Roode Haan

Started by bij, May 23, 2012, 11:37:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bij

Vanmorgen even gevist bij de Roode Haan in Veenendaal. Veel grote paaiende karpers gezien een aantal stijgende vissen gezien maar deze helaas niet mogen haken. Hoe zijn de vangsten bij jullie de laatste tijd. Hier in Veenendaal valt het vies tegen.


dartmayor

Gister op karper gevist in Zwolle Zuid.
Veel mooie karpers zien zwemmen, resultaat 0.
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

Mr. Tinus

En op de ijssel was het met de vliegenstok niet veel anders

bij

Ik kan mij gerust stellen. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen.


Hilco

ik heb op de vlieg nog nooit iets gevangen bij de Rode Haan.

met iets eetbaars aan de haak echter is dit prachtig viswater .
Als je zorgt dat je niet op je bek gaat kan je naast die duiker in het water gaan staan , daar waan je je
in een oase van vis , zeker met je polarized bril op .
Maden geven je hier een topvisdag.

Wat ook een erg leuke plekken is;  Mina Kruseman single op die grote stenen plaat/plateu bij de brug bij de winkels.   Prachtige urban stek met veel werpruimte en hoop publiek

en  Groeneveldseweg t.o. surfplas   

bij

Hoi Hilco,

Wat ook een erg leuke plekken is;  Mina Kruseman single op die grote stenen plaat/plateu bij de brug bij de winkels.   Prachtige urban stek met veel werpruimte en hoop publiek

Waar bedoel precies, dit is volgens mij niet bij de roode haan. Is dit meer in het centrum van Veenendaal???

Ik heb nog nooit wat gevangen in de vijver tegen over de surfplas, maar ja dat zal wel aan mij liggen. Wel wat volgers gehad, meer niet.




bij

Hilco
Als je zorgt dat je niet op je bek gaat kan je naast die duiker in het water gaan staan , daar waan je je
in een oase van vis , zeker met je polarized bril op .

is dit als je direkt waar je van de weg naar beneden gaat??


Hilco

bij de Rode haan,

als je vanaf de slaperdijk voor het bruggetje over het valleikanaal links af de parkeerplaats op rijd
parkeer je iets verder tussen de balken die op de grond liggen.
Dan loop je achter je de heuvel op (bunker waterlinie maar dat heb je niet in de gaten) en weer naar beneden bij het water. dan zie je een soort brugje waar het gezuiverde rioolwater het kanaal in komt.
rechts van die duiker kan je steil 1 meter naar beneden . dat bedoel ik .

Ook kan je naar rechts en dan de kano steiger op , het water in en naar het midden waden.
komt de vis overal langs je zwemmen.

Inderdaad die Kruseman singel is in veenendaal .stadswater.  maar erg leuk om te vissen .
Forumlid "Gewo" woont daar !



Hilco

Repost van een repost: 

Hier zie je hoe je karper moet vissen  :P

http://www.youtube.com/watch?v=IflkFD25nD4

bij

Hilco,

Ik zal proberen de stek te vinden in het valleikanaal nabij de Roode Haan. In elk geval bedankt voor de uitleg.
Maar als ik de karpers zo bezig zag zou ik mij ook niet laten verleiden om ergens in te happen, mijn hoofd staat op dat moment ergens anders naar. Een karpervisser probeerde daar ook een karper te vangen maar toen ik weg ging had hij nog niets gevangen. Nog een paar weken geduld denk ik, dan zullen de karpers wel hongerig zijn geworden van het harde werken.

Het is trouwens een leuke film over karpervissen.



Hilco

volgende keer als ik ga vissen zet ik die muziek op  :D


Raymond

By the way, als karpers aan het paaien zijn, zijn ze zo goed als onvangbaar. Uitzonderingen daargelaten, die zijn er altijd...
::wtf::

LycoWico

Ook problemen in Vught/Den Bosch krijg ook niets te pakken.  ;)

Vliegvisser007

Ik heb bij de Rode Haan alleen maar snoek weten te vangen.

Vanochtend wel een mooie schubkarper gevangen in Veenendaal (petenbos) Deze was wel aan het actief aan het azen en dus te vangen  :)

Verder veel paaiende karper gezien en gehoord!


Hilco

Rode haan zit vooral brasem en zeelt, maar de rest ook hoor.
in de zomerperiode is er zat e vangen , maar............je moet ze lokken met voer en zwaar op de grond liggen , met je aas.
Misschien is vliegvissen wel niet zo geschikt voor dat water?

Misschien is vliegvissen alleen maar geschikt voor oppervlakte vissen?  :-X

Gewo

Momenteel is er weinig te vangen in Veenendaal, een enkele uitzondering daar gelaten. In het valleikanaal bij de rode haan vis ik niet, gewoon omdat ik er niet bij kan komen.

Voorts is er in Petenbos de paaiperiode los gebarsten. Alle karper zit bovenin, samen in groepen van zeven, acht zwemmen ze de hele plomp door. Dit geldt zowel voor Petenbos, surfvijver en stadspark.

Zelfs in 'mijn slootje' voor het appartement zie ik ze elke dag bovenin, acht stuks totaal.

Voor de vliegvissers 'ín Veenendaal' neem eens contact met me op via PB. Misschien kunnen we iets samen organiseren. Zelf ben ik bestuurslid van HSV de Rietvoorn Veenendaal.

Hilco

of doe het "out in the open " kan iedereen zioen wat er gevist wordt en misschien mee gaan .

apart Veenendaal/Heuvelrug  afspraken topic? 8)