natuurlijk  :P

maurice

mooi beest Johan.
geweldig
::bbq:: ::proost:: ::proost::

harlin

Quote from: Johan on January 22, 2012, 21:49:35
heb geprobeerd om nog meer detail in de poten te brengen.

Is je goed gelukt, ziet er idd mooier uit. ::duim::

nu nog een beetje lijm met (suiker)poeder als stuifmeel.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Hij is weer mooi Johan!

Ik was gisteren trouwens ook erg onder de indruk van de garnaal die Marry had gemaakt, en ook die eendagsvlieg. Hoop dat Bert (of iemand anders) daar mooie foto's van heeft gemaakt en ze publiceert.

Groet,
Gert

Plantje

Heeeel mooi gedaan inderdaad!

Maar ik ben het ook wel met Hilco eens:
Quote from: Hilco on January 22, 2012, 21:51:16
maar weten die vissen ook niet dat je beter geen hommel kan eten?
Ik denk dat je niet moet verwachten er veel mee te vangen. Waarschijnlijk kun je met een wesp bij imitatie ook niet veel vangen. (Dat is ook wat de zweefvlieg gebruikt om te overleven: dezelfde kleuren als een wesp hebben.)

Gert

Quote from: Plantje on January 23, 2012, 06:42:47
Ik denk dat je niet moet verwachten er veel mee te vangen.

Ik denk ook dat Johan er niet veel mee zal vangen - want hij zal er waarschijnlijk niet mee gaan vissen.
Is meer een kunstwerk. Dus ALS hij er al wat mee vangt zal het wel via Marktplaats zijn. ;D

forel


Johan

Hey Luitjes,

Bedankt voor de complimenten.

Ik zal even wat vragen beantwoorden.

Met deze ga ik niet vissen, zit simpelweg veels te veel werk in, maar met de eenvoudige versie waar ook een svs van op het forum staat vis ik wel degelijk.
Wespen, bijen en hommels zijn zeer ondergewaardeerde vliegen om mee te vissen, knoop op een zomerdag maar is een wesp aan de lijn, je zult versteld staan van de aanbeten, zo wel in binnen als buitland.

De pootjes zijn gemaakt van haren uit een afwasborstel, die weer geknoopt zijn met wikkel garen om een oog op een hengel te maken, de onderkant van de afwasborstelhaar is met een karteltang bewerkt om de vorm er in te krijgen.

Voor de mensen die dit ook eens zouden willen, ga ik samen met Riny een workshop organiseren waar we een hele dag voor uit zullen trekken.
Het zal op een zaterdag of zondag worden en ik wil proberen om onder andere deze hommel te gaan maken.
Binnenkort zullen de details bekent gemaakt gaan worden, maar ik wil de groep wel klein houden en zit te denken aan maximaal 15 man en een vereiste wordt dat je toch een paar jaar bind evaring moet hebben, om het tempo en het nivo hoog te houden.
Als er voor zo'n workshop nog ideeën of suggesties zijn dan hoor ik het graag.

Johan

catchem

een hoop werk die pootjes, maar het effect is erg mooi.

Wilco

Ik neem aan dat de workshop bij de Kingfisher is ???
Een SVS van een wat eenvoudigere versie kan natuurlijk nooit kwaad.

Rossie69

Had deze al waar genomen de 21e :)

Heel verfijnt beestje Johan

Rossie69

ja nou door de weeks maar dan als jij nachtdienst hebt

johannes

prachtig johan geweldige details

Team

Johan,Johan,Johan,  door jou kom ik er nog eens zo ver om mijn hele vliegbind hebben en houden in de prullebak te gooien. of ik kom op je WORKSHOP.  WAT MOOI.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

harlin

Quote from: Evert on January 23, 2012, 15:06:56
Had hem al gezien op FB, erg mooie hommel.
ik ook, maar deze is mooier, met die pootjes.

Lin stond net te kijken, die dacht dat het een echte was, tot ze dichterbij kwam.
Ze is wel onder de indruk, zeker van de pootjes.
Zij wil er ook nog gele stuifmeel op. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN