Nieuwe waadjack

Started by Timvanp, January 26, 2015, 11:26:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scaramouche

even een schop onder dit topic om te melden dat sinterklaas een jack heeft besteld. Ik heb heel veel verschillende jacks aan gehad in allerlei prijsklassen, en uiteindelijk ben ik voor een Patagonia jack  gegaan, het SST jack. Ik kon dat met een mooie korting kopen. Voor wie interesse heeft in mijn overwegingen die ik had, in volgorde van belangrijkheid:

- pasvorm; ik moet er elke mogelijke beweging in kunnen maken zonder dat ik me ergens beperkt voel en ik wil er wat lagen onder kunnen dragen zonder dat ik gelijk een maat te groot moet kopen
- waterdichtheid
- handigheid (lees: opbergmogelijkheden, ruimte voor dozen, ringen om troep aan te hangen zonder dat het tijdens het vissen in de weg zit, en vooral ook hoe makkelijk je er bij kunt. ik moet een rits met 1 hand kunnen openen en sluiten bijvoorbeeld, dat is lang niet altijd het geval)
- lengte: tussenmaatje; niet superkort maar ook weer niet over de billen
- garantie (5 jaar op de naden)
- geluid (want sommige jassen maken toch wel heel veel herrie bij elke beweging)
- prijs.

De Patagonia is dus de winnaar, gevolgd door een Simms G4 (te duur helaas, wel een prachtjack) en de Geoff A Raptor (paste niet lekker).

Iedereen die gereageerd heeft, dank voor de ideeen en tips!

dit is em dus. En nu maar hopen op veel regen want anders heb ik er niks aan dat ie waterdicht is  ;D
https://www.youtube.com/watch?v=ssR1_rXa3b4
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10