Hotspot.

Started by goswit, September 15, 2015, 10:09:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

goswit

ZO , weer terug van weggeweest.

Als ik in wil loggen via een hotspot op de camping kan ik dat niet .       Ik krijg dan de melding "jantje pietje of klaasje is ingelogd" met het zelfde IP adres ,  oftewel forum leden.      Als zij niet uitloggen kun je dus niet inloggen.    Is hier een oplossing voor.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Vliegvissers.nl

Ik zou het zo snel niet weten Gos. Misschien heft Rudi hier verstand van ?
Ik zal van de week ook eens kijken of ik er iets over kan vinden.
Het zou toch wel heel toevallig zijn als er net van die camping nog iemand ingelogd zou zijn... ?

jo flyfishing

Is er een beveiliging van het forum mbt verschillende gebruikers vanop hetzelfde ip-adres?

Snel uit te proberen toch?
2 computers die achter één internet router zitten gebruiken om in te loggen met een andere gebruiker (of 1 computer maar 2 verschillende browsers)

Even gezocht, en er waren reeds in versie 1.1 van de forum software mogelijkheden om verschillende gebruikers van hetzelfde ip-address tegen houden of toe te laten.

http://www.simplemachines.org/community/index.php?topic=123611.0

ik veronderstel dat dat in de huidige versie ook nog het geval is.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Plantje

Kan best dat er iemand op die camping ook ingelogd was ja. Ik weet niet hoe het weer was...misschien zaten jullie allemaal binnen.

Inderdaad die instelling op 0 zetten en je zou het goed moeten hebben.

goswit


5  Personen van dit forum waren aanwezig en keurig verdeeld over de gehele camping oftewel van plaats 1 tot 200  Hahaha . Waren trouwens meer aan het OH dan vissen. :o ;D

Denk dat het een beveiliging is van her forumsoftware , als iedereen uitgelogt was was het goed . heb het uitgeprobeerd   met foon en laptop .
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

goswit

Rudi.  dat is waarschijnlijk ook het probleem dat ik thuis met telefoon en laptop niet gelijktijdig kan inloggen, laptoplog ik nooit uit.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

jo flyfishing

Dat werkt dan weer wel bij mij.
Thuis meerdere computers die achter dezelfde router zitten en een android telefoon die via andere telecom operator op internet gaat.
Op alle toestellen kan ik tegelijk met dezelfde useraccount inloggen zonder problemen.
Op de telefoon via webbrowser of tapatalk, maakt niet uit.


Quote from: goswit on September 15, 2015, 16:30:03
Rudi.  dat is waarschijnlijk ook het probleem dat ik thuis met telefoon en laptop niet gelijktijdig kan inloggen, laptoplog ik nooit uit.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Plantje

Hier hetzelfde. Ik log op een stuk of vijf apparaten in en log nergens uit. Veel apparaten staan ook nog eens constant aan

goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

goswit

Telefoon krijg melding niet goed is al ingelogd (pc) krijg nieuw scherm om in te loggen Bingo   ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

goswit

Trouwens op de camping kreeg ik te zien wie ingelogd was/waren
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Geen idee hoe je het doet. Ik zou bijna denken dat je router twee keer hetzelfde ip adres uitgeeft.

Welke link gebruik je om naar het forum te gaan?

jo flyfishing

Denk dat het vooral gaat om verschillende gebruikers op het zelfde ip-adres, en niet noodzakelijk op het zelfde moment.
Voor de webserver van het forum zitten alle toestellen die achter 1 router zitten op het zelfde (extern) ip-adres.
Elk toestel heeft nog wel zijn eigen ip-addres in het privé netwerkje.


"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Plantje

Ja dat is inderdaad wat op de camping speelde.

Dat zou bij Gos thuis niet moeten spelen. Hij logt met één account in. En dat is precies wat ik ook doe.

goswit

Okee , wou het niet bekend maken maar zat op Bissen  ;). Die heeft een eigen hotspot.  Dus als ik inlog gebruik ik dus het IP adres van de camping.

Als Jantje 1 minuut eerder inlogt krijg ik de melding iemand anders ( marc bv ) heeft met uw naam ingelogt.Kan doen wat ik wil kom er niet in.  Stond 25 mt van de ontvanger af , Hotspot Lux geeft veel storingen als er een camper naast staat kun je het vergeten heb het uitgetest .

Thuis heb ik de hoofd router en op kantoor een router is met kabel verbonden met hoofd router dus 1 IP adres naar buiten ,dat is dus niet het probleem ????. Telefoon werkt met wifi heb geen los internet abbonement. In Nederland bij bv sevice punten geen probleem.

start op home page boven in staat inloggen alles staat keurig ingevuld maar pakte het niet.

Heb met telefoon proberen in te loggen krijg dan het zelfde antwoord ,helaas iemand anders met uw naam heeft ingelogt.  Daaronder staat een nieuw inlogscherm waar mijn naam al is ingevuld ,als ik dan mijn wachtwoord intik pakt zij haar wel.  Wat zij op de camping dus ook niet doet.

Denk dat ik maar een draaischijftelfoon neem nooit geen problemen.hhhhha
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Op de camping is meer verschillende gebruikers op één IP adres naar buiten. Dat is daar het probleem.

Thuis zou je nooit moeten hoeven inloggen. Gewoon één keer inloggen en gegevens onthouden.

pepertje

Pa en ik zitten op het zelfde IP adres.
Zolang we ingelogd blijven geen probleem, als ik op pa zijn computer zit en log hem uit dan moet hij ook opnieuw inloggen op zijn telefoon.
Log ik op zijn computer uit moet ik ook weer inloggen op mijn computer.
Maar we kunnen wel met 2 accounts tegelijk op het forum.
vliegvissen is mooi en leuk iedereen doet het op zijn manier.
vissen is leuk maar moet geen verplichting worden ;)

Plantje

Ik blijf bij een brakke internet setup van de camping.

Aan de andere kant kun je ook stellen: hoe hard heb je internet nodig als je lekker op vakantie bent? ;)

Beertje

Pepertje@ Dat je pa ook uit gelogd is op zijn telefoon, komt waarschijnlijk doordat hij zijn pc of laptop gesychoniseerd heeft met zijn telefoon.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

goswit

Jo Fly  en Plantje hebben gelijk.

Internet op camping nodig ,Ja .
Moet van 06 uur am tot 24.00 uur bereikbaar zijn .
Vaste tel. wordt automatisch door geschakeld naar PC.
Als de kids problemen hebben willen ze advies hebben van deze ouwe. ;D
In het veleden veel meegemaakt op campings ,noodweer ed.
Maar het blijft een onding  de pc. :-\
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Plantje

Nou moet je daar niet de PC de schuld van geven! ;)

goswit

Hahahahha   , moet toch iemand de schuld geven. 8)
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff