Nieuw project Rainshadow RX7 8,6ft aftma 5

Started by gijsie20, January 15, 2014, 22:52:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gijsie20

Hi all,

Vandaag eindelijk de spullen binnen voor mijn nieuwe project: een Rainshadow RX7 blank 8,6ft aftma 5.
Dit wordt een verjaardagscadeau voor mijn vader.
De blank is mooi mat grijs. Gewikkeld gaat er worden met heel donker groen, zonder CP, dus wordt helder/doorschijnend.
Het handvat is al gelijmt, en ga ik deze week draaien.
Hierbij de eerste foto's, de komende tijd zal ik nog wel wat uploaden tijdens de vorderingen.





Greets

Nol78

Deze ga ik volgen en word dan ook een bookmark.

Succes met de bouw

weerwolf

Nol, binnenkort begint bij the kingfisher ook een workshop hengelbouw. Mocht je geintresseerd zijn dan is er morgenavond al een avond waarop je materialen kunt uitzoeken .
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

gijsie20

Quote from: Nol78 on January 15, 2014, 23:08:27
Deze ga ik volgen en word dan ook een bookmark.

Succes met de bouw

Thanks! Dit wordt de 4e hengel die ik zelf bouw. Eerdere hengels zijn in dit subforum ook wel te vinden.

Groet

Nol78

Geintreseerd zekers, maar laat ik deze keer eens niet eigenwijs zijn en even wachten...

Maar hartelijk dank voor de tip weerwolfje.

BV


Gerrit72



Ik ook (die van mij sloopt alleen maar  :( )

Veel succes met dit project!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

gijsie20

Quote from: BV on January 16, 2014, 00:14:18
Zo een zoon wil ik ook!

Ik zoek nog een suikeroom  ;D

Handvat is gedraaid, het was even wachten op mijn boormachine:

Ik heb hier even los de reelseat gemonteerd:


Spine gezocht vanavond en afgetekend. Heb nu een paar test wraps gedaan en gelakt om te kijken hoe de kleur uit komt icm de reelseat. Deze zijn nu even aan het drogen.

So far voor vandaag..


Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.

FSCHAMP

 ::goodjob:: Prachtig handvat en ook de reelhouder is niet mis. Dit gaat zeker een prachtige hengel worden.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

gijsie20

#10
Heren,

Tijdje geleden ivm drukte in Januari niet heel veel kunnen doen, maar afgelopen avonden weer wat gewerkt aan de hengel.
We hebben ook proef geworpen met de hengel, en werpt als een speer! Erg mooie blank die RX7.

Helaas zijn niet alle foto's even scherp ( telefoon)



De wikkelingen zijn nu 1 keer gelakt, maar gaan iig nog 1 keer in de lak. De wikkelingen zijn erg donker groen geworden, maar in het licht zie je het groene toch echt heel mooi.




Ik zal van de week eens kijken of ik wat betere foto's kan produceren.

So far voor nu weer.

Greets

weerwolf

Is er een reden dat je zulke dikdradige ogen gebruikt?

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

gijsie20

De ogen die je hier ziet zijn ook de onderste 2 ogen..wellicht lijken ze ook wat dikker op de foto dan dat ze daadwerkelijk zijn. Op de hengel zelf valt het iig niet op.
Ik heb voor deze hengel gewoon standaard ATC stainless steel snake guides gebruikt.

Gr

Beertje

ik wou  dat  ik zo'n zoon had! : ::goodjob::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arie de Vries

Mooi handvat, heb je ook foto's hoe je het handvat in de boormachine klemt?
Groet, Arie

Nootjez

Welk type reelhouder heb je hier gebruikt?

Lijkt sterk op de gene die ik ook ge gebruiken :)

gijsie20

Quote from: Arie de Vries on February 21, 2014, 23:43:10
Mooi handvat, heb je ook foto's hoe je het handvat in de boormachine klemt?

Ik heb hem gedraaid op mijn eigen gebouwde werkbankje. Een stuk tapdraad erdoorheen met daarop het handvat, aan 1 kant vast draaien in de boormachine. Op internet zijn veel filmpjes te vinden hoe je zelf een draaibankje kan maken voor een handvat te draaien. Boormachine laat ik dan draaien met een ty-wrap op de aan/uit knop zodat je beide handen vrij hebt.


Droog molentje heb ik ook zelf geknutseld met wat lego en een discobal motortje met daarop een dopje van een deo bus gevuld met wat schuimrubber op de hengel te klemmen ;D Werkt prima.

gijsie20

Quote from: Nootjez on February 22, 2014, 10:20:35
Welk type reelhouder heb je hier gebruikt?

Lijkt sterk op de gene die ik ook ge gebruiken :)

Reelseat is van ATC, U5K-DW.
Gekocht bij Rodpro: https://www.rodpro.de/fly-rod-seats/1040-atc-u5k-dw

Gr

merijn1982

Ziet er super uit. Erg mooi. Mag je trots op zijn!!!
Tight lines!!

Rossie69


JB

Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

gijsie20

Quote from: JB on February 23, 2014, 20:00:50
@Gijsie20
Wat is een tapdraad?

Ehm..tapdraad..haha stuk schroefdraad bedoel ik denk ik, wat je gewoon per meter koopt bij de bouwmarkt. :D

Gert


wouter veuger

Vakwerk hoor,vind die groene wikkelingen erg mooi ook! ::goodjob::

drefter

Gijs wanneer gaan we gooien met die nieuwe hengel wil hem wel eens testen als hij klaar is.

Gr Martin