Nieuwe waadjack

Started by Timvanp, January 26, 2015, 11:26:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timvanp

Beste mannen, en mogelijk vrouwen, van het vliegvisforum,

Laat ik mij kort even voorstellen: naam is Tim, 23 jaar en woonachtig in Rotterdam.
Richt mij voornamelijk op snoek en roofblei. Soms vanuit de bellyboat, maar meestal vanaf de kant.

Nu rest mijn vraag. Ik zoek een nieuwe waadjas. Ik heb zitten kijken naar de Vision Kura Dill en Guideline Kyspiox. Zijn dit een beetje goede jassen of raden jullie een ander merk aan? Ik wil tot maximaal 250 Euro besteden.

Bedankt,

Tim
::new::

Gert

#1
Welkom Tim.

De jassen die jij noemt ken ik niet, maar toevallig zag ik een interessante aanbieding, eventueel ook voor andere meelezers (niet echt een waadjack, maar wel een visjack):
http://link.marktplaats.nl/m892505518

75 Euro is in ieder geval niet duur voor een Gore-Tex jas. Moet het wel net een beetje je maat zijn natuurlijk, XXl.

En die kleur, tjsa, ik weet niet of dat vissen afschrikt. Vanuit een belly boat zal dat misschien niet zo'n probleem zijn?

Groet,
Gert


FSCHAMP

Als 250 je max. budget is, dan zou ik gaan voor Geoff Anderson Raptor waadjack
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Hidde

#3
Hou je nog een beetje over ook...ook naar gekeken maar vanwege budgetaire redenen voor een jack van scierre gegaan..

http://www.scierra.com/clothing/ ,
Nog maar een keer aangehad en ben benieuwd hoe lang hij meegaat.,warmte krijg je vooral door 3 lagen systeem van kleden,..

Raptor word wel vaak aangeprezen..

Gert

Ja, de Geoff Anderson Raptor is een goed jack.
Ik heb zelf een Geoff Anderson LWS 3 gehad, maar met een beetje dikke fleece eronder zat het veel te strak om m'n schouders en bovenarmen. Heb ik met een Raptor in dezelfde maat geen last van.

Twan

#5
Quote from: Hidde on January 26, 2015, 20:32:10
Hou je nog een beetje over ook...ook naar gekeken maar vanwege budgetaire redenen voor een jack van scierre gegaan..

http://www.scierra.com/clothing/ ,
Nog maar een keer aangehad en ben benieuwd hoe lang hij meegaat.,warmte krijg je vooral door 3 lagen systeem van kleden,..

Raptor word wel vaak aangeprezen..

Tim, om maar even in te haken op de post van Hidde. ik heb een scierra kenai jack. Wat mij betreft een zeer goed jack en vergelijkbaar met de duurdere merken en tot nu toe heb ik er veel plezier van voor weinig geld. Ik gebruik het jack veel en heb deze bijna 2 jaar en is nog als nieuw, dus kwaliteit is goed. 75,- kost dit jack en is in Nederland verkrijgbaar. Ik zal geen namen van webshops noemen  ;D

Koen

Quote from: FSCHAMP on January 26, 2015, 20:21:26
Als 250 je max. budget is, dan zou ik gaan voor Geoff Anderson Raptor waadjack

Yup. heb de oude versie, maar als die van mij er aan gaat, dan wordt het zeker weer een Raptor :) en het mooie is dat je dan ook nog 100 euro over hebt voor andere mooie dingen  ;D

MarcelN

mmmm misschien wel handig zo'n jack, welke maat moet ik hebben Koen?

Scaramouche

Even dit topic omhoog; in Denemarken kwam ik er achter dat mijn geoff anderson jack (geen Raptor geloof ik) niet geschikt is voor een echte plensbui: bij de mouwen was ik al snel kletsnat. In de winter gaat dat geen pretje worden. Hoe goed is de Raptor tegen de elementen bestand? Of heeft iemand goede ervaringen met een ander jack? Belangrijk is dat een nieuw jack echt 100% waterdicht is, tegen een stootje kan (een keer door het struikgewas lopen mag geen issue zijn) en voldoende plek biedt voor een ruime vliegendoos en de standaard tools. Ik heb mooie jacks van Patagonia en Simms gezien, en als ik in die klasse moet shoppen dan moet ik sinterklaas maar heel lief aankijken. Maar als het voor iets minder kan, graag  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

Bedoel ja aan je polsen of heel je armen?

Omdat bij het werpen je onderarm toch een beetje opwaarts is gericht, loopt er wel wat water binnen. Daar kan je volgens mij niet veel aan doen.

Voor de rest ben ik tijdens die ene stortbui die mijn raptor(2) al heeft meegemaakt droog gebleven.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Scaramouche

nee, echt mijn complete arm wordt nat. Dat er bij de polsen wat water binnentrekt ben ik gewend, maar dit was echt lekkage.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

jo flyfishing

Meesten hier zijn toch tevreden met hun raptor.
Hier heb ik de mijne gekocht.
http://shop.geoffanderson.eu/index.php/jackets/raptor2-brown.html
net geen 100€, dus moet je nog verzendkosten betalen (9,90€), tenzij je er nog een prul bij koopt pet kost 13€.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

JEVDE

Beste Tim,

Ik heb zelf de Guideline Kispiox. Niet goedkoop, maar zeker een goed waadjack met veel mooie details. Belangrijkste voor mij is dat hij van vrij dun materiaal is. Stevig zat hoor, maar daardoor wel tot zeer klein op te rollen en mee te nemen in het mini-tasje dat er bij komt. Een beetje zoals een slaapzak alleen dan veel kleiner. Daardoor is hij ook niet zwaar. De mouwen zijn op de polsen goed strak dicht te binden; heel fijn. Goede grote vakken, waterdichte ritsen en 2 van die handige veren waar je tools aan kan vastmaken. Het model is echt een waadjack, dwz het jack is kort. Als je de juiste maat aantrekt zijn de mouwen goede lengte, maar voelt het jack als te kort. Maar dat hoort uiteraard zo. Het ademt goed en is goed regenbestendig. Het is echt een jack, geen jas, dus het geeft van zichzelf niet heel veel warmte. Enige echte nadeel dat ik ervaar is dat als je het jack oprolt (wta juist handig is) het erg kreukelt, maar dat heeft alleen met ijdelheid te maken, niet met functionaliteit ;-)

Als je nog specifieke vragen hebt of dingen wilt weten, laat het me gerust weten. Dan pak ik het jack er even bij.

jevde     

Scaramouche

Dank voor de tps, ge ik zeker naar kijken. Waar heb je die Guideline gekocht jevde? Ik wil wel even kunnen passen voor ik tot aanschaf over ga. Ik ben een beetje een pietlut als het op pasvorm en dan vooral bewegingsvrijheid aankomt.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Marco B

Een van de zaken waar ik me altijd aan stoor bij een waadjack zijn de uitsteeksels, zoals de zgn 'cuffs' waarmee je de mouwen bij de pols dicht snoert en slechte (te korte) 'flappen waarmee de oversized borstzakken worden afgesloten. Ondingen vind ik het waar je vliegenlijn altijd achter blijft hangen op momenten dat je het net niet kunt gebruiken.
Naast ademend vermogen, duurzaamheid en draagcomfort is dat voor mij ook iets om op te letten wanneer ik aan een nieuw jack toe ben. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Simms Guide, die wat mij betreft aan al mijn eisen voldoet en waar de 'cuffs' aan de binnenkant van de mouwen zijn bevestigd. Behoorlijk aan de prijs, maar dan heb je ook iets dat jaren mee gaat en dat kon ik helaas niet altijd zeggen van de overige waadjacks die ik heb gehad.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Bone F

Quote from: jo flyfishing on October 12, 2015, 23:48:27
Meesten hier zijn toch tevreden met hun raptor.
Hier heb ik de mijne gekocht.
http://shop.geoffanderson.eu/index.php/jackets/raptor2-brown.html
net geen 100€, dus moet je nog verzendkosten betalen (9,90€), tenzij je er nog een prul bij koopt pet kost 13€.
Ben toch benieuwd hoe dat kan £99 = volgens mij ca. €139,-.Met de verzendkosten dan erbij ben je net zoveel kwijt als in NL.
grtn Frans

p.forel

Ik weet niet hoe jij aan 99 ponden komt maar is toch echt euro's. 
En voor NL prijs heb je in buitenland een raptor 4 en geen raptor 2 zoals hier.

Leuk die nl shops  maar ik kan mijn centen maar 1 keer uit geven weet niet hoe dat bij jou zit.


Bone F

Sh.. je hebt gelijk las ffe door al dat engels een £. Soort van referentie stoornis :-[

sjoerd

Quote from: Twan on January 26, 2015, 21:55:00
Tim, om maar even in te haken op de post van Hidde. ik heb een scierra kenai jack. Wat mij betreft een zeer goed jack en vergelijkbaar met de duurdere merken en tot nu toe heb ik er veel plezier van voor weinig geld. Ik gebruik het jack veel en heb deze bijna 2 jaar en is nog als nieuw, dus kwaliteit is goed. 75,- kost dit jack en is in Nederland verkrijgbaar. Ik zal geen namen van webshops noemen  ;D

Dat het er als nieuw uitziet is mooi maar hoe zit het met de waterdichtheid ervan??? Dat vind ik heel belangrijk. Kan mij nog een vakantie in Canada herinneren waar we binnen een half uur doorweekt waren in een zg. ademend jack, dat waterdicht zou moeten zijn. Dan is de lol van het vissen er heel snel vanaf. Ben nu blij met mijn Patagoniajack, die laat geen drup door.

JEVDE

Quote from: Scaramouche on October 13, 2015, 15:09:17
Dank voor de tps, ge ik zeker naar kijken. Waar heb je die Guideline gekocht jevde? Ik wil wel even kunnen passen voor ik tot aanschaf over ga. Ik ben een beetje een pietlut als het op pasvorm en dan vooral bewegingsvrijheid aankomt.

Ik heb 'm hier gekocht: https://www.flyandspin.nl/guideline-kispiox-jacket.html

Had daar nog niet eerder besteld, maar is me goed bevallen. Ik ben zelf ook een pietlut als het aankomt op pasvorm. Dus ik zou zeker eerst passen als ik jou was. Zelf heb ik de mensen van Guidelin gemaild met mijn maten en hen gevraagd welke maat zij dan zouden aanraden. Om in te gaan op de (goede) opmerking over het blijven haken van je vliegenlijn achter het uiteinde van de mouw: daar heb ik bij dit waadjack geen last van. Ik heb zelf ook nog een scierra x-tech jack, daarbij gebeurt dat wel af en toe, maar ik vind dit geen heel groot probleem. De X-tech is heerlijk warm en van een hele mooie dikke stof. Kan ook duidelijk beter tegen een stootje dan de Kispiox. De Kispiox is meer als een regenjack en de X-tech als een echte jas. Ook heel blij mee. Nadeel hiervan is echter dat de jas veel 'bulkier' is(groter/zwaarder/neemt meer ruimte in). Die neem je dus niet ff mee in of aan je waist bag of vliegvisvest. Met de kispiox gaat dat wel goed. Dus ben je op zoek naar een warme, dikkere, goede jas voor het vissen, overweeg dan de Scierra X-Tech. (Niet duur met 102 euro!) Maar ben je op zoek naar een echt waadjackie, dun en klein, maar toch goed tegen de regen en met mooie details, neem dan de Kispiox. (wel 2x zo duur).

jevde


Esoxlucius

Ik heb ook de nieuwe Scierra, super jack tot nog toe!

https://www.youtube.com/watch?v=oLl-v2pvE_o

Bone F

Quote from: jo flyfishing on October 12, 2015, 23:48:27
Meesten hier zijn toch tevreden met hun raptor.
Hier heb ik de mijne gekocht.
http://shop.geoffanderson.eu/index.php/jackets/raptor2-brown.html
net geen 100€, dus moet je nog verzendkosten betalen (9,90€), tenzij je er nog een prul bij koopt pet kost 13€.

Nog bedankt voor de tip Jo, hij is binnen uit Oostenrijk! Uitstekend jakkie enne met pet ;D
grtn Frans

jo flyfishing

Ik heb het ook maar van horen zeggen, niet p. Forel?

Quote from: Bone F on October 19, 2015, 20:18:35
Nog bedankt voor de tip Jo, hij is binnen uit Oostenrijk! Uitstekend jakkie enne met pet ;D
grtn Frans
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Piet heeft wel meer goede tips ;)

Bone F

Quote from: MarcelN on October 19, 2015, 21:15:51
Piet heeft wel meer goede tips ;)
Ok Piet die "correctie" was dus een goeie dus....... dubbel dank ::bravoo::